Honda Transalp 650 - 700

hookeniggy

MF veteraan
23 jun 2008
5.132
3.323
Castricum - Hua Hin Thailand
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een Transalp omdat het mij een degelijke fiets lijkt voor reisen met af en toe een beetje gravel en eventueel m'n vriendin mee achterop, ik heb in een ver verleden een RD 07 Africa Twin gehad, maar verwacht niet hetzelfde.
Nu ik een beetje advertenties aan het bekijken ben zie ik weinig prijsverschil tussen een 650 en een 700 Transalp, is er iemand bekend met beide uitvoeringen?
 
De Transalp 700 heeft in Nederland in ieder geval standaard abs. Ik ben de afgelopen weken ook op zoek geweest naar wat anders en de Transalp 700 had ik ook op mijn lijst. Las in verschillende berichten dat hij wat minder ruim is dan de oudere 600 en 650. Zelf nog niet getest trouwens.
 
Uitgaande as lijkt van kaas gemaakt let daar op.
En de velgen willen rotten van binnen uit.
Weet niet of de 700 hier ook last van heeft?
 
De Transalp 700 heeft in Nederland in ieder geval standaard abs. Ik ben de afgelopen weken ook op zoek geweest naar wat anders en de Transalp 700 had ik ook op mijn lijst. Las in verschillende berichten dat hij wat minder ruim is dan de oudere 600 en 650. Zelf nog niet getest trouwens.

Ook op zoek?
Minder ruim qua zitruimte of grootte van de motor?
 
Ik heb onlangs op de TA700 gezeten van n via-via kennis, die m wil verkopen. Erg mooie motor. (stuur pm als je info wil). K heb zelf aantal TA600's (gehad), en ook wel ns op n TA650 gereden. En op n V-Strom van n collega. K heb geen herinnering dat k op de 700 minder zitruimte had. Wel dat t n bredere motor is, iig gevoelsmatig. Tov mijn eigen TA's vond k de V-Strom juist 'krapper'. Terwijl mn collega 20cm langer is. 650 rijdt comfortabeler op de weg dan 600, maar is zwaarder en minder gooi-en smijtfiets gevoel. Just my 2 cts. Succes!
 
Na 10 jaar een bmw k100 en daarna 10jaar mijn jeugdliefde xrv750 heb ik een ta 700 gekocht.
Sneller, bijtgrager, veel beter remmen een ta 700 gekocht!!!! (In afwachting van een tweedehands ta750.......?)
20230113_124533.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na 10 jaar een bmw k100 en daarna 10jaar mijn jeugdliefde xrv750 heb ik een ta 700 gekocht.
Sneller, bijtgrager, veel beter remmen een ta 700 gekocht!!!! (In afwachting van een tweedehands ta750.......?)
Bekijk bijlage 1839048

Ziet er goed uit, evenals een 650, de vorige generatie, ook helemaal up to date, die 700 zal misschien alles een beetje beter doen de 650 denk ik, gefeliciteerd man!
 
Ik heb onlangs op de TA700 gezeten van n via-via kennis, die m wil verkopen. Erg mooie motor. (stuur pm als je info wil). K heb zelf aantal TA600's (gehad), en ook wel ns op n TA650 gereden. En op n V-Strom van n collega. K heb geen herinnering dat k op de 700 minder zitruimte had. Wel dat t n bredere motor is, iig gevoelsmatig. Tov mijn eigen TA's vond k de V-Strom juist 'krapper'. Terwijl mn collega 20cm langer is. 650 rijdt comfortabeler op de weg dan 600, maar is zwaarder en minder gooi-en smijtfiets gevoel. Just my 2 cts. Succes!
Ok dank je, je hebt aardig wat ervaring met de TA's zo te horen, mijn oog viel eigenlijk op de TA afgelopen zomer, compleet uitgedost met koffertjes, een Spaans stelletje dat onderweg was, vondt het een mooie motorfiets, en om te toeren ook nog eens, krijg gelijk dat vakantie gevoel, je kent dat wel, mijn oude Africa Twin was eiegenlijk ook een heerlijke fiets, maar die zijn bijna niet meer te vinden, en m'n vriendin wil nu ook mee, rondje Spanje op de motor, bedankt voor je ervaring!

Ja ik heb mijn hoofd verblijf in Spanje, ben nog wel regelmatig in m'n oude dorp in NL, maar is voor mij makkelijker om een Spaanse fiets te kopen ivm met kenteken overzetten, da's een heel gedoe daar helaas.
 
Graag gedaan. Vriend van me heeft onlangs n paar dagen op Cyprus n TA700 gehuurd. Met zn vrouw achterop ook gravelpaden gereden. Zij zat ruim genoeg, is 1.64 en slank dus ruimte genoeg. 700 heeft 4kleps blok, is krachtiger en loopt nóg mooier.
Als jij AT ervaring hebt, dan weet je aardig wat je zoekt. Zijn helaas onbetaalbaar geworden hier. En de eerdere versies ook voorzien van de potentieel rotte velgen. Gedoe met grensgedoe tbv invoer in Europa ben ik bekend mee, ooit n auto uit Italië opgehaald. Succes met jouw afwegingen. En ondertussen geniet k van jouw verhalen en foto's.
 
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een Transalp omdat het mij een degelijke fiets lijkt voor reisen met af en toe een beetje gravel en eventueel m'n vriendin mee achterop, ik heb in een ver verleden een RD 07 Africa Twin gehad, maar verwacht niet hetzelfde.
Nu ik een beetje advertenties aan het bekijken ben zie ik weinig prijsverschil tussen een 650 en een 700 Transalp, is er iemand bekend met beide uitvoeringen?
Niet dat je er iets aan hebt, maar ik vind de 600 de mooiste. Maar vind maar eens een mooi exemplaar.
 
Graag gedaan. Vriend van me heeft onlangs n paar dagen op Cyprus n TA700 gehuurd. Met zn vrouw achterop ook gravelpaden gereden. Zij zat ruim genoeg, is 1.64 en slank dus ruimte genoeg. 700 heeft 4kleps blok, is krachtiger en loopt nóg mooier.
Als jij AT ervaring hebt, dan weet je aardig wat je zoekt. Zijn helaas onbetaalbaar geworden hier. En de eerdere versies ook voorzien van de potentieel rotte velgen. Gedoe met grensgedoe tbv invoer in Europa ben ik bekend mee, ooit n auto uit Italië opgehaald. Succes met jouw afwegingen. En ondertussen geniet k van jouw verhalen en foto's.
Ja dank je joh, leuk om te horen, ja ik geloof dat de Alpies wel een beetje zuid europese motorfietsjes zijn, mijn vrouw ook slank en compact haha en heeft ook geen probleem als ik af en toe eens offroad ga, alleen dat invoeren in Spanje is een hoop romp slomp en kostbaar, en ik wil gewoon een super betrouwbare motor hebben die een beetje in het verlengde ligt van mijn AT, ik heb gewoon zin om weer even een lekker rondje zuid europa te doen, en als t moet af en toe naar Nederland rijden ermee, door Frankrijk rij ik ook graag, lekker goedkoop overnachten met prima ontbijtje, lijkt me lekker fietsje voor dat werk.
 
Niet dat je er iets aan hebt, maar ik vind de 600 de mooiste. Maar vind maar eens een mooi exemplaar.
Ja ik vindt de 600 ook erg mooi, ben wel benieuwd wat verschil is tussen de drie, ik sprak gister een Duitser die ze alledrie gehad heeft, en mijn Duits is best wel goed, maar de beste man komt uit Bayern, dus die beste kerel zit me een half uur te vertellen over zijn Trans alps die ie gehad heeft en heb er twee woorden van verstaan, Trans Alp ....haha
 
Ik heb 30 jaar terug ooit een Dominator 650 gehad. Met die motor kon ik alles doen. Geweldige fiets. De dealer adviseerde me destijds een Trans Alp voor iets meer comfort Als opvolger. Maar ik was eigenwijs en kocht toen een Ducati. |(
 
Ik heb 30 jaar terug ooit een Dominator 650 gehad. Met die motor kon ik alles doen. Geweldige fiets. De dealer adviseerde me destijds een Trans Alp voor iets meer comfort Als opvolger. Maar ik was eigenwijs en kocht toen een Ducati. |(
Alleen die naam al moet dan denken aan die eerste film van Arnold Schwarzenegger, maar toen waren we jong en deden we waar we zin in hadden haha, ook ooit nog een 900 SS gehad, ik geloof overgestapt van een Suzuki T 350 tweetakt, ik probeer nu mijn verstand te gebruiken...
 
Het grootste verschil tussen de 650 en de 700 is injectie 21inch vs 19inch voorwiel, en de 650 is wat meer offroad georiënteerd. Zelf heb ik juist voor de 700 gekozen, fijne motor. Bekijk bijlage 1839324
Dat ziet er puik uit en zeer waardevolle informatie.

Ik rijd nu al zo'n 37 jaar, of eigenlijk langer met een 21 inch voorwiel en met carburateurs ik moet daar eens even over nadenken, dank u.
 
Ik zou gewoon eens op beide gaan rijden en voelen welke het beste rijdt. Ik vind het een fijne motor, ondanks dat de motor maar 60pk en 60nm heeft heb je een hoop lol en rijdt het heerlijk.
 
Ik heb echt heel veel(werk gerelateerd) gereden op de 600 en de 650, de 600 draait makkelijker en soepeler, de 650 is voelbaar krachtiger maar ook iets rauwer. Ze zijn beide heel soepel en wendbaar. Op de snelweg gaat het maar ze zijn beter in stad en streek. Een zandpad gaat maar los zand en grind raad ik af omdat ze topzwaar zijn. En dat er iets van kaas is heb ik nog nooit van gehoord. Een Transalp moet je echt kapot maken. Een goede inspectie is natuurlijk wel verstandig. En zonder ooit een meter op de 700 gereden te hebben zou ik daarvoor kiezen als ze net zo duur zijn als de anderen. Honda is nogal van de verbeteringen,...
 

Bijlagen

  • DamAlp(3).jpg
    DamAlp(3).jpg
    65,3 KB · Weergaven: 35
Terug
Bovenaan Onderaan