Honda SW-T 400 2009

1.In de haarspeldbochten hebben ze moeite me bij te houden,bij uitaccelereren na de bocht en dan vooral bergop kom ik natuurlijk vermogen te kort
2.Enigste negatieve punt tot nu toe:het scherm en bepaalde kunstofdelen voor kraken bij rijden op slecht wegdek.
Ik heb de SW400 nu al 3 dagen in gebruik thuis omdat mijn TA stuk is :'( Anyways ik wilde even beamen wat Theunie zegt:

1. Wegligging is super strak, in korte en lange snelle bochten kan je zelfs zo plat dat er helaas iets aan de grond komt. Ik vermoed dat het de middenbok is.
2. Door zijn super strakke wegligging heb ik niet alleen dit ondervonden (het kraken van plastic delen) maar ook het kraken van mijn rug, nahjah het maakte het rijden op slechte wegen niet echt plezierig. Ook drempels vind hij niet leuk, daar moest ik wel even aan wennen toen ik van een allroad op deze scooter stapte.

Ook heb ik gemerkt dat het verbruik erg gunstig is t.o.v. mijn Alp. 1 op 24.5-25 met lekker toeren (70km/h - 100km/h)
Met mijn 1m92 had ik eigenlijk weinig last (t.o.v. mijn ervaringen met de Alp) van turbulentie en kon ik t/m 120km/h met het vizier open rijden.
Het is zeker geen verkeerde fiets :D maar `k mis mijn Alpje toch wel :'(
 
Laatst bewerkt:
Bij toeval kwam ik Jos tegen op zijn prachtige maagden witte machine.
Potjandosie de Honda is mooi, mensen.
Heb altijd Honda motort gereden en deze scoot staat op mijn lijstje.
 
... Natuurlijk zijn er ook zaken, die opvallen. Zo had de Yamaha een alarmknipperlichtinstallatie en een kilometerteller, die ging oplopen bij het bereiken van de reservestand van de benzine. De Honda moet dit ontberen. Gewoon de meter in de gaten houden en dat is het. Verder is het me nog niet gelukt op- of af te stappen zonder een zwarte rubber veeg op het Tupperware achter te laten....
Tja; praktisch kan ik het niet noemen, zo'n maagdelijk wit schild op elke zijkant van de tunnel.... Net zo min als de beige bekleding van mijn buddyseat die nu helemaal niet zo beige meer is... Ben gestopt met poetsen, is toch geen doen.
Eigenlijk helemaal niet handig, net als de gespoten handgrepen waar de duo steeds met haar laars tegenaan stoot...

Verder is het toch bij elke motor weer wennen. Zelf vond ik bijvoorbeeld de tankdop van de Majesty nogal knullig vergeleken met de Honda. Eén ielig klikje en je moet er maar op vertrouwen dat is dicht is; de Honda heeft een stevige dop die je ferm rechtsom moet draaien en de sleutel wil er pas uit als ie op slot is, dat voelt veel beter aan.
Anderzijds heeft de Yammie bijvoorbeeld een dubbele elektronische tripmeter; heeft de Honda weer niet...
 
Laatst bewerkt:
Heb er een Givi topkoffer op gezet,een E-450.
full
 
Laatst bewerkt:
Super apparaat, Jos! Daar zal je "meissie" blij mee zijn al helemaal met zo'n Goldwingzit achterop.

Dan heb je praktisch dezelfde ervaring qua gebruik als Theunie!, al is het ook nog wel wat vroeg, meestal ga je na een tijdje wat meer aan het gas schroeven(ik althans O-) ).

Ik neem aan dat je ons na een tijdje weer op de hoogte stelt. Geniet ervan zou ik zeggen, het mooie weer komt eraan!

[afbeelding]

Koffer plus rugkussen is goedgekeurd door mevrouw. Ze zit als de "queen of Thailand" achterop. Ze hoeft niet meer benauwd te zijn, dat ze er achterover afkukelt als ze even niet oplet.

Ik heb mijn rijstijl inmiddels ook licht aangepast. Voorheen was ik niet zo voorstander om tussen de auto's door naar voren te kruipen bij de verkeerslichten, omdat de Majesty wat traag uit de startblokken kwam. Een snelle auto was soms al een paar meter eerder weg, voordat ik weer bij kon komen. Nu is dat allemaal wel anders. De SW spurt er meteen goed vandoor, zodat vrijwel iedere auto en ook menig motor heb ik gemerkt het aflegt.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!

Ook ik heb vrijdag zo,n oogverblindende SW-T400 proefgereden en ...........................
Juist het gevoel was zoooo goed dat ik ook een handtekening heb mogen zetten,
En verwacht m,n Free-Willy uitvoering over circa 2 weken.

http://picasaweb.google.nl/451.com/SWT400?feat=directlink

Prachtig jullie fotootjes ik heb er ook al onder en opgelegen deze dagen,
En ben helemaal overtuigd dat Honda hiermee een SUC6 zal hebben.

Prettig te horen dat jullie verbruikcijfers best gunstig zijn tegenover de testen,
Ik verwacht toch ook wel 1 op 25 te kunnen halen bij een licht sportieve rijstijl.

Bij moto 73 van juni kan je je inschrijven voor een proefrit om daarna je bevindingen te doen ik ben benieuwd wat daar uit komt !
Ook vragen ze juist de motorrijder te reageren die (Nog) niet in motorscooters geloofd!!

Ik ben na jaren b.v VTR Firestorm en YZF750 en GSX en GS machines
na inkeer op een Heerlijke 400 Burgman best aardig OM.

Het rijd gewoon heerlijk ontspannen op zo,n grote scoot en als die dan ook nog wat Bottompower heeft zoals de SW-T400 met een prima onderstel en veel souplesse,
en hoog level afwerking ,tja dan ben zoals ik snel om.

Groetjes Arie.
 
Laatst bewerkt:
Arie, van harte gefeliciteerd met je aanschaf en join the club. Bij een evt. volgende meeting zijn we denk ik goed vertegenwoordigd. Zouden we dan al die witte SW's nog wel uit elkaar kunnen houden?
 
Nog fijner zou zijn, als er donker kleurtje, blauw of grijs, bij komt maar dit is altijd persoonlijk en doet niets af aan tech van de scoot. Ik ga ook eens proefrijden op de Honda. Qua power zal niets uitmaken, maar de zit is als vorst... lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Alle nieuwe SW-T400 bezitters van harte proficiat met jullie aanwinst! De populatie SWT-ers neemt rap toe! En terecht! Pracht machine! :}
 
Laatst bewerkt:
Net weer terug van een ritje met m'n witte SW-T400 Ik heb hem overigens als sinds 19-03 als een van de eersten, zo niet de eerste in Nederland. Wat een geweldige machine is dat toch. Hiervoor had ik een Majesty 400. Die kan hier echt niet aan tippen. Wegligging is perfekt. De aandrijving grijpt meteen aan. Verbruik zo'n 1: 24. Ik rijd niet zo veel dus voor mij is dat van minder belang. Remmen geweldig: goed te doseren. Afwerking ook al perfekt. Geen rammeltjes of zo. Zit geweldig en je krijgt geen hete kont na een lange rit. :) En wat voor de duopassagier belangrijk is: goede voetsteunen en niet zo als bij de Majesty dat je voeten van de treeplank waaien. Als ik iemand mocht adviseren: aanschaffen deze machine.
 
Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Alleen één ding: niet iedereen moet 'm aanschaffen! Dan zijn wij niet meer zo uniek.
 
Oh jawel hoor, maar het wordt anders zo saai met allemaal dezelfde.
 
Meestal zijn het niet de eigenaars van een SW-T400 die een test uitvoeren en is zo'n test slechts een "momentopname".
Wij, bezitters van deze geweldige scoot die uit ervaring spreken - en dan hoop ik dat ik spreek namens alle SW-T400 bezitters -is deze Honda geweldig!
Bezitters van deze Honda, die dit niet kunnen onderschrijven laten het maar weten. Wat is het jammer, dat iemand met een SH300i ons op die test moet wijzen...Goed advies
 
Het is jammer dat je je laat leiden door een test, zonder zelf op de scoot te hebben gereden. Het zal een openbaring voor je zijn. Zoals ik al zei: maak zel fmaar eens een proefrit op deze machine en vel daarna je oordeel. Dat is wel zo objectief, dan je laten leiden door een oordeel van een ander.
 
Laten leiden door een test. Ha,ha nee hoor. Natuurlijk moet je iets aan den lijve ervaren. Al heb ik me voordat ik de Sh 300 ging proefrijden ook zeer uitgebreid ingelezen(huiswerk doen), met als resultaat dat ik nu een scooter heb waar ik na anderhalf jaar nog zéér tevreden over ben(en dat ook nog wel een tijdje zal blijven).

Natuurlijk is de SW 400T zeer mooi en ik geloof best dat hij navenant zal rijden. Voorlopig heb ik echter andere dingen waar ik mijn geld aan ga besteden. Er komt wel eens een keertje wat zwaarders maar nu niet. De scooterwereld is een langzame wereld en daarvoor houd ik altijd de vinger aan de pols. Modellen verschijnen maar mondjesmaat...
 
Wat beoog je eigenlijk ons te wijzen op de test uit de Motoretta, terwijl zo blijkt, je er zelf geen enkel belang bij hebt.
Het lijkt me verstandig dat je je vinger aan je eigen eigen pols houdt zonder anderen te wijzen op een artikel waar je zelf geen enkele ervaring mee hebt en geen oordeel over kunt vellen.
 
Geen belang bij hebben... Nou, nee dat begrijp je verkeerd. Zoals gezegd ga ik ooit(volgend jaar, 2,3,?)eens een zwaardere scooter kopen. Dan zal het lastig zijn om nog zo'n test te achterhalen als ik hem dan zou willen lezen.

Maar je hebt volkomen gelijk dat iedereen het anders ervaart en beleeft, iedereen is anders.
 
sorry maar je hoeft toch niet perse ergens belang voor te hebben om informatie te delen.
wie weet is er wel iemand die die website/test helemaal niet kent hier.
het is toch fijn te weten dat mensen ook betrokken met het onderwerp kan zijn en graag een hand wilt uitsteken zonder er gelijk maar belang bij te hebben.

bijv er is iemand op het forum die veel verstand heeft van werkplaats handboeken.
vaak weet hij ze ook te vinden en plaats hij het overal.
dus wphb van suzuki burgman 650 bij het 650 forum de tmax bij de tmax enz.
word het hem gevraagt nee heeft hij er belang bij nee want hij rijd geen 20 motorscooters.
toch zijn er een hoop mensen er blij mee want het valt niet mee om een wphb voor jouw type motor te vinden en dan is er ineens iemand die zomaar zonder belang hulp bied.
ieder zit hier toch op het forum met zijn eigen reden.
ik rijd op de suzuki burgman 650 betekent dit dan dat ik me alleen op het onderwerp 650 moet concentreren?
heb ik dan automatiche geen recht om gezellig met anderen van gedachten te wisselen en kennis te delen en krijgen?
is dit niet juist het sterke punt van het forum de diversiteit die er heerst zonder elkaar af en aan te vallen maar het juist te verwelkomen?
 
Laatst bewerkt:
Wat beoog je eigenlijk ons te wijzen op de test uit de Motoretta, terwijl zo blijkt, je er zelf geen enkel belang bij hebt.
Het lijkt me verstandig dat je je vinger aan je eigen eigen pols houdt zonder anderen te wijzen op een artikel waar je zelf geen enkele ervaring mee hebt en geen oordeel over kunt vellen.


Sorry Whitepearl,maar dit is 1 van de vreemdste reacties die ik ooit op het forum heb gelezen.... :N :N
Wat is er in godsnaam mis mee als iemand je wijst op een test??
Doe eens ff normaal en hou dergelijke uitspraken voor jezelf aub.

@Vox,dank je voor de link naar de test ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan