honda varadero 125

jordy5

MF'er
30 apr 2011
94
0
Ik snap het niet.
Is de Honda Varadero 125cc een motor of niet.
Er zijn mensen die tegen mij zeggen dat het een brommer is.
Maar zijn topsnelheid is 130 km/h (met wat moeite).
En bij mijn weten is alles vanaf 125cc een motor.
 
Het is een motorrijbewijs nl. A1 zie:
ff voorstellen HV125
Brommer is M
Ik snap ook dat het voor 'echte' motorrijders een brommer is, maar voor de wet is het dus een motor.
Dankjewel voor de reacties, ik ben meteen een stuk wijzer geworden :Y

P.S. nog 1 jaartje en dan ga ik voor een echt motorrijbewijs. Dit is om te oefenen om met een motor om te gaan. Maar dan moet ik tot mijn 25ste met een 25 kw rijden B|

Nu ik toch bezig ben.
Wat is beter: een 400cc begrenst tot 25 kw of 600cc begrenst tot 25 kw.
Hangt wel van het type motor af, maar ik bedoel in het algemeen.
 
Tja, je doet op buitenwegen net alsof je een motor bent, qua positie op de weg enzo, maar op de snelweg heb je niet zo veel te zoeken :)
 
volgens mij is alles boven 50cc al volgens de wet een motor.

Wat beter is om te knijpen naar 25kW?
Geen idee. Ik kan me voorstellen dat een motor die minder afwijkt van origineel lekkerder rijdt.
 
Op de snelweg mag ik wel maar het is nogal gevaarlijk. Dat doe ik dus ook niet.
Alles boven de 50cc al een motor?
Is dat niet een beetje weinig?
Maarja, ik weet t niet anders vraag ik het ook niet.
 
Ik denk idd wel dat een motor die minder afwijkt van het orgineel beter rijdt, maar is ie dan ook sneller?
 
Het is een motorrijbewijs nl. A1 zie:
ff voorstellen HV125
Brommer is M
Ik snap ook dat het voor 'echte' motorrijders een brommer is, maar voor de wet is het dus een motor.
Dankjewel voor de reacties, ik ben meteen een stuk wijzer geworden :Y

P.S. nog 1 jaartje en dan ga ik voor een echt motorrijbewijs. Dit is om te oefenen om met een motor om te gaan. Maar dan moet ik tot mijn 25ste met een 25 kw rijden B|

Nu ik toch bezig ben.
Wat is beter: een 400cc begrenst tot 25 kw of 600cc begrenst tot 25 kw.
Hangt wel van het type motor af, maar ik bedoel in het algemeen


Ik ben beslist geen techneut maar wat ik gelezen heb: het hangt natuurlijk een beetje af van wat voor type motor je op het oog hebt. Het zal ook een wereld van verschil zijn of je een 600 2-cylinder of 4 cylinder hebt. Maar heel algemeen: als je een motor uitgerekend gaat knijpen in de toerentallen waarin hij nèt lekker gaat trekken, houd je een beetje een amechtige motor over. En ik kan me voorstellen dat dat bij de 600 eerder gebeurt.

NB ik vind die varadero 125 trouwens echt een leuk ding!
 
Laatst bewerkt:
Het framenummer bepaalt of het een motor is. Op mijn bromscootertje zit een 70cc cilinder; het blijft een brommer. Alles vanaf 50cc is een motor, dus t/m 49,9cc is een brommer.

Zoals Gejabo al aangeeft, in het algemeen kun je stellen dat een motor die standaard zo dicht mogelijk bij 25kW zit, het lekkerst rijdt indien begrensd. Maar als jij een motor wil kopen waar je jaaaaren mee vooruit kan, zou je kunnen overwegen een snellere te kopen. Als je dan van je 25kW rijbewijs af bent, kan je 'm laten ontgrenzen en kan je volvermogen van je motor genieten.

Maar ieder z'n ding; ik rijd inmiddels 6 jaar motor en heb de grootste lol op mijn Honda VFR400R met 60pk :]
 
Op de snelweg mag ik wel maar het is nogal gevaarlijk. Dat doe ik dus ook niet.
Alles boven de 50cc al een motor?
Is dat niet een beetje weinig?

Maarja, ik weet t niet anders vraag ik het ook niet.

Nee hoor.

Wiki Quote:
Situatie in Nederland

Voor bromfietsen is de cilinderinhoud beperkt tot 50 cc, de maximumsnelheid dient begrensd te zijn op 50 kilometer per uur. Een bromfiets heeft in Nederland een echt kenteken: een gele plaat met zwarte letters. Tot 1 januari 2007 was een geel plaatje op het voorspatbord of gele vlakken (stickers) bij het voorwiel voldoende, maar die zijn sinds dat moment overbodig. Een bromfiets mag alleen worden bereden als de bestuurder (en eventuele passagier) een goedgekeurde helm dragen.
 
Ik ben beslist geen techneut maar wat ik gelezen heb: het hangt natuurlijk een beetje af van wat voor type motor je op het oog hebt. Het zal ook een wereld van verschil zijn of je een 600 2-cylinder of 4 cylinder hebt. Maar heel algemeen: als je een motor uitgerekend gaat knijpen in de toerentallen waarin hij nèt lekker gaat trekken, houd je een beetje een amechtige motor over. En ik kan me voorstellen dat dat bij de 600 eerder gebeurt.

NB ik vind die varadero 125 trouwens echt een leuk ding!

Dankjewel, het is een hele fijne motor. :]
 
volgens mij is alles boven 50cc al volgens de wet een motor.

Wat beter is om te knijpen naar 25kW?
Geen idee. Ik kan me voorstellen dat een motor die minder afwijkt van origineel lekkerder rijdt.

Volgens mij kun je een 49cc Honda Monkey ook als motor laten keuren. Schijnt nogal te schelen in de verzekering (lichte motor voordeliger dan schakelbrommer, plus evt. korting door schadevrije jaren met ander voertuig).
Of dat verschil tegenwoordig niet wordt tenietgedaan door de wegenbelasting is dan weer een ander punt.
 
Laatst bewerkt:
Het framenummer bepaalt of het een motor is. Op mijn bromscootertje zit een 70cc cilinder; het blijft een brommer. Alles vanaf 50cc is een motor, dus t/m 49,9cc is een brommer.
:]

met die 70 cc is het dus nu een motorfiets, je zegt het zelf al. Volgens jouw frameretoriek zou je dan op je 49cc brommer een 125 cc blok mogen monteren en dan nog steeds een wettelijke brommer blijven :?
Nu rij ik zelf al 20 jaar geen brommer meer, en het is heel goed mogelijk dat met alle wijzigingen eea is veranderd, maar ik gok dat er nog steeds in NL instanties zijn die daar heel anders over denken over het opvoeren van je 49cc brommer.
 
Het liefste heb ik een racemotor of een cross/race motor.
Heeft iemand tips? Dan kan ik me een beetje oriënteren.
Ik vind de ducati hypermotard heel mooi.
 
Volgens mij kun je een 49cc Honda Monkey ook als motor laten keuren. Schijnt nogal te schelen in de verzekering (lichte motor voordeliger dan schakelbrommer, plus evt. korting door schadevrije jaren met ander voertuig).
Of dat verschil tegenwoordig niet wordt tenietgedaan door de wegenbelasting is dan weer een ander punt.

OT: Ik blijk nog een originele 70cc cylinder te hebben liggen (zonder krassen + 70cc zuiger), interesse?
 
Het liefste heb ik een racemotor of een cross/race motor.
Heeft iemand tips? Dan kan ik me een beetje oriënteren.
Ik vind de ducati hypermotard heel mooi.

Die zou ik niet gaan knijpen naar 25 kW ... :X

Hoe lang (in jaren) moet je op 25 kW blijven rijden? Denk voor jezelf goed na of je van plan bent lang met dezelfde motor te blijven doen of dat je er wss snel op bent uitgekeken.

Advies :? Kan ik wel geven, maar ik zou zelf toen ik net begon met rijden ook niet hebben geluisterd :+
 
Ik moet tot mijn 25ste rijden met een 25 kw dus als ik met 18 mijn rijbeijs heb dan moet ik 7 jaar daarmee rijden (nu iig, misschien gaat het veranderen).
 
Het liefste heb ik een racemotor of een cross/race motor.
Heeft iemand tips? Dan kan ik me een beetje oriënteren.
Ik vind de ducati hypermotard heel mooi.
voor de periode dat je 25 kW moetrijden.
zou een Aprilia RS250 een erg goede keuze zijn denk ik.

Of een Thundercat natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Gebruik anders ff de zoekfunctie hiero op skr 125.
Denk dat dat richting je wensen komt.
Sportief, veel wheelie en trekt alle 1000cc's eruit met gemak......

Vrijdag :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan