Honda Varadero

Beejaycop

Rookie
12 mrt 2009
5
0
Gent
Ik heb nog geen motorervaring en ben van plan om te beginnen met een 125cc.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Honda Varadero. Zou dan later wel een motorfiets met meer cc kopen en een rijbewijs halen. Wil het eerst proberen met een lichte motorfiets.
Is dit aan te raden? Ik ben niet van de kleinsten (195m - 100 kg) en heb ook geen zin om me belachelijk te maken.
 
Hoi
125cc 4 takt zou ik echt niet aan beginnen als ik jou was, zonde om daar je rijbewijs voor te gaan halen. Deze motor heeft nog geen 15 pk en loopt met een beetje moeite net de 120. Motor ziet er dan misschien wel leuk en is lekker zuinig maar al snel begint het lage vermogen te vervelen en wil je toch zwaarder. Neem dan eerder een 250cc viertakt of nog beter een 600cc laten begrenzen op 25kw.....
Succes!
 
Goed lezen, hij wil eerst een 125cc kopen, daar een tijdje op rijden en als het bevalt een motorrijbewijs halen. Het is een Belg en die hebben het voorrecht om met een autorijbewijs op 125cc/11kw te mogen rijden.

Een Varadero is volgens mij best een aardig ding maar véééélste duur. Je zou nog kunnen denken aan een Hyosung GT125(R). Ook een flinke motor voor z'n motorinhoud, aangezien het je meer gaat om. CBR125 en YBR125 zijn qua uiterlijk veelste smal voor iemand van 1.95 en 100kg lijkt me :+
 
Aha, meneer is een belg :X . Wat dat betreft zou ik dan nog steeds geen nieuwe varadero kopen maar een tweedehandsje waar je niet zoveel afschrijving meer aan hebt. Kan je em ook zo weer kwijt zonder al teveel verlies
 
Zijn er mensen die nog een andere mening hebben? En wat mijn lichaamsbouw betreft; kan er iets gedaan worden aan een 125 cc Varadero zodat hij zelfs met een zwaarder persoon 120 km/uur kan halen?
 
gesmede zuigers, gepolijst uitlaattraject en verharde klepstelen?

Ik denk dat een 125CC/11 KW motor je een misplaatst gevoel zal geven over motorrijden. Het verbleekt gewoon bij hetgeen wat je mag ervaren als je bijv. een echte varadero, of zelfs een CB-1 zult rijden.

Daarbij, van de prijs van een 125CC varadero (zal 2e hands ong. 2000€ zijn?) kun je genoeg lessen betalen plus een examen.

Die 125CC fietsen zijn populair in Japan omdat daar de motorrijtuigenbelasting aan de hand van vermogen en cilinderinhoud wordt bepaald, In belgië zijn ze "legaal" , maar echt een voordeel tegenover een écht rijbewijs halen is er niet.

Plus, belgië heeft leuke bochten; doen!
 
Mee eens, ik heb laatst op een cbr 125 gereden en ik vond t net een brommer. Ik heb gekozen voor een Kawasaki 250R ninja, ook een 'lichte' motor, maar veel groter en meer body.

Ik mag 'zwaar' rijden, maar ik ben niet zo groot 1.78m. mijn 250R is perfect voor mij, en over de power ben ik zeer tevreden.
 
Het is niet de bedoeling om de autosnelweg op te rijden. Het is enkel voor woon-werk verkeer. Wil enkel weten of ik op zo'n 125cc Varadero toch 120 km/uur kan halen.
Heb al verschillende sites bezocht en overal kan ik lezen dat de Varadero 125cc de beste is onder 125cc.
 
De Varadero is waarschijnlijk een van de weinige 125's die laag in toeren nog wat power heeft, en da's in de stad wenselijker als een cbr125rr die pas na 6000 toeren tot leven begint te komen. Waarschijnlijk zal hij ook wel de 120/40 halen, tenzij je erge tegenwind heb (windkracht 8 zojuist hoiro, holy shi~!)

Of je voor gek zit of niet kan ik niet goed zeggen. 125's zijn nou eenmaal dunne krengen en als je breder bent als een japanner met annorexia zijn de proporties al gewoon weg. Wat misschien helpt zijn zadeltassen (de toerrichting) of valbeugels met roosterwerk en een aluminium carterplaat (offroadrichting) om het geheel wat volumineuzer te maken. Kost echter allemaal weer geld en dat kun je beter in een normaal rijbewijs steken of opzij leggen voor een Transalp of Africa twin uit een goed bouwjaar ;) .

Ben je al wezen proefrijden?
 
Zal eens moeten informeren bij mensen die een varadero 125cc hebben. De meningen zijn verschillend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan