Honda VF1000 F(2)

SjonnieB

MF'er
23 mei 2001
104
1
Vastorf/D
Waar vind ik meer info over deze fiets :)

Meneer altavista en Google laten doorschijnen dat er niet zoveel fans van deze fiets zijn,...

In ieder geval, alle nuttige links zijn welkom :)

bvd :]
 
mja, ik ben zeker niet pretensieus genoeg om te beweren dat'k meer weet dan meneer Google hoor.. verrevan zelfs.
 
Motor: Honda VF1000F
Gebouwd: 1985-1989
Motortype: Viertakt V4 vloeistof gekoeld 16 kleppen
Inhoud: 998cc
Compressie verhoudingen: 10,5:1
Boring x slag: 77 x 53,6 mm
Max. Vermogen: 100 pk @ 10000 rpm
Max. Koppel: ?
Topsnelheid: 220 km/uur
Elektrische inst.: 12 volt
Ontsteking: elektronisch
Startsysteem: elektrisch
Koppeling: meervoudige natte plaat
Versnellingen: 5
Overbrenging: primair tandwielen, secundair ketting (O-ring)
Frame: dubbel wiegframe
Vering voor: hydraulische telescoopvork
Vering achter: enkele schokdemper (Pro-Link)
Remmen voor: dubbele geperforeerde schijf (276mm)
Remmen achter: enkele geperforeerde schijf (276mm)
Bandenmaat: vóór 100/90-V18, achter 140/80-V17
L x B x H: 2270 x 720 x 820 mm
Gewicht leeg: 240 kg
Tankinhoud: 23 liter, super
Prijs: fl 19290,- (in 1985)

Met dank aan: Alle motoren 1951-heden door Ruud Vos :}
 
Bedankt :)

die V4 problemen pagina's enzo had ik ook al gevonden, maar dat gaat allemaal over de vf1000f,. en niet de f2, dat is die die ik op het ook heb.

De f2 is niet in amerika verkocht, alleen in europa, en daar zijn er niet zoveel liefhebbers van.

Ik heb in de tussentijd wel uitgevonden dat deze f2's hetzelfde smeringsprobleem als de f's hebben: niet onder 3000 toeren komen, anders komt niet overal de benodigde olie.

Een inbouwset a 300 dollar is er wel, maar daar heb je niet zoveel aan als hij al vantevoren aan stront gereden is :)

In ieder geval nogmaals bedankt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan