Honda SW-T 400 ABS gekocht kleur Sword Silver Metallic

EZscoot

MF'er
4 okt 2009
48
0
Delft
Na het onverwachte einde van mijn Majesty 7 maanden oud (zie topic Ongeval...). Was de vraag wat nu? Op mijn lijst stond opnieuw een Majesty, Burgman of een Silverwing. Na wikken en wegen is het een Honda geworden 8-) , deze rijdt toch een stuk beter/fijner dan een Majesty.
Had ik een overjarig Majesty 400 ABS gekocht met 50km voor 6.900, nu heb ik de SW gekocht met 230 km (demo model) met kenteken van nu en 2 jaar volledig garantie voor 7.250. Hierin inbegrepen:
- afleverkosten
- handvat verwarming
- Honda topkoffer
- scooter apron (rij 's-winters door)
Leek mij een goede deal (huidige nieuwprijs met accessoires 9.681), had gehoopt het morgen op te halen maar ik moet nu nog wachten op de centen van de verzekering maatschappij. Kan alleen zeggen er staan nog een paar vandeze Silverwings met lage kilometrage doe is een bod zou ik zeggen!

groet,
M.
 
Laatst bewerkt:
Zo eentje bedoel je? Das de mijne (kon het niet laten; ben er nog altijd trots op)!

Ik heb hem sinds mei dit jaar, ben er heel tevreden over. Verbruik 1:24,5
full
 
Heerlijke, prachtige en kwalitatief super Scoots die Silverwing's
Ik rij zelf de 600, puur genot!
 
Na het onverwachte einde van mijn Majesty 7 maanden oud (zie topic Ongeval...). Was de vraag wat nu? Op mijn lijst stond opnieuw een Majesty, Burgman of een Silverwing. Na wikken en wegen is het een Honda geworden 8-) , deze rijdt toch een stuk beter/fijner dan een Majesty.
Had ik een overjarig Majesty 400 ABS gekocht met 50km voor 6.900, nu heb ik de SW gekocht met 230 km (demo model) met kenteken van nu en 2 jaar volledig garantie voor

groet,
M.

Dit klinkt inderdaad als een hele goeie deal. Zelf ben ik nog steeds uitermate content met mijn Majesty 400 maar de SW T400 staat ook wel hoog op mijn lijstje (2 cilinder).
Mijn eigen dealer is officieel dealer van Yamaha en Suzuki en aangezien ik nog steeds zeer tevreden over hem ben zou ik eens moeten vragen of hij eventueel ook de Honda (nieuw) zou kunnen leveren.
In ieder geval veel veilige km's toegewenst.
 
Hoi mannen,

Nu dit onderwerp toch aan bod komt, in veel testen en gesprekken worden de SW400T, Majesty 400 en de Burgman 400 in èèn adem genoemd. Uit deze eerste reaktie's blijkt dat Honda toch hoger op het verlanglijstje staat. Is dat puur gevoel (merk, gras van de buren etc.) of kunnen we dit onderbouwen? Ik ben benieuwd naar jullie reaktie, temeer omdat ik heb gemerkt erg gecharmeerd te zijn van Honda maar op basis van feiten niets heb waarom de Honda "beter" zou zijn. (heb alleen rijervaring op een SH300I en de combi ABS/CBS vond ik wel erg prettig)


Ik rij net als EZscoot op een "overjarige 08" Majesty vanaf 08-2009.
 
Hoi,

@hybride: ja, het is een geluk bij de ongeluk....

@Scoot_020: er zijn wel degelijk verschillen tussen de Silverwing enerzijds en de Majesty en Burgman anderszijds:
De Silverwing heeft een 2 cylinder motor en de motor staat in het frame. Dit geldt niet voor de andere 2. Dit leidt merkbaar tot een betere wegligging en een mooiere motor geluid.

groet,

Malcolm
 
Laatst bewerkt:
hi ezscoot

dat is wel een hele mooie die je nu aan de haak hebt geslagen , fantastisch ..ook kwa prijs , zo gefeliciteerd ermee , en bedankt ook dat je ons op de hoogte houdt..

gevoelsmatig puur lijkt die honda me net iets beter dan de burgman 400..
het frame is in elk geval staal dat geeft mij een wat beter gevoel..
hij is in aanschaf wel zo'n 700 euro duurder dan de b400 maar dat maakt niet uit met de aanbieding die je gebruikt hebt nu..
wel is de zithoogte zo'n 5 cm meer dan de burgman 400, dat vindt ik weer iets minder voor mij pers.
de afw. en de look is mooier dan de b400 ook .

twee cylinders lijkt me een voordeel tijdens het rijden , als zo'n ding op leeftijd is later misschien weer wat meer onderhoud , meer kleppen om te stellen etc. maar daar heb je nu voorlopig nog geen omkijken naar en van een honda mag je toch zeker ook op kwaliteit en degelijkheid rekenen.

kortom prachtig wat je gedaan hebt , en maar hopen dat je hier langer op mag rijden straks ..
veel succes met de afwikkeling verder ..

gr smokey :W
 
Hallo EZscoot, gefeliciteerd met de aanschaf van SW-T400. Ik heb zelf ook de Majesty 400 (model 2004) gehad en na 5 jaar overgestapt op de Honda. Mij bevalt ie, na ruim een jaar nu, nog steeds uitstekend. Je zult er geen spijt van krijgen.
Ik heb 'm net weer even helemaal opgespoetst voor de toertocht morgen, dus als je zin hebt om mee te rijden, kan je 'm laten zien.
 
Proficiat hier mannen!.

De Honda SW staat qua degelijkheid gewoon op een heel hoog plan. Er worden enorme afstanden zonder al te veel problemen met de 400/600 SW's gereden(100.000 is een lachertje voor zo'n ding er zijn er die er 180.000 mee gedaan hebben). Een machine voor de echte kilometervreters, die wel eens wat anders willen dan een Bmw.
 
Ik HEB hem!!!!!!!!!!!

Wat een geweldige machine 8-), nou volgt de 'marteling' van het inrijden...

Motor3.jpg


groet,

Malcolm
 
Oud onderwerp- Oma-, maar nieuw voor mij: ik meld me ook aan voor precies eenzelfde sw400.
Na wikken en wegen; testverslagen, proefzitten en proefritten is het een sw400 geworden. Na 30 jaar toch weer een Honda. In de showroom "voelde / paste" die al het lekkerst en na een proefrit was ik (wij) verkocht. Vrijdag wordt ie geleverd.

Groet
 
Oud onderwerp- Oma-, maar nieuw voor mij: ik meld me ook aan voor precies eenzelfde sw400.
Na wikken en wegen; testverslagen, proefzitten en proefritten is het een sw400 geworden. Na 30 jaar toch weer een Honda. In de showroom "voelde / paste" die al het lekkerst en na een proefrit was ik (wij) verkocht. Vrijdag wordt ie geleverd.

Groet
Kees, hoe goed moet ik me nu zo'n "dream deal" voorstellen waarmee Honda op dit moment zo druk adverteert? Gaat het dan om serieus geld eraf?
 
Mijn sw600 wordt volgend jaar 10 jaar! Ziet er nog steeds als nieuw uit, ook al heb ik er de laatste drie jaar (sinds dan in mijn bezit) bijna 25.000km mee gereden. Nog niets aan gehad, dus geniet ervan met een gerust hart!
 
Stradje,
Met precies eenzelfde, bedoelde ik de sw400, niet de aanschaf van een demo met korting, alhoewel ik mijn motor leuk kon inruilen. Wel heb ik bij drie verschillende zaken een offerte laten maken , met en zonder inruil en de verschillen waren groot. Gewoon internet afstruinen als je op zoek bent naar een demo. Die staan er met leuke kortingen.
De dreamdeals van honda die op hun site staan, gaan alleen over motoren waar korting op koffers, kuipen en schermen wordt verleend. Natuurlijk staat het model waar ik op zoek naar ben nooit tussen..... :-)
vrgr
 
Hey EZscoot! Die ziet er geweldig uit! Heb je 'm al ingereden? Enjoy!!

Even een observatie: wat heeft de topkofferannex rugsteun een vreemde vorm. Kan je je helm onder het zadel kwijt?

Groeten, Karl
 
hi ezscoot
mooie scooter, ziet er prachtig uit die honda wellicht beter dan de burgman nog..
heel veel plezier ermee , voorzichtig aan , veel veilige km's ..
enjoy ..take care

gr smokey :W
 
Kachel: yep, mn systeemhelm past in het midden in de topkoffer: past iets minder lekker onder het zadel, twee tegelijk,maar na veel draaien lukt dat ook.
vrgr
 
ik volg het boekje en het advies van de dealer: voorzichtig rijden de eerste 500 km en tot 3/4 gas; nog niet voluit: loopt ie evengoed 120.
Deze week woon werkverkeer en de verbruiksmeter geeft nu 1 op 22,0 aan. Moet er wel bij vermelden dat ik vanmorgen met al die regen niet harder dan 70 ging, net als het overige verkeer.
Men mn kawa gpx 600 haalde ik woon werk , veel snelweg gemiddeld 1 op 24 en de suzuki tussen de 1 op 22 en 1 op 25 met een toertochtje.
grappig hoor zo'n verbruiksmeter.

vrgr
 
Update: de eeste twee weken alleen woon werkverkeer en bij 500 km de 1000 beurt uit laten voeren(gratis), omdat we met vier man vier dagen in de Ardennen zijn geweest( 1000 km gereden) Volgens het boekje is na 500 km de motor ingereden,dus vandaar.
De scooter is uitstekend bevallen : bergruimte met topkoffer is ruim voldoende gebleken. Op mn Savage had ik een tassensetje van motodetail van 2 keer 30 liter plus een forse tanktas.
Ook het rijden met een automaat - was voor mij de eerste keer - is 200 % meegevallen. ook in de bergen voldoende remkracht bij gasafsluiten en voldoende power om ons tweeen de bergen op te sleuren. Zo'n CVT is echt mooie techniek.
Door de grootte van het zadel en de ruimte op de voetenplank kan je makkelijk eens gaan verzitten om niet steeds in dezelfde houding te rijden, en ook mijn vrouw had alle ruimte en een heerlijke ruggesteun door te topkoffer.
Ik heb bij Halford een waterdicht navigatortasjegekocht en aan de spiegelsteun gemonteerd volgens de adviezen van een ander forumlid. Is ook goed bevallen, ware het niet dat ik- een half uur voor vertrek, het handschoenenkastje niet meer dicht kreeg door de dikke stroomkabel. Ik had geen zin om lukraak een stuk uit het kastje te zagen.....(gisteren wel).Dat was dus weer kaartlezen en de tom af en toe raadplegen; ook leuk.
Zoals zo vele scooterrijders zijn we beiden tot de slotsom gekomen dat we de aanschaf jaren eerder hadden moeten doen.
Oh ja: Waarom een SW: omdat deze door een smalle doorgang(74 cm) precies in mijn schuurtje past, en omdat het een twee cylinder is. Na het gestamp van de Sav een verademing.....
vrgr
Kees
 
Terug
Bovenaan Onderaan