Honda Varadero 125

MatthijsP

MF'er
28 okt 2018
213
59
Ermelo
Honda Varadero 125

Ik ben wel benieuwd of hier mensen zijn die er een hebben. Weet dat ze in Polen en Engeland een stuk populairder zijn. Toch is het naar mijn mening de ideale A1 motor.

@MatthijsP
WhatsApp Image 2018-06-27 at 12.01.14.jpeg


@jessel0l

pau073090-jpg.1343793
 
Laatst bewerkt:
Ik zie op RDWdata.nl maar 3 kenteken voor de XL125V. Kan toch zweren dat ie hier wel in het gamma zat en niet alleen grijs was geïmporteerd. Misschien heb ik het mis. Wel een fijne reismotor zo te zien, zelf nooit op gereden, maar wel genoeg ervaring met 125cc motoren. :]
 
Toevallig weet ik dat @jessel0l er ook een heeft. En er staan enkele te koop dus zijn er wel meer dan drie haha.

Ja klopt, verste wat ik er mee heb gereden is rond de 400km op een dag naar zuid België. Was prima te doen en kwam fit aan.

Je moet 'm eens proberen:) onder de 80km/h kom je eigenlijk niets tekort.
 
400km en geen centje pijn is idd wel goed!

Je kan prima meekomen, maar wat je wel mist is koppel op de (gevaarlijke) momenten dat je het nodig hebt. Maar dat weet je alleen als je ook zwaardere motoren gereden hebt. Dat ze in andere landen populairder zijn, kan ook komen omdat NL geen 125cc land is en je ook geen 125cc mag rijden met een autorijbewijs.
 
Ik heb ook een Varadero 125 uit 2011. Eind januari rijd ik af voor A1. AVB en theorie heb ik al op zak. :)
Heb er pas een blokje op gereden, maar het voelt al veel meer motor dan de CBF 125 waar ik op les.
 
Ik ben nog altijd opzoek naar een Honda Varadero 125 met evt schade. De varadero was mijn eerste motor en heb daar enorm goede herinneringen aan. Als ik die foto zie krijg ik 'heimwee' naar die tijd haha.
 
Ik ben nog altijd opzoek naar een Honda Varadero 125 met evt schade. De varadero was mijn eerste motor en heb daar enorm goede herinneringen aan. Als ik die foto zie krijg ik 'heimwee' naar die tijd haha.

Over drie maanden is er één in goede staat beschikbaar voor je :) Dan mag ik door voor me A2.
 
In Frankrijk zag ik een paar. Superleuk ding, hoog, stoer !. Ik ken 1 rijder uit de regio Zuid Limburg. Ze moeten ook een 250cc uitbrengen als opvolger van de NX250.
 
@Monomuis
Ja, het is een ontzettend leuk reismotortje. Afgelopen zomer probleemloos mee naar Frankrijk en naar Noorwegen gereden.(Langste dag van 1100km, dat ging net) Bagage meenemen was ook geen probleem. Gigantisch genoten van mijn avonturen op de Varadero, maar ook wel heel blij dat ik ondertussen aan het lessen ben voor A. En inderdaad hij mist absoluut koppel, ik had vooral in Noorwegen en Duitsland soms flinke moeite met het inhalen van vrachtwagens. Dat waren wel stressmomentjes:')

Noorwegen 2018 (1 of 1)(1).jpg

PAU073090.jpg
 
Mooie foto’s en het benzine verbruik zal je positief verrast hebben denk ik.
Dat doen weinig grotere motorfietsen jou na.
Ontbreken van genoeg vermogen en koppel mis ik ook wel eens met mijn Honda Grom 125.
Vind het wel bijzonder dat jij met een 125cc motorfiets naar het buitenland gaat.
Met name dat die 125cc fietsjes niet echt voor de snelweg gemaakt zijn vind ik af en toe een minpuntje.
Maar ze rijden wel prettig en heerlijk lichtvoetig.
 
Kwam verbruik zit ik bijna altijd rond de 1:25, soms nog iets zuiniger. Ook met veel hoogtoerig rijden en passagier achterop.
 
@Monomuis
Ja, het is een ontzettend leuk reismotortje. Afgelopen zomer probleemloos mee naar Frankrijk en naar Noorwegen gereden.(Langste dag van 1100km, dat ging net) Bagage meenemen was ook geen probleem. Gigantisch genoten van mijn avonturen op de Varadero, maar ook wel heel blij dat ik ondertussen aan het lessen ben voor A. En inderdaad hij mist absoluut koppel, ik had vooral in Noorwegen en Duitsland soms flinke moeite met het inhalen van vrachtwagens. Dat waren wel stressmomentjes:')

Met elke 125cc vrachtwagens inhalen is geen doen. :) 125cc is leuk voor in de stad en een beetje er omheen. Jij doet er dingen mee, die de meesten niet doen. :)
A1 voor 18 jaar slaat nergens op. Voor iemand met een autorijbewijs is het prima, maar een serieuze motorrijder van 18 jaar, die moet toch wel wat zwaarders mogen rijden. Voorheen 25kW was prima om mee te starten.
 
Over drie maanden is er één in goede staat beschikbaar voor je :) Dan mag ik door voor me A2.

Haha nice, ik hoop heel erg voor je dat het allemaal soepel gaat en je over 3,5 maand je A2 rijbewijs in de pocket heb.

Het liefst vind ik een gecrashte Varadero 125XL tot max 1100 euro. Aangezien het een project motortje gaat worden :).
 
Ik hoop het ook O-)

Zie ze regelmatig iets duurder te koop staan, met rond de 70k km maar wel gewoon prima staat.
 
Maar stel nou hea, stél nou dat je er mee onderuit gaat en je hebt goede schade. Stuur me dan even een berichtje :P
 
Ik hoop het ook O-)

Zie ze regelmatig iets duurder te koop staan, met rond de 70k km maar wel gewoon prima staat.

In Duitsland en België zijn ze wat beter te krijgen voor een lagere prijs. In Engeland zijn ze veel populairder dan hier en komen mindere exemplaren regelmatig langs voor onder de €1000. Maar in beide gevallen zal je de motor ook moeten halen en invoeren en dat kost natuurlijk ook weer geld..
 
@N-rijder Ik ben niet van plan om in de komende paar maanden nog total-loss te rijden. Maar! er staat wel een redelijk goedkope Varadero met schade op marktplaats zie ik.
 
@MatthijsP Zag je advertentie staan. Heb exact die Varadero ook nog bekeken toen ik de mijne ging kopen. Uiteindelijk toch voor eentje in Delft gegaan die wat goedkoper was. Toevallig dat ik m zo weer langs zie komen!
 
@MatthijsP Zag je advertentie staan. Heb exact die Varadero ook nog bekeken toen ik de mijne ging kopen. Uiteindelijk toch voor eentje in Delft gegaan die wat goedkoper was. Toevallig dat ik m zo weer langs zie komen!

Haha zo klein is de wereld van de A1 dus _O-. Zonde dat er geen 600cc variant van is :(
 
Inmiddels heb ik/mijn vader een crashvadero op de kop getikt die vooral in Duitsland gebruikt is om een beetje offroad te crossen. Schade zit zo'n beetje overal. Veel kappen gescheurd. Maar hij is in ieder geval goed gebruikt en je voelt dat het blokje wel wat slijtage heeft, maar hij doet het verder prima. Zijn nog wel een paar seizoentjes mee te rijden.

In zekere zin is er wel een 600cc variant alleen die heet geen Varadero.
En in principe is de Varadero 125 onderdeel van de XL V lijn van Honda.
Hij heet officieel ook wel de Honda Varadero XL125 V en de 1000cc heet de Honda Varadero XL1000 V

De XL600 V heeft alleen een andere naam en dat is de Honda Transalp XL600 V maar past eigenlijk wel redelijk tussen de twee Varadero versies maar is nog veel meer offroad gericht. Meer aangepast aan rally's zoals Dakar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan