Honda SW-T 400 2009

Proficiat Theunie!. Dus nu heb je er twee! ,ook nog Honda's, in wit.

Wat vond je van de proefrit?.
 
Dank je Vox.
Motorloop is zeer rustig,acceleratie viel mij wat tegen,maar had mijn eega achterop.
Zeer veel turbulentie om mijn hoofd dus heb ik er gelijk het grote Givi scherm bijbesteld.
 
Laatst bewerkt:
@Theunie

Hè leuk, gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ook in het wit? We komen mekaar vast wel tegen bij de eerstvolgende meeting. Wanneer krijg je 'm? Die van mij krijg ik op 22 mei a.s.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze nog een foto met zijn kleine broertje.
full
 
Mooi apparaat Theunie!!! Alleen wel een zwaar ding.. 240kg bijna. Dat zal wel even wat anders zijn bij lage snelheid vergeleken met je 150cc'er. Ga je daar dan nog wel op rijden?
Reed laatst nog op een gloednieuwe Burgman 650, maar als je dan een Sixteen of SH gewend bent.. pfff bij lage snelheden en dan bochten nemen, dat deed ik even met samengeknepen billen, terwijl ik de Sixteen lekker door de bochten gooi (al weegt die Burgman dan ook 2x zo zwaar, dus misschien niet zo raar).

Ben wel benieuwd wat zo'n 400cc twin eruit kan persen op de snelweg. Ook grappig dat de cijfers in het kenteken net omgedraaid zijn. :)
 
[ Ook grappig dat de cijfers in het kenteken net omgedraaid zijn. :)~[/quote]



Nu niet meer :)
full



De SH gebruik ik voor mijn W-W verkeer,zo'n 20 km retour.
De SW is niet echt geschikt voor in de stad,daar is die toch echt te lomp voor.
 
Laatst bewerkt:
Dat kleine windschermpje op de SH 150i helpt dat nog iets, of is het alleen maar voor de sier.
 
Wil je windstil zitten dan moet je toch een Holleeder-scherm kopen ;)
Benieuwd wat dat qua topsnelheid inlevert, maar dat is te offtopic want ik praat al niet eens meer over de Silverwing :)
 
Beste mensen,

Heb gisteren proefgereden op de sw-t400 ik moet zeggen een heel fijne fiets om mee te rijden.
Het vermogen in verhouding tot het gewicht van de scooter komt zeker naar voor in de acceleratie, en ik ben ook geen vlieggewicht.
De scooter voelde zeer stabiel aan, remt zeer goed, de zit is heel confortabel ( ben 1.86) er is voldoende beenruimte.
Wat slingerweggetjes gereden en daar stuurt de scooter lekker vlot doorheen.
Het is een zeer complete scooter met een haast trillingsvrije loop.
De uitlaat geeft een lekkere sound. En voldoende bergruimte onder het zadel.

Deze scoot is zeker een overweging waard als blijkt dat mijn ega niet meer wilt rijden dit seizoen.

Afwachten maar dus.

Groet,

Chris
 
Ik ben eigenlijk ook heel benieuwd naar de eerste echte verbruikservaringen van onze nieuwe SW T400 bezitters. :Y

Honda claimt dat hij flink zuiniger is geworden, maar in de test van ScooterExpress hadden ze het toch nog over 1:17 tot 1:20. De enige SW-T400 bezitter tijdens de gezellige Vlaamse motorscooter-toertocht had het over 1:25 gemiddeld.

Ik denk dat heel veel potentiële instappers de Suzuki Burgman 400, Honda SW-T400 en Yamaha Majesty 400 (en misschien de MP3?) tegen elkaar afwegen. De Honda slaat in dat drie-/viertal absoluut geen slecht figuur, maar als het verbruik zou uitvallen op 1:20 of slechter denk ik dat de meesten uiteindelijk toch zouden kiezen voor de Suzuki of Yamaha (beiden meestal beter dan 1:25 in de praktijk).

Ook is het natuurlijk een boeiende vraag of de onderhoudskosten nu echt beduidend hoger zijn door de 2-cylinder. Maar daar is het nu natuurlijk nog wat vroeg voor. Ik verwacht dat zelf niet.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Onderhoudskosten kunnen volgens mij nooit echt een thema zijn bij de keuze tussen 1 of 2 cilinders.
Ik denk dat dit item enorm wordt overschat, Ik heb deze week zelf het 12.000 km onderhoud gedaan bij mijn Silverwing (600).
Materiaal kosten : € 9,87 Olie (2,2 ltr) , € 8,95 Oliefilter, € 20,60 Bougies (2 stuks).

Een 1 cilinder heeft natuurlijk maar 1 bougie en misschien iets minder olie, als het op kleppen kontroleren/stellen aankomt is een 2-cilinder natuurlijk meer werk maar dat is maar pas elke 24.000 km aan de orde.

Wat mij betreft : RIJDEN voor dat je een keuze maakt, 2-cilinder biedt veel voordelen die niet opwegen tegen eventueel een paar tientjes verschil op een beurtje. (voor veel rijders zo wie zo maar eens per jaar of eens per 2 jaar.

VerbruiK van mijn SW 600 was trouwens 1:18 in de winterperiode en ligt nu zo rond de 1:20, natuurlijk niet super zuinig maar wat mij betreft zeer acceptabel gezien gewicht en prestaties.

Groeten, Rene
 
Laatst bewerkt:
Wil je windstil zitten dan moet je toch een Holleeder-scherm kopen ;)
Benieuwd wat dat qua topsnelheid inlevert, maar dat is te offtopic want ik praat al niet eens meer over de Silverwing :)
Off topic: @Monomuis: bij de SH 300 5 km/h het met een laag/geen scherm. Vreemd genoeg haal ik het vaakst de hoogste top met de SH met een laag windscherm(hoog, fors ingekort windscherm): 145 Km/h. Is schijnbaar het meest gunstig voor de stroomlijn bij die scooter.
 
De eerste gebruikerservaringen.....

Met 4 man de Eifel in geweest.
3 Motoren en ik met mijn raceplee.
In de haarspeldbochten hebben ze moeite me bij te houden,bij uitaccelereren na de bocht en dan vooral bergop kom ik natuurlijk vermogen te kort,dan gaan ze er tussen uit.
Enigste negatieve punt tot nu toe:het scherm en bepaalde kunstofdelen voor kraken bij rijden op slecht wegdek.
Positief:superrustige motorloop,zeer goede wegligging ook in lange snelle bochten.
En dan nu het verbruik.........
Bij redelijk rustig inrijden,max.110kmh,5000-5500 toeren,af en toe doortrekken tot 140kmh is het verbruik volgens de verbruiksmeter 1:24,3............
Bij het voltanken na 240 km ging er 9,4 liter in de tank,randvol,en dat is dus 1:25.5!
Niets over te zeggen dus en al helemaal geen reden om een Burgman of Majesty te nemen!
Gezien het feit dat een Majesty op dit moment ook nog 200 euro duurder is dan een SW lijkt het me dat de nieuwe SW op dit moment eigenlijk de beste aanbieding is.

Rob.
 
Laatst bewerkt:
over die verbruiks en onderhoudskosten is mijn mening:
als je al meer verbruikt en als je onderhoud een paar euro's meer zouden kosten= het is het toch allemaal waard, als je ziet wat je ervoor terug krijgt. wil je echt zuinig zijn, ga dan met de fiets!!!
moest je droommaschiene wat meer kosten, het is toch een aankoop naar het hart
je gaat toch ook geen zuinigere vrouw in huis halen voor een paar euro's uit te sparen
ik heb hier mss iets op men nek gehaald, maar dit is mijn gedacht
grtz
tom
 
Dat zijn mooie gebruikscijfers Theunie. Met mijn 600 silverwing reed ik echt 1 op 15/16 en dan kwam ik amper boven de 100.
 
Terug
Bovenaan Onderaan