stradje
Die hard MF'er
- 16 jun 2008
- 965
- 13
@Theunie: dat ziet er gezond uit! Ik had trouwens vanmorgen nog ff uitgerekend wat de jaarkosten toenemen bij 1:20 i.p.v. 1:25. Dat is bij 20.000km/jaar en de huidige benzine prijs 260 Euro. Zelf als de benzineprijs zou stijgen naar 2,00 Euro/l dan wordt dat nog maar 400 Euro. Dat is dus niet echt extreem en natuurlijk al helemaal een "non-topic" wanneer het verbruik straks bij "normaal rijgedrag" op 1:23,5 zou uitkomen.
@gls450: Voor de onderhoudskosten mag je er inderdaad vanuit gaan dat die nooit GIGANTISCH veel hoger kunnen liggen.
Het hogere gewicht lijkt me gewoon een kwestie van uitproberen.
Ik had nog een ander vraagje. Op het Duitse forum www.burgman.de legden ze er nogal de nadruk op dat de "maximale Zuladung" maar 160kg (=400kg totaal - 240kg eigengewicht?) zou zijn. Toen ik hem zag op de Vlaamse motorscootertocht kon ik me niet voorstellen dat deze scooter niet met gemak 2 personen + bagage onder het zadel en in de topkoffer zou kunnen vervoeren. Heeft een van onze SW400T-rijders daar al ervaring mee?
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik wanneer ik nu zou moeten kiezen ik zeer zeker ook een bezoekje aan de Honda dealer zou afleggen. Vooral die parelwitte vind ik er prachtig uitzien. Echt veel mooier dan het vorige model.
Maar het zou i.v.m. met de 6490 Euro voor de Burgman K8 zonder ABS toch nog wel steeds een Burgman kunnen worden. Want dat is nog steeds wel een erg gunstige prijs voor ook een prachtscooter. Met het uitgespaarde geld zou ik dan wel altijd een J.Costa variator monteren: wat een genot!
@gls450: Voor de onderhoudskosten mag je er inderdaad vanuit gaan dat die nooit GIGANTISCH veel hoger kunnen liggen.
Het hogere gewicht lijkt me gewoon een kwestie van uitproberen.
Ik had nog een ander vraagje. Op het Duitse forum www.burgman.de legden ze er nogal de nadruk op dat de "maximale Zuladung" maar 160kg (=400kg totaal - 240kg eigengewicht?) zou zijn. Toen ik hem zag op de Vlaamse motorscootertocht kon ik me niet voorstellen dat deze scooter niet met gemak 2 personen + bagage onder het zadel en in de topkoffer zou kunnen vervoeren. Heeft een van onze SW400T-rijders daar al ervaring mee?
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik wanneer ik nu zou moeten kiezen ik zeer zeker ook een bezoekje aan de Honda dealer zou afleggen. Vooral die parelwitte vind ik er prachtig uitzien. Echt veel mooier dan het vorige model.
Maar het zou i.v.m. met de 6490 Euro voor de Burgman K8 zonder ABS toch nog wel steeds een Burgman kunnen worden. Want dat is nog steeds wel een erg gunstige prijs voor ook een prachtscooter. Met het uitgespaarde geld zou ik dan wel altijd een J.Costa variator monteren: wat een genot!
Laatst bewerkt: