Honda TransAlp / Honda Deauville rijders gezocht

HansBtV

Rookie
31 jul 2011
4
0
Regio Eindhoven
Hallo tweewielrijders,

Ik wil eens buurten met mensen die ervaring hebben met de Honda transalp of de Honda Deauville. Beide fietsen hebben hetzelfde tweecylinder V blok.

Een opmerking die ik al meekreeg is dat zo een motor moeilijker doet met lage toerentallen en makkelijker afslaat, vanwege de 2 grotere cylinders dan een viercylinder met vergelijkbare inhoud.
Maakt dit zo een motor tot minder geschikt voor beginners ?


Bij voorbaat dank

Hans
 
Ik heb al mijn motorrijlessen gedaan op een Transalp. Persoonlijk vind ik het prima voor een beginner aangezien ik het ook was/ben.

Sneller uitvaller lijkt me juist niet, hij zou juist meer koppel onderin moeten hebben. Motor loopt wat minder soepel en bokkerig als je echt veel lager als 2000rpm rijd. Vraag je zelf af waneer je dat nou doet. En voor de rest kun je het opvangen met je koppeling.

Ik vond het een lekkere motor om op te lessen, ook het AVB gedeelte was erg goed te doen door dat de fiets makkelij om te gooien is. Maar goed dat is mijn ervaring en mening, kan je geen test rit maken?
 
Hoi Hans,

Ik heb zelf een Honda NT650 Deauville. Deze heb ik gekocht zodra ik mijn motorrijbewijs heb behaald en was toen dus ook een beginner. De motor rijdt naar mijn mening uitstekend, ook met lage toerentallen. Hij slaat eigenlijk nooit af (tenzij je echt krankjorem bezig bent) en is rustig in gebruik, vergt weinig onderhoud en heeft mij tot nu toe nooit in de steek gelaten.

Al met al wat mij betreft een aanrader .... ook voor beginners.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan