Honda transalp '94 valt enkele minuten na starten uit

Joran1234

Rookie
2 sep 2011
12
0
Amersfoort
Beste MF'ers,

Ik heb het volgende probleem met mijn Honda Transalp 600 uit 1994.
Toen ik laatst op de snelweg reed, viel opeens mijn vermogen weg voor ong. 10 seconden. Maar daarna pakte hij het weer op. Dit gebeurde een paar minuten later nog een keer.
Gelukkig was ik dicht bij huis, dus kon ik binnendoor terugrijden. Het leek er namelijk op dat dit alleen gebeurde bij hoge snelheid.

De volgende dag de olie bijgevuld, die zat nog net boven het minimumstreepje. Verder geen afwijkende dingen ontdekt aan de motor.

Vervolgens kan de motor wel starten en draait dan gewoon stationair. Na een paar minuten gaat het toerental echter steeds meer naar beneden, totdat ie uitvalt. Ik heb de choke dan nog steeds vol open staan, ik kan die niet dichtzetten want dan valt de motor ook uit.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Als het kleine dingetjes zijn los ik het liever zelf op, ipv een kwart van de aanschafprijs van de motor te betalen als ik hem naar een garage breng.
Alvast bedankt.

Update
Bovenstaande is van een week geleden. Vanochtend wilde de motor niet starten. Met de tankdop open sloeg de motor wel aan, maar stopte na een paar seconde weer.
Met de tankdop dicht sloeg de motor niet eens aan.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens met je tankdop open
Bednkt voor je snelle reactie.

Ik heb het net even geprobeerd, en ik zie inderdaad een duidelijk verschil als ik de tankdop eraf haal.
Alleen wil die nu nog niet goed starten. Als ik hem start met de tankdop open, slaat ie wel aan en blijft een paar seconde draaien, dan valt ie uit.

Maar als ik hem start met de tankdop dicht, dan slaat ie helemaal niet aan.
 
Heb wel eens gehoord van motoren die een poreus of los vacuüm slangetje hadden, motor kreeg daardoor geen brandstof. Of als je een brandstof pomp hebt misschien daar eens een blik op werpen.
 
Nadat ik het net weer eens probeerde, startte de motor verrassend genoeg wel weer.
Hij liep goed stationair, ik kon zelfs de choke uitzetten (wat eerst niet kon). Toen heb ik de motor uitgezet en nog een keer gestart, ook met de tankdop dicht, dit werkte allemaal goed.

Toch vertrouw ik het niet. Ik denk dat ik nu als eerst het brandstofsysteem + de slangetjes nakijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan