Honda SW-T 400 2009

Jos GP

Piaggio Beverly 350 SportTouring (verkocht)
29 jan 2008
500
0
Ik heb zojuist een proefrit gemaakt op de nieuwe Honda SW-T400. Dat beviel heel goed en meteen maar de knoop doorgehakt en een parelmoerwitte versie besteld. Nu nog een week of 2 wachten.
 
Ik heb zojuist een proefrit gemaakt op de nieuwe Honda SW-T400. Dat beviel heel goed en meteen maar de knoop doorgehakt en een parelmoerwitte versie besteld. Nu nog een week of 2 wachten.
Proficiat! Die parelwitte ziet er echt prachtig uit! Heb je hem nog voor de oude prijs kunnen kopen?
 
Proficiat, Jos! Nou dat is nog eens nieuws, wat we niet verwacht hadden. Ben benieuwd hoe ie je gaat bevallen, je hebt immers ervaring met de Yamaha.
 
Ik heb zojuist een proefrit gemaakt op de nieuwe Honda SW-T400. Dat beviel heel goed en meteen maar de knoop doorgehakt en een parelmoerwitte versie besteld. Nu nog een week of 2 wachten.

Da's ook sterk, ik heb vandaag ook een proefrit gemaakt; eerste indruk erg positief, maar ja kom dan ook van een 250 cc.
De zit is zeer comfortabel zeker in vergelijking met de Xmax.
Binnenkort maak ik een afspraak om hem eens een dag te huren.
Jos, hou ons op de hoogte en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groet
John
 
Dank allen. Ik heb 'm gekocht voor de prijs zoals die vermeld wordt op de site bij Honda. Wel heb ik er dan ABS bijgenomen. Bijelkaar komt ie dan nog net onder de prijs van de nieuwe Majesty. Ik heb er dan ook nog de Honda handvatverwarming bijgenomen en een topkoffer(tje) met rugsteun, omdat mijn vriendin bij een toertocht in slaap dreigt te sukkelen en ze zonder steun niet lekker zit. Die koffer is trouwens niet goedkoop met zijn EUR 550,01. Vooral die ene cent doet het 'm.
 
Jos GP gefeliciteerd ! *O*
Die nieuwe Silverwing zit zeker goed, dát heb ik vandaag opnieuw ondervonden; maar ik heb hem nog niet gereden zoals jij...

Je weet dat ik heel benieuwd ben naar jouw ervaringen... Houd ons op de hoogte. :)
 
gefeliciteert jos gp mooi machine die silverwing.
wat vond je van de verschillen tusse je majesty en de wing en wat waren ze behalve meer vermogen en een extra cillinder?
 
Tsja, zo'n tweecilinder loopt toch wel wat verfijnder dan een ééncilinder, je voelt nauwelijks trillingen. Wat ook vooral opviel was , dat de scooter er meteen vanaf de start goed vandoor gaat, iets wat de Majesty niet doet. Voor mij persoonlijk is de zithoogte erg belangrijk, ik ben niet al te groot en die twee centimeter lagere zithoogte t.o.v. de Majesty is voor mij gewoon prettig. Ik kon ook met het vizier open rijden. Toen ik mij wat oprichtte voelde ik duidelijk de wind, maar met mijn postuur heb ik daar geen last van. Een wat langere rijder zal daar misschien meer moeite mee hebben.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk wel grappig, net als John speel ik ook al een tijdje met de gedachte om deze scooter eens een dag te huren. Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe je het gewicht van de scooter ervaart tov de Majesty, Jos. Is ook misschien nog wat vroeg voor deze vraag, je zult toch eerst een tijdje erop moeten rijden denk ik. Overigens had je ook nog proefgereden op een t max?(als ik zo brutaal mag zijn je dat te vragen).
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd is voor mij vooral de zithoogte van belang. De Honda is iets zwaarder dan de Yamaha, maar hier heb ik geen moeite mee en heb het ook niet gemerkt in het gebruik. Ik heb alleen maar gezeten op de T-Max, maar er nooit mee gereden.
 
Vorig week zaterdag heb ik ook op nieuwe sw 400t met abs gereden. Stuurt erg strak de bochten door, bijzonder stijf frame. Ook het blokje, de tweecylinder heeft een prachtig geluid en direct veel vermogen. Bij Motoport in Zelhem staat een demomodel. een prachtmachine.
 
Proficiat met je aankoop!
Met de opties die je erby hebt genomen zul je denk ik veel plezier hebben (zeker de abs niet in de laatste plaats)
Reuze benieuwd naar je eerste ervaringen en veel veilige kilometers!
 
Ik heb zojuist een proefrit gemaakt op de nieuwe Honda SW-T400. Dat beviel heel goed en meteen maar de knoop doorgehakt en een parelmoerwitte versie besteld. Nu nog een week of 2 wachten.


Hey Jos,

Waar heb jij proef gereden?
De dealers waar ik geweest ben hebben geen demo staan.
Laat mij het weten als je wilt.

Groet,

Chengeve
 
Proficiat Jos met je nieuwe SW!

Zelf vind ik hem ook supermooi,heb er op de beurs op gezeten,ook op een witte.
Het enige wat mij er aan stoort is het verbruik en de enkele schijf in het voorwiel.
 
Prachtige scooter, ook ik ben erg benieuwd of de 400 nu daadwerkelijk een stuk zuiniger is als de 600.
 
Hey Jos,

Waar heb jij proef gereden?
De dealers waar ik geweest ben hebben geen demo staan.
Laat mij het weten als je wilt.

Groet,

Chengeve


Ik heb proefgereden bij MotoPort in Wormerveer.
 
Proficiat Jos met je nieuwe SW!

Zelf vind ik hem ook supermooi,heb er op de beurs op gezeten,ook op een witte.
Het enige wat mij er aan stoort is het verbruik en de enkele schijf in het voorwiel.

De enkele schijf vind ik alleen voor het gezicht minder, een dubbele schijf staat natuurljk wat fraaier. Wat het remvermogen betreft niets dan lof, met heel weinig kracht toch een uitstekende vertraging. Bij de Yamaha moet ik veel harder knijpen.
 
Laatst bewerkt:
Prachtige scooter, ook ik ben erg benieuwd of de 400 nu daadwerkelijk een stuk zuiniger is als de 600.



Motoretta heeft hem getest en zij kwamen uit op een verbruik van 5 tot 5.5 liter.
Als dit zo is dan heeft Honda niet echt bijgeleerd,vind dit persoonlijk erg hoog,zeker als je het vergelijkt met een YP400 of AN400.
Mijn vroegere SW600 liep 1:16-1:18,dus mijn inziens geen noemenswaardig verschil.
We zullen het over een paar weken wel van Jos horen.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ben erg benieuwd.
Plaats je snel foto's?
Dat zullen wel meer mensen op prijs stellen.

Peer
 
Motoretta heeft hem getest en zij kwamen uit op een verbruik van 5 tot 5.5 liter.
Als dit zo is dan heeft Honda niet echt bijgeleerd,vind dit persoonlijk erg hoog,zeker als je het vergelijkt met een YP400 of AN400.
Op zich zijn wel alle eenpitters zuiniger natuurlijk. Daarnaast vind ik persoonlijk dat dit model niet alleen door zijn 2 cilinder maar ook door zijn sublieme afwerking en hoger prestatieniveau toch wel een klasse hoger valt dan de andere 400cc's.

Ik heb hem laatst eens goed bekeken bij de dealer(en eerder op de Vlaamse scootertocht)en was onder de indruk van de sublieme afwerking en uitstraling van deze scooter. Man, man er zullen op dit moment weinig motoren zijn die tot in detail zo mooi afgewerkt zijn. Las dan ook dat de fabriek hier veel aandacht aan heeft besteed en onderhuids toch ook wel de nodige aanpassingen zijn gepleegd. Zo ligt het zwaartepunt van deze lager dan de 600 cc's sw's.
 
Dit nieuws was een bijdrage waard. Uitstekende keuze. Mocht ik nu voor wat groter gaan zou een Silverwing 400cc vast en zeker tot de mogelijkheden behoren. Dat het een stijf frame heeft behoeft geen betoog daar het eigenlijk gewoon een motorfiets frame is (motor in het frame opgehangen en niet scooter-traditioneel op de swingarm) en daaromheen wat scootbodywork.

Heel goede keuze en veel plezier ermee.
 
En bij deze die van mij *O*
full


Dat ding bleef maar door mijn kop spoken sinds ik er in Utrecht op heb gezeten.
Vandaag dus de knoop doorgehakt,er mee gereden en gelijk gekocht,uiteraard wel mijn GSR ingeruild.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan