Honda VF 700 magna problemen met starten

Corne95

Rookie
28 jul 2020
17
5
Goedenavond allemaal even voorstellen ik ben corné ik heb sinds deze week een Honda VF 700 magna uit 1985.

Alleen als ik hem wil starten zet ik de choke aan en druk ik op de start knop hij start de ene keer wel gelijk maar de andere keer dan moet ik het 3 keer doen voor dat hij aanslaat. Als hij eenmaal aanslaat blijft hij wel lopen. Iemand mischien een idee wat het probleem is.

Verder met rijden heb ik nergens last van en als ik hem uit zet als hij warm is geweest kan ik hem daarna gelijk weer starten zonder choke.

Alvast bedankt voor het reageren.
 
Start hij niet of slaat hij niet aan?

Verder kan ik voor specifieke VF perikelen het VF topic aanraden.

Verder start ik vaak de motor met de choke in uit en terwijl de motor start bedien ik de choke (wel een beetje vlot) tot de motor aanslaat.

Verder, bezuinig niet op benzine, de VF'jes zijn NIET geschikt voor E10 benzine, dus met de meeste premium benzine's zit je goed (E5 of als er helemaal geen ethanol in zit)

Heeft deze motor veel stil gestaan?

db
 
Ja de motor slaat niet aan.

vanmorgen sloeg hij wel gelijk aan maar toen ik de choke terug zetten naar normaal viel hij gelijk uit. Daarna duurden het meerdere start pogingen om hem weer opnieuw aan te laten slaan.

ja dat had ik begrepen inderdaad dus tank inderdaad E5.

ja ik heb hem vorige week gekocht daarvoor werd er niet heel veel mee gereden, maar zelf inmiddels 200 kilometer mee gereden eerste 100 kilometer nergens last van gehad tot aan gisteren.
 
Dat is het hem inderaad, even spelen met de choke en het gevoel krijgen.

Als de motor koud is dan choke gebruiken. Je hoort vanzelf wanneer het toerental iets hoger wordt, dan choke iets meer uit zetten en zo herhalen tot de motor mooi stationair loopt.

Je kan vaak na een beetje warm worden ook gaan rijden, na een paar seconden kan je de choke dan helemaal uitzetten. Zet je hem te snel uit dan slaat de motor af, heel geleidelijk terug duwen en goed blijven luisteren.

Choken is alleen het geven van iets meer benzine of het knijpen van lucht en alleen bij een steenkoude motor.

Starten zonder de gashendel aan te raken is sowieso verplicht. Wanneer je alleen kan starten met extra gas dan klopt er iets niet (stationair sproeier verstopt bijv.)

Bij warmer weer (+20 graden) heb je zelfs kans dat je de choke niet eens nodig is.
 
Iedereen bedankt voor de reacties!!
Gisteren nog een paar keer weg geweest met de motor, met starten nu geen probleem als ik de motor langer in de choke hou inplaats van gelijk terug te zetten.

Verder moet ik wel gas bij geven met starten ook in de choke stand anders slaat hij niet aan. Dus ja mischien dat ik daar dan toch maar voor langs een garage moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan