Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is een motorrijbewijs nl. A1 zie:
ff voorstellen HV125
Brommer is M
Ik snap ook dat het voor 'echte' motorrijders een brommer is, maar voor de wet is het dus een motor.
Dankjewel voor de reacties, ik ben meteen een stuk wijzer geworden
P.S. nog 1 jaartje en dan ga ik voor een echt motorrijbewijs. Dit is om te oefenen om met een motor om te gaan. Maar dan moet ik tot mijn 25ste met een 25 kw rijden
Nu ik toch bezig ben.
Wat is beter: een 400cc begrenst tot 25 kw of 600cc begrenst tot 25 kw.
Hangt wel van het type motor af, maar ik bedoel in het algemeen
ja vreselijk he, andere mensenpff hebben we weer een Belg of een 12 jarige op MF...
Op de snelweg mag ik wel maar het is nogal gevaarlijk. Dat doe ik dus ook niet.
Alles boven de 50cc al een motor?
Is dat niet een beetje weinig?
Maarja, ik weet t niet anders vraag ik het ook niet.
Situatie in Nederland
Voor bromfietsen is de cilinderinhoud beperkt tot 50 cc, de maximumsnelheid dient begrensd te zijn op 50 kilometer per uur. Een bromfiets heeft in Nederland een echt kenteken: een gele plaat met zwarte letters. Tot 1 januari 2007 was een geel plaatje op het voorspatbord of gele vlakken (stickers) bij het voorwiel voldoende, maar die zijn sinds dat moment overbodig. Een bromfiets mag alleen worden bereden als de bestuurder (en eventuele passagier) een goedgekeurde helm dragen.
Ik ben beslist geen techneut maar wat ik gelezen heb: het hangt natuurlijk een beetje af van wat voor type motor je op het oog hebt. Het zal ook een wereld van verschil zijn of je een 600 2-cylinder of 4 cylinder hebt. Maar heel algemeen: als je een motor uitgerekend gaat knijpen in de toerentallen waarin hij nèt lekker gaat trekken, houd je een beetje een amechtige motor over. En ik kan me voorstellen dat dat bij de 600 eerder gebeurt.
NB ik vind die varadero 125 trouwens echt een leuk ding!
volgens mij is alles boven 50cc al volgens de wet een motor.
Wat beter is om te knijpen naar 25kW?
Geen idee. Ik kan me voorstellen dat een motor die minder afwijkt van origineel lekkerder rijdt.
Het framenummer bepaalt of het een motor is. Op mijn bromscootertje zit een 70cc cilinder; het blijft een brommer. Alles vanaf 50cc is een motor, dus t/m 49,9cc is een brommer.
Volgens mij kun je een 49cc Honda Monkey ook als motor laten keuren. Schijnt nogal te schelen in de verzekering (lichte motor voordeliger dan schakelbrommer, plus evt. korting door schadevrije jaren met ander voertuig).
Of dat verschil tegenwoordig niet wordt tenietgedaan door de wegenbelasting is dan weer een ander punt.
Het liefste heb ik een racemotor of een cross/race motor.
Heeft iemand tips? Dan kan ik me een beetje oriënteren.
Ik vind de ducati hypermotard heel mooi.
OT: Ik blijk nog een originele 70cc cylinder te hebben liggen (zonder krassen + 70cc zuiger), interesse?
voor de periode dat je 25 kW moetrijden.Het liefste heb ik een racemotor of een cross/race motor.
Heeft iemand tips? Dan kan ik me een beetje oriënteren.
Ik vind de ducati hypermotard heel mooi.