Honda Varadero, Yamaha TDM of Triumph Tiger?

VeerBol

Rookie
9 jan 2002
15
0
Wie kan mij de voors en tegens van div. zware All Road motoren vertellen. Ik kijk uit naar een Honda Varadero, een Yamaha TDM, Triumph Tiger of bv. Honda Africa Twin. Behalve de prijs en het uiterlijk ben ik benieuwd naar rij-eigenschappen etc.
 
Wie kan mij de voors en tegens van div. zware All Road motoren vertellen. Ik kijk uit naar een Honda Varadero, een Yamaha TDM, Triumph Tiger of bv. Honda Africa Twin. Behalve de prijs en het uiterlijk ben ik benieuwd naar rij-eigenschappen etc.
de verschillende bladen hebben propvol gestaan met vergelijkingen in deze sector.... gaat es bladeren!

uit dat rijtje zou ik kwa rijden voor een TDM gaan, tiger (de oude vind ik eigenlijk mooier) op een tweede plek...

is een cagiva navigator niks voor je?
kwa ladingsmogelijkheden mischien niet de beste, maar kwa motor/sturen scoort ie hele hoge ogen...

is ook een slanke en apparte motor, nie zo\'n 13 in 1 dozjn

zie ook http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2356
 
Als je gaat kiezen tussen een Africa Twin en een Varadero, dan adviseer ik je de Varadero.

Waarom ga je niet eens een testritje maken bij de dealer? Je hoeft heus niet persé gelijk een motor daar te kopen, hoor... ;)
 
ik zou voor de nieuwe TDM gaan... komt zeer positief uit de testen (maar natuurlijk altijd eerst zelf een testrit maken)
 
Ik rij ook op een TDM en hij rijd geweldig maar
het enigste waar ik over val is dat het een 2
cylinder is en hij stottert daarom meer als je langzamer rijd je moet dan wat meer met je koppeling spelen, maar als ik jou was moet je ze gewoon allemaal gaan testen maar rij dan ook is op een suzuki bandit 1200
groetjes motormuis
 
Thankz voor de reacties. Een Cagiva Navigator ziet er ook heel leuk uit. Ik ben zelf 2 meter. Vandaar dat ik kijk naar een all road, heb ik wat meer beenruimte. Een Suzuki Bandit vind ik niet handig, omdat ik ook vaak de gracht op moet en dan is dat niet wendbaar genoeg. Nadeel van een Varadero is dat het model nog niet zo oud is en dus nog vrij duur. Ik wil hem namelijk ook zonder zweet in de stad kunnen parkeren...
 
Als je twee meter lang bent, lijkt me de Navigator geen goede optie. Ik heb zelf in 2000, toen de Navigator uitkwam, heeeel lang gewacht op een proefrit. Ik vond de Navigator namelijk een schitterende motor. Achteraf ben ik wel blij dat ik proefgereden heb: ik ben 1.90 m lang en vond de Navigator veel te klein voor mij, zeker voor m\'n benen. Verder een heel smal tankje, waardoor ik geen goed contact met de motor had.
Ben inmiddels de tevreden bezitter van een Varadero, waarvan ik overigens wel de vering heb aangepast. Kost een paar cent, maar de motor stuurt nu perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan