Honda Varadero 125

borre07

Rookie
22 jul 2006
23
0
Bonheiden
Hey allemaal,

Ik wou eens even horen of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een Varadero 125.
Ik reed tot van de week met een Cbreke 125 maar door een onoplettend wicht in de auto is hij tot schroot gedegradeerd. ;( ;( ;(
Nu was ik aan het uitzien naar een Varaderoke maar ik heb er eigenlijk nog niet veel informatie over gevonden daarom deze topic.

Groetjes
Borre
 
Zoals ik in het andere topic al zei: 'k zou gewoon van dealer naar dealer stappen en afwegen. 't Kost wel redelijk wat hè?
 
Ik ken iemand die een Varadero 125 heeft. Het is een mooie apparaat, ziet er eigelijk uit als een grote motorfiets. Het heeft een mooie twee cillinder V block, van 125cc. Zij was heel tevreden over. Lekker zuinig best mooi geleuid. Maar ze zei dat het niet harder will dan 105km/h. Dus het lijkt mij een mooi toer fietsje voor de 60-80km/h wegetjes. En voor de randstad is het eigelijk wel genoeg. Maar voor de snelweg zou ik iets groters nemen.

Varadero125.jpg
ac4bfc5a6aa710827f97384f3e4fcbd7_1.jpg


www.honda.be
Motor
Motortype SOHC vloeistofgekoelde 90° V-twin 4-takt
Boring x Slag 42 x 45 mm
Cylinderinhoud 125 cm3
Compressieverhouding 11,8:1
Carburatie PGM-FI elektronische injectie
Max. vermogen 10,6 kW / 11.000 tpm (95/1/EC)
Max. koppel 10 Nm / 8.500 tpm (95/1/EC)
Ontsteking CDI met elektronische vervroeging
Start Elektrisch
Vermogens-overbrenging
Aantal versnellingen 5 versnellingen
Eindoverbrenging O-ring ketting
Koppeling Natte platenkoppeling
Afmetingen
Lengte 2.150 mm
Breedte 833 mm
Hoogte 1.250 mm
Wielbasis 1.450 mm
Zadelhoogte 800 mm
Grondspeling 190 mm
Tankinhoud 16,8 liter (incl. 2,7 liter reserve met waarschuwingslampje)
Aantal zitplaatsen 2
Chassis
Balhoofdhoek 28°
Naloop 97 mm
Velgen, vóór 18 x MT 2,15 holle gegoten aluminium velgen
Velgen, achter 17 x MT 2,75 holle gegoten aluminium velgen
Band, voor 100/90 18 (56P)
Band, achter 130/80 17 (65P)
Wielophanging, vóór 35 mm telescopische vork, 132 mm veerweg
Wielophanging, achter Pro-Link demper met instelbare veerspanning, 150 mm veerweg
Remmen
Remmen, voor 276 x 4 mm dubbele hydraulische schijfrem met dubbele zuigerremklauw en sintermetalen remblokken
Remmen, achter 220 x 4 mm hydraulische schijfrem met enkele zuigerremklauw
Gewicht
Drooggewicht 152 kg
Rij-klaar gewicht 169,1 kg
Max. draagvermogen 180 kg
 
Laatst bewerkt:
idd echt goedkoop kan je de fiets niet noemen; als je 2000€ bijlegt heb je al een cbf 600 maar ik zit gelimiteerd met mijn rijbewijs hé.
Het is eigenlijk vooral bedoeld voor woon- werkverkeer in mijn geval, het is niet de bedoeling om de snelweg op te gaan. Maar als het mooi weer is zal ik er wel enkele toeren mee gaan doen hoor :))
Al bedankt voor de reacties

Groetjes

Borre
 
Seg kerel, komde gij het ons hier een beetje leren ofwat :(

Nieuw hier op MF en al direct zoek-functie gebruiken enzo. :( Als iedereen dat zou doen, zijn er geen nieuwe topics meer...










Just kiddin' :+
 
Lo,

Kheb zojuist ff de commentaren erover gelezen en die vallen precies wel mee.

Daarstraks ben ik een paar dealers gaan bezoeken en de prijs kan toch tot een redelijke 4600€ zakken. Nergens hadden ze een 125 staan alleen de zware (groot is die zeker genoeg :) Volgende week zal ik nog een andere dealer gaan bezoeken en die heeft er wel ééntje in zijn toonzaal staan.
De kans is toch redelijk groot dat er volgende week ééntje wordt aangekocht.

Groetjes,

Den Borre
 
Veelste duur voor de prestaties die de motor levert. Zou niet meer dan 3000 euro moeten kosten. Dat is ook de reden dat ie in Nederland helemaal niet lekker verkoopt. In Belgie met autorijbewijs kan ik het ergens nog wel begrijpen, maar voor 5000 euro koop je ook een leuke geknepen motor. Een ER-5 kan je er zelfs nieuw van kopen, die kostte 4810 euro meen ik me te herinneren.
 
De persoon die ik ken met zo'n Varadero 125. Had die van haar gekocht voor rond de 2500Euro, er zat 300km op of zo het was een show model. Maar de motor winkel wou er van af, want niemand koopt die dingen voor die hoge prijs. Het wordt volgens mij ook niet meer geïmporteerd in Nederland.
 
'k Vind die Varadero 125 echt nice, en zou er zeker ne keer op willen rijden. 't Is die pokke-hoge prijs hè :?
 
Voilla, de kogel is door de kerk se.
Morgen ga ik mijn Varaderoke halen; een redelijk groot machien voor nen 125.
Ik heb er niet mee gereden maar ik denk dat dat wel zal meevallen want de topsnelheid komt voor mij op de 2de plaats.
Kzal van de week er wel iets meer over kunnen vertellen

Groetjes

Borre
 
Mercikes hé, als ge nen zilvergrijze in het Mechelse ziet rondbollen is de kans groot dakik da zen hé want ik hem ze feitelijk nog ni veel zien rondrijden in onze buurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan