Honda Super Cub C125

Proficiat, had wel gedacht dat het snel zou gaan.

Ik overweeg hem ook te verkopen, net als mijn Honda 500. Dan naar 1 motor voorlopig en mss later nog een licht scootertje erbij.
Ja die ben je binnen een week kwijt. 1 motor in de schuur is voorlopig even genoeg. Volgend jaar in de lente ga ik wel weer eens kijken voor iets nieuws :)
 
Ik heb vandaag een SH 150i aangekocht. Dat betekent dat één van mijn Honda Innova's binnenkort in de te koopsectie/forum-marktplaats komt. Ik moet er nog even foto's van maken (als de zon schijnt). Ik laat het bewust alvast hier vallen omdat ik hem liever naar een liefhebber zie gaan.
 
Ik heb vandaag een SH 150i aangekocht. Dat betekent dat één van mijn Honda Innova's binnenkort in de te koopsectie/forum-marktplaats komt. Ik moet er nog even foto's van maken (als de zon schijnt). Ik laat het bewust alvast hier vallen omdat ik hem liever naar een liefhebber zie gaan.
leuk man, gefeliciteerd. Hopelijk gaat de innova inderdaad naar een liefhebber.
 
En vandaag is de CUB na 8400 kms samen met de 500 ingeruild op onderstaande en kan ik mijn forumnaam weer eer aandoen. O-)
Prima inruilprijs gekregen voor beide! *D

20220616_154715.jpg
20220616_155009.jpg
 
Zonde man..

Ga je van CUB ( cheap urban bike )

Naar MWHETMMOFDB (Misschien Wel Heel Erg Toffe Maar Mogelijk Ook f*cking Dure Bike)

Veel plezier ermee! 😉
Ieg 2 jaar garantie 😅 maar we gaan het zien. Ik ken genoeg Guzzi-rijders die al jaren probleemloos rond rijden.

De MG verbruikte tot nu toe over de eerste 200 km rond de 1 op 26 volgens de verbruiksmeter. Heel goed voor een 850.
De cub was blijkbaar onmiddellijk verkocht want niet op de cite gekomen. Mijn ex 500 wel.
 
Okee, geen C125, en geen nieuwe, maar als je van dit kleine motortje houdt moet je zeker Ed March eens kijken op Youtube. Hij gaat de wereld rond op zijn ouwe, trouwe C90. Super vriendelijke, grappige kerel. Heb een traantje moeten wegpinken bij de laatste aflevering:

 
Ik heb vandaag een SH 150i aangekocht. Dat betekent dat één van mijn Honda Innova's binnenkort in de te koopsectie/forum-marktplaats komt. Ik moet er nog even foto's van maken (als de zon schijnt). Ik laat het bewust alvast hier vallen omdat ik hem liever naar een liefhebber zie gaan.
Ik heb altijd een zwak gehad voor de Innova maar er helaas nooit een langs zien komen om aan te schaffen.
Nu rij ik op een CG125 en heb ondertussen ook redelijk wat onderdelen bij elkaar gespaard. (2,5 motorblok)
Ik heb hem om zuinig woon werk te rijden maar denk dat het met een Innova nog wel zuiniger kan.
 
1 op 53 loopt de innova. Gemiddeld over ongeveer 5000 duizend kilometers gemeten.

Er komt trouwens binnenkort waarschijnlijk weer een zilveren Honda innova 125 injectie uit 2009 op de markt. Deze heeft ongeveer 28.000 km op de teller maar is motorisch in erg goede staat van onderhoud. Leuk voor erbij en waarschijnlijk ook netjes geprijsd. Hij is in 2019 door mij verkocht via dit forum met ongeveer 12.000 km op de teller dus de historie is volledig bekend.

Dus mocht er iemand interesse hebben voel je vrij om alvast een PB te sturen of houd de te koopsectie in de gaten.
 
Weet iemand toevallig na hoeveel kilometer zo.n Inova blok gereviseerd moet worden ?
Ik weet dat het betrouwbare blokken zijn.....!!
 
In principe niet. Op het Duitse innova-forum (www.honda-innova.de) worden de kilometerstanden bijgehouden waarbij 180.000 volgens mij de hoogste is.
Screenshot_20220629-132119_Chrome.jpg

Er zijn enkele uitzonderingen bekend waarbij er een nieuwe zuiger en cilinderkop is geplaatst rond de 40.000 km maar dat waren slechts enkele gevallen waarbij mogelijk goedkope olie werd gebruikt en ook zonder warm te rijden op de autobahn werd gereden. Een onderblok en/of bakrevisie heb ik zelden voorbij zien komen.
 
Ok dit zijn dus zeer betrouwbare blokken...... is dit niet hetzelfde blok als van de HONDA Wave - XRM 125 .........Het blok van de
Monkey =MSX 125 lijkt er ook sprekend op alleen dan met versnellingen en injektie.
 
Wave (althans, de 125 uit Thailand en niet de 110 uit Europa) zijn dezelfde blokken. En ja, bulletproof.

De laatste types innova hebben ook injectie.
Verder is het allemaal vrijwel identiek. Of in ieder geval van dezelfde bouwkwaliteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan