Honda SW-T 400 2009

@Theunie: dat ziet er gezond uit! Ik had trouwens vanmorgen nog ff uitgerekend wat de jaarkosten toenemen bij 1:20 i.p.v. 1:25. Dat is bij 20.000km/jaar en de huidige benzine prijs 260 Euro. Zelf als de benzineprijs zou stijgen naar 2,00 Euro/l dan wordt dat nog maar 400 Euro. Dat is dus niet echt extreem en natuurlijk al helemaal een "non-topic" wanneer het verbruik straks bij "normaal rijgedrag" op 1:23,5 zou uitkomen.

@gls450: Voor de onderhoudskosten mag je er inderdaad vanuit gaan dat die nooit GIGANTISCH veel hoger kunnen liggen.

Het hogere gewicht lijkt me gewoon een kwestie van uitproberen.

Ik had nog een ander vraagje. Op het Duitse forum www.burgman.de legden ze er nogal de nadruk op dat de "maximale Zuladung" maar 160kg (=400kg totaal - 240kg eigengewicht?) zou zijn. Toen ik hem zag op de Vlaamse motorscootertocht kon ik me niet voorstellen dat deze scooter niet met gemak 2 personen + bagage onder het zadel en in de topkoffer zou kunnen vervoeren. Heeft een van onze SW400T-rijders daar al ervaring mee?

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik wanneer ik nu zou moeten kiezen ik zeer zeker ook een bezoekje aan de Honda dealer zou afleggen. Vooral die parelwitte vind ik er prachtig uitzien. Echt veel mooier dan het vorige model.

Maar het zou i.v.m. met de 6490 Euro voor de Burgman K8 zonder ABS toch nog wel steeds een Burgman kunnen worden. Want dat is nog steeds wel een erg gunstige prijs voor ook een prachtscooter. Met het uitgespaarde geld zou ik dan wel altijd een J.Costa variator monteren: wat een genot!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens nog een vraagje: hoeveel problemen zijn er met turbulentie bij het standaard SW-scherm? Bij de Burgmannetjes begint bijna iedereen binnen de kortste keren te kloten met andere schermen, omdat je met een Nederlandse lichaamsbouw al gauw knettergek van het gebulder wordt.
 
Dat is bij de t max toch ook zo?. Daar hoor je ook bijna niemand positief over, zitten allemaal te ... :X met dat scherm.

Bij de meeste scooters moet je expirmenteren op dat vlak. Komt ook wel omdat wij verwend zijn denk ik, tov de gemiddelde motorrijder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens nog een vraagje: hoeveel problemen zijn er met turbulentie bij het standaard SW-scherm? Bij de Burgmannetjes begint bijna iedereen binnen de kortste keren te kloten met andere schermen, omdat je met een Nederlandse lichaamsbouw al gauw knettergek van het gebulder wordt.


Een belg heeft er even veel last van *D

heb de burg 400k8 sinds januari 09 en heb al een vario opstuk gemonteerd en zonder scherm gereden om experimenteren .
ben 1m75 en nog niet teverden van dat kabaal rond mijn helm . :(
heb thans een schubert concept (was idéaal met mijne honda deauville).

le sage
 
Een belg heeft er even veel last van *D
Volgens zitten Belgen nog de hele dag met hun hoofd te schudden, ook als ze van de scoot zijn afgestapt! ;) :+

Komt door het fraaie politieke schouwspel dat 24x7 wordt vertoond.
 
Komt door het fraaie politieke schouwspel dat 24x7 wordt vertoond.
Geweldig, toch! Daar valt tenminste nog iets te lachen in de politiek.

full
 
Lachen, door iedereen behalve door ons. De Belgische politiek is meer voor te bleeeeeten.
En om in de statistiek van de meest betalende belasting betaler te komen als werkmens.
 
Ik sluit me daar helemaal bij aan Droomscooter en geloof me dat is hier net zo. Serieus neem ik de politiek echter niet meer, ze geeft ons alleen de illusie dat we iets te vertellen(zouden)hebben.
Wat overigens niet(zou)zeggen dat ik de politiek(in algemene zin)niet meer zou volgen.
Wat blijft dan nog over, voor de man op de straat :?
Vandaar dat ik dat zeg(vindt), bij jullie is/valt met bepaalde kleurrijke figuren tenminste nog eens te lachen(al is dat soms met alle ellende maar toch).

Overigens vind ik de Jean-Pierre(of je hem nu moet of niet)vaak zeer zinnige dingen zegt zonder om de dingen heen te draaien. Ik heb hier ook het boek liggen van zijn vader Jan van Rossem. (Jean-Pierre schijnt vaak zeer lelijke dingen te zeggen over zijn ouders en om dat te ontkrachten/ tegenwicht te bieden heeft zijn vader dat boek geschreven).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens nog een vraagje: hoeveel problemen zijn er met turbulentie bij het standaard SW-scherm? Bij de Burgmannetjes begint bijna iedereen binnen de kortste keren te kloten met andere schermen, omdat je met een Nederlandse lichaamsbouw al gauw knettergek van het gebulder wordt.


Ik ben 1.80meter en heb behoorlijk last van turbulenties en lawaai.
Heb dus gisteren constant met otoplastieken in gereden.
Ben momenteel aan het wachten op het grote Givischerm.
 
Gehoor bescherming op maat.

http://www.alpine.nl/bedrijven_otoplastieken.htm
 
.... Ik had trouwens vanmorgen nog ff uitgerekend wat de jaarkosten toenemen bij 1:20 i.p.v. 1:25. Dat is bij 20.000km/jaar en de huidige benzine prijs 260 Euro....
(...)
... Dat is dus niet echt extreem en natuurlijk al helemaal een "non-topic" wanneer het verbruik straks bij "normaal rijgedrag" op 1:23,5 zou uitkomen...
Wat als je een FES250 met 1 op 32 gewend bent en dan een SW600 met 1 op 16 overweegt ? Dan laat je dat overgaan vanwege het verbruik; tenminste ik wel...

Natuurlijk is het deels psychologisch, voor de mooi-weer-rijders maakt het verbruik inderdaad niet zoveel uit maar als je elke dag een uur rijdt tikt het toch aan; bovendien moet je met zo'n slurpfiets veel vaker tanken en als ik ergens een hekel aan heb onderweg... juist. Verder is de actieradius natuurlijk een stuk kleiner, je komt gewoon niet veel verder dan 200 Km en dat betekent dat je voor of tijdens een béétje rit alwéér moet tanken...

Je ziet het trouwens al aan de inruilwaarde; hier geldt mijn eigen spreekwoord: "je betaalt het toch, is het niet nu dan wel later".
 
Laatst bewerkt:
Als je idd je scooter voor veel ww-verkeer gebruikt dan is het verbruik toch wel degelijk een factor om rekening mee te houden.
De meeste "gewone"motorrijders gebruiken hun voertuig echter puur recreatief,en dan speelt mijn inziens het verbruik niet echt een hoofdrol.
Ik gebruik mijn SH puur voor mijn ww-verkeer en dan vindt ik een verbruik van 1:34 toch wel erg aantrekkelijk.
Dat de SW400 nu zo zuinig blijkt te zijn is natuurlijk mooi meegenomen maar niet echt van belang omdat ik hem toch alleen maar gebruik voor uitstapjes richting Eifel en meerdaagse toertochten.
Maar dan praat je alles bij elkaar over 3-4000km per jaar.
 
Wat als je een FES250 met 1 op 32 gewend bent en dan een SW600 met 1 op 16 overweegt ? Dan laat je dat overgaan vanwege het verbruik; tenminste ik wel...
Bij mij is iets soortgelijks. Naast mijn scooter rijdt ik in een (zeer)zuinig benzineautootje en "scoor" daarmee toch meestal rond de 1 op 20(5l op 100). Als ik dan een tweewieler ga rijden die, laten we zeggen 1 op 16 doet, begint mijn verstand toch wel een beetje tegen te sputteren.

Ook redeneer ik dat ik met de winst van het lagere brandstofverbruik(momenteel 12000km per jaar) ik toch wel mijn onderhoud voor een jaar betaald heb. Dit is dan wel even puur verstandelijk gezien. Ik weet niet wat de toekomst brengt(niemand weet dat)maar hoop toch wel eens "iets" zwaarders te gaan rijden. Beetje Cup a soup hier dus: Nu even niet.
 
Hallo alle ik ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een SW t400 hij rijdt geweldig enige min punt vind ik de turbulentie rond het voor mij te lage windscherm, wie kan me vertellen waar ik een verhoogt scherm voor de SW t 400 kan bestellen

Groet, Alphons
 
Belastingen zie ik niet als een probleem ,maar hoe het geld benut wordt wel,want de graaicultuur is niet enkel een Amerikaans of Engels gegeven.Verhofstadt is zo'n charlatan.Om zijn begroting te laten kloppen(jaren geleden toen hij nog premier was) verkoopt hij een staatsgebouw voor 10 miljoen euro.Nadien huurt hij dat gebouw voor een huurprijs die 1 tiende bedraagd van de verkoopprijs ,per maand wel te verstaan.Alleen de perceptie lijkt nog belangrijk en voor de rest zitten we tot over onze oren in de schuld.


Lachen, door iedereen behalve door ons. De Belgische politiek is meer voor te bleeeeeten.
En om in de statistiek van de meest betalende belasting betaler te komen als werkmens.
 
Belastingen zie ik niet als een probleem ,maar hoe het geld benut wordt wel,want de graaicultuur is niet enkel een Amerikaans of Engels gegeven.Verhofstadt is zo'n charlatan.Om zijn begroting te laten kloppen(jaren geleden toen hij nog premier was) verkoopt hij een staatsgebouw voor 10 miljoen euro.Nadien huurt hij dat gebouw voor een huurprijs die 1 tiende bedraagd van de verkoopprijs ,per maand wel te verstaan.Alleen de perceptie lijkt nog belangrijk en voor de rest zitten we tot over onze oren in de schuld.

Belastingen is het probleem. Heb je al eens nagegaan hoeveel belastingen we in feite betalen. Ten eerste op ons zuur verdiend geld, waar we dan eten mee kopen en BTW betalen. Zelfs als we ons geld waar we al belastingen op betaald hebben willen sparen moeten we er bedrijfsvoorheffing op betalen....enz......
Voor de rest heb je 101% gelijk. En let op onze Verhofstadt gaat nu europa ook op de rand van het bankroet brengen.
Nu genoeg off-topic.

De SW is toch een ferm machien. Zou er feitelijk wel eens op willen rijden. Denk dat ik toch eens ga proberen bij Wim-motors een testrit te versieren. Natuurlijk niet om te kopen maar puur uit intresse.
Groeten
Jos
 
Hallo alle ik ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een SW t400 hij rijdt geweldig enige min punt vind ik de turbulentie rond het voor mij te lage windscherm, wie kan me vertellen waar ik een verhoogt scherm voor de SW t 400 kan bestellen

Groet, Alphons

www.rad.be,even my moto aanklikken.
Ik meen iets van 117 euro.
 
ik ben bang dat als ik er een testrit op doe, dat ik er weer een houding ga op nahouden van
HEBBE HEBBE HEBBE!!!!!
grtz
tom

Daarom dat ik het nu ga doen, de T-Max is nog nieuw, dan zal moeder toch neen zeggen. En als moeder spreekt is heel het huis in vree. O-) Heb het dan toch gehad. :9
Groeten
Jos
 
Beste scooteraars ,

Heb net de nieuwe Moto 73 binnen en daar staat een rijimpressie in over de Honda,

mis in dit verslag enkelt het verbruik ,voor de rest is het een gelikt verhaal, moest er bijna een traantje bij wegpinken , (het verbruik haal ik gelukkig van het forum af )

Hoe je het ook went of keert , het blijft een plaatje ,en ze zeiden ook dat het "comfort"
erg goed is , en dat is nu net wat ik zoek in een scooter .

Ga druk sparen en kijk wel wat er over een tijd uitkomt .
tot nu toe zit hij /zij bij mij in de top.samen met de ander 400cc toppers.

mvrgr

Ed
 
De spanning stijgt... Heb je hem al ? :9~~

Heel goed, dat heb ik inderdaad gezegd. Ik werd later door de dealer gebeld, dat hij liever niet op zaterdag aflevert. IJs en weder dienende wordt het nu vrijdag 22 mei as. om 10.00 uur. Ik meld me aan het eind van de dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan