Honda VF 750 F carburateurs

janmotor

Rookie
21 jul 2010
21
0
IJmuiden
Ben in het bezit gekomen van een oude Honda VF 750 F uit maart 83 met veel kluswerk.
Ben bezig om de carburateurs schoon te maken. Gelijk volgens mij een van de moeilijkste klussen. Alles los gemaakt diverse benzine pijpjes welke de carbs verbinden slecht of stuk. In de Honda winkel geinformeerd :pijpjes kosten ongeveer 25-30 euri de stuk. Ik geloof dat er wel 6 verschillende inzitten. Is er een goedkopere oplossing om de pijpjes te vervangen? :(
 
Ik heb nog een vf750 in de sloop, daarop zit een set carbs met een dynojet kit erin, én is daarmee ook op de testbank afgesteld.
Maar helaas gaat die níet voor een prikje weg....
't ding heeft lang stilgestaan, dus de carbs zullen inwendig schoon gemaakt moeten worden.
richtprijs 200 euro.
 
Dank voor de reakties. Heb al een set carbs gekocht via markplaats en trachtte de benzinepijpjes over te zetten naar de originele set die er beter uitzag. Helaas waren deze pijpjes ook grotendeels stuk of bleken niet te passen.Wat is een dynojet kit?
 
Een dynojet kit is een setje sproeiers en gasnaalden met eventueel andere delen om je motor zo optimaal mogelijk te kunnen laten lopen.
Een dynojet kitje kost in de regel ongeveer 110 euro.
 
Dank willem maar heb nu twee sets. De op markplaats gekochte was van een motor van 1984 en bleek toch iets anders te zijn. Ben nu bezig uit te zoeken welke pijpjes ik nodig heb om de originele set weer compleet te krijgen.Jammer dat de losse pijpjes zo achterlijk duur zijn. Dat zou toch goedkoper kunnen.
 
Recent had mijn zoon het zelfde probleem. Ik heb toen bij onze bedrijfs TD een nieuwe laten draaien van aluminium. Toen ik het later nog eens bekeek en er ook 1 met een T-stuk zag, heb ik gedacht dat ze ook wel uit koperen waterleiding buisjes te vervaardigen zijn, eventueel met soldeerfittingen. Een kamertje voor een O-ring kun je zelfs nog wel maken door het pijpje in boormachine te zetten en er een sleutelvijltje tegen aan te houden. ( Boormachine in vaste opstelling) Misschien kun je hier iets mee.


grtz,

Cees
 
Vond zojuist de tekening van het buisje:
full


grtz,

Cees
 
Hallo Cees,
bedankt voor het meedenken.Heb geen bedrijfs TD en ben niet zo handig dat ik ze zelf kan maken. Denk dat ik ze bij de honda dealer ga bestellen als ze nog te krijgen zijn. Er zijn er minstens 3 stuk.De twee rechte pijpjes en het pijpje met aftakking wat naar de benzinetank gaat. Van de overige wil ik alleen de rubber ringetjes vervangen als die los te krijgen zijn. Ik kom ook niet geheel uit de werk tekening.Met name de richting van het pijpje wat naar de benzinetank gaat.
Gr. Jan.
 
Bedankt voor de tekening Cees. Had al het e.e.a. via Roukama ontvangen.
Ga proberen ze te bestellen en dan maar hopen dat ik de goede ontvang en dat ik ze op de juiste manier weer monteer.
Gr. Jan.
 
Tegenwoordig kunnen ze 3D printen. Is dat geen oplossing voor dit probleem dat de pijpjes nogal gauw breken bij verkeerd of onvoorzichtig loshalen.
Ik ga op mijn werk eens informeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan