honda vf1000r liefhebbers

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 jul 2011
32
0
dieren
Hallo,

ik zelf ben in het bezit van een honda vf1000r van 1985. Er zijn er toendertijd erg weinig van verkocht in Nederland (maar ook wereldwijd). ik ben benieuwd of er nog liefhebbers zijn die net als ik deze fraaie super sportfiets van de jaren 80 bezitten. Daarnaast is het misschien handig om elkaar te attenderen op aangeboden onderdelen, en eventueel raad en daad.

Met vriendelijke groet Gerrit.
 
Hallo,

ik zelf ben in het bezit van een honda vf1000r van 1985. Er zijn er toendertijd erg weinig van verkocht in Nederland (maar ook wereldwijd). ik ben benieuwd of er nog liefhebbers zijn die net als ik deze fraaie super sportfiets van de jaren 80 bezitten. Daarnaast is het misschien handig om elkaar te attenderen op aangeboden onderdelen, en eventueel raad en daad.

Met vriendelijke groet Gerrit.


Denk dat je hier ff moet kijken :Y ,fans genoeg *O* .

VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 7
 
Laatst bewerkt:
Dag Otto,

lees dat je nog steeds een vf1000r bezit. Betekend dit dat je er afstand van wil doen? Overigens wat zijn zo de problemen waar je bij deze fiets tegen aan loopt (buiten de moeilijk verkrijgbare onderdelen dan. Ik lees ook vaak problemen met de koeling/smering. Ervaar jij dit ook?
Ik stel die vragen omdat die van mij nog niet berijdbaar is, en in opbouw
 
Dag Otto,

lees dat je nog steeds een vf1000r bezit. Betekend dit dat je er afstand van wil doen? Overigens wat zijn zo de problemen waar je bij deze fiets tegen aan loopt (buiten de moeilijk verkrijgbare onderdelen dan. Ik lees ook vaak problemen met de koeling/smering. Ervaar jij dit ook?
Ik stel die vragen omdat die van mij nog niet berijdbaar is, en in opbouw

Afstand?? Absoluut niet/nooit. Motor is in mijn bezit na erf schap. Naast emotionele gevoelens vind ik het een motor zoals geen ander. Ik heb versie uit '86 waarbij de 'upgrade' olie koeler inbegrepen is. Ik heb hierdoor geen last van koeling. Daarnaast controleer ik elke keer voordat ik ga rijden of mijn olie pijl niveau ok is. Verder qua motorisch nooit problemen gehad! Ook heb ik een schakelaar gemaakt om hand matig mits nodig de ventilator aan kan zetten bij heel warm weer en rustig rijden (file etc).

Een beest is het verder, maar ook heerlijk op lage toeren te rijden (geen hyper motor).
 
Dag Otto,

leuk dat je net als ik een liefhebber bent van de vf1000r. Zoals je kunt lezen is de mijne in opbouw. Maar wat betekend de upgrade koeler? Is dat een gewijzigde versie. en heb je eventueel een foto van die wijziging? of hoe je dat gefikst hebt. Kan ik daar ook mijn voordeel mee doen namelijk. Bij de mijne van 1985 is wel die handschakelaar gemonteerd om de koeling handmatig in te schakelen. Die van mij heeft overigens ongeveer 26.000km gelopen en is een amerikaanse import. (met witte buddy, dus lelijk) dit heb ik al omgeruild naar een rode met de bijpassende kap, en een originele laser zwart-geëmailleerde 4-1.
 
Dag Otto,

leuk dat je net als ik een liefhebber bent van de vf1000r. Zoals je kunt lezen is de mijne in opbouw. Maar wat betekend de upgrade koeler? Is dat een gewijzigde versie. en heb je eventueel een foto van die wijziging? of hoe je dat gefikst hebt. Kan ik daar ook mijn voordeel mee doen namelijk. Bij de mijne van 1985 is wel die handschakelaar gemonteerd om de koeling handmatig in te schakelen. Die van mij heeft overigens ongeveer 26.000km gelopen en is een amerikaanse import. (met witte buddy, dus lelijk) dit heb ik al omgeruild naar een rode met de bijpassende kap, en een originele laser zwart-geëmailleerde 4-1.

Welkom Gerrit, ik heb dan wel niet een 1000R , maar wel een VF1000F met een R blok erin gelepelt, (ja dat past). Zoals reeds aangegeven bestaat er een topic waar alle V4´s aan bod komen en alle ins en outs besproken worden. Met een upgrade koeler wordt de oliekoeler bedoeld die af fabriek al gemonteerd is bij sommige modellen, heb er een foto van.
Je kan het aan je carterpan zien aan de voorkant tussen de oliefilter en aftapplug, als het goed is zitten daar 2 afgedopte gaten
full


Die handschakelaar voor je koeling is niet standaard, dat is gedaan omdat de temp. van je blok anders oploopt omdat de temp.sensor veel te laat inschakelt, komt alleen voor in stads verkeer tijdens warme dagen, op de snelweg is de schakelaar niet nodig i.v.m. rijwind koeling.
 
Supergaaf die VF's *O* *O* *O*

Jammer dat Honda het pad van V4 sport-topmodel niet bewandelt.
Daar hadden ze zich behoorlijk mee kunnen onderscheiden van de andere Japanse fabrikanten.

Ik zou een mooie VF1000R wel als zonnige-zondag-middag-motor willen hebben. Gaaf hoor~!

3vfkr.jpg


5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Gerrit, ik heb dan wel niet een 1000R , maar wel een VF1000F met een R blok erin gelepelt, (ja dat past). Zoals reeds aangegeven bestaat er een topic waar alle V4´s aan bod komen en alle ins en outs besproken worden. Met een upgrade koeler wordt de oliekoeler bedoeld die af fabriek al gemonteerd is bij sommige modellen, heb er een foto van.
Je kan het aan je carterpan zien aan de voorkant tussen de oliefilter en aftapplug, als het goed is zitten daar 2 afgedopte gaten
[afbeelding]

Die handschakelaar voor je koeling is niet standaard, dat is gedaan omdat de temp. van je blok anders oploopt omdat de temp.sensor veel te laat inschakelt, komt alleen voor in stads verkeer tijdens warme dagen, op de snelweg is de schakelaar niet nodig i.v.m. rijwind koeling.


VF1000F met een -R blok :

VF1000F "Euro" project

been there, done that.
heb zelfs dat blok (1e generatie) nog omgebouwd met een -F2 oliepomp en -koeler, werkte prima.
 
VF1000F met een -R blok :

VF1000F "Euro" project

been there, done that.
heb zelfs dat blok (1e generatie) nog omgebouwd met een -F2 oliepomp en -koeler, werkte prima.

Goedemorgen , weet niet of je het nog kan herinneren,ik heb in 2009 een collectorpot van een 1000R over genomen i.v.m. opruiming van je garage. Heb je nog steeds die V11 Le mans? of heb je weer heimwee naar de V4.
 
:W :W

V11 le mans heb ik helaas niet meer ;( ;( wel spijt van achteraf dat ik hem heb weggedaan.

Rij nu een XJR1200 met wat kleine aanpassingen / upgrades, ook wel leuk.
idd af en toe nog wel heimwee naar het koppel van de VF1000, maar wilde toen eens iets anders :]
 
:W :W

V11 le mans heb ik helaas niet meer ;( ;( wel spijt van achteraf dat ik hem heb weggedaan.

Rij nu een XJR1200 met wat kleine aanpassingen / upgrades, ook wel leuk.
idd af en toe nog wel heimwee naar het koppel van de VF1000, maar wilde toen eens iets anders :]

Kan ik me wel voorstellen, de XJR1200 is ook geen verkeerde fiets, en naar eigen smaak aanpassen is ook leuk om te doen. Nu moet ik bekennen dat de VF op dit moment geschorst is sinds okt 09(had er ff genoeg van) ,sinds ik nu een garage heb ben nu bezig om er een 86er 1000Rg blok in te hangen, heb er geen haast mee. Als pleister op de wond heb ik sinds mrt 2010 een VTR1000F aangeschaft waar ik nu mee rij. :]
 
Dag Jos,

bedankt over je info over de koeler. ga morgen gelijk even kijken of dat bij de mijne ook is aangepast. Kan via de sloop nog wel aan een pomp en koeler van een f2 komen. (woesthoff Brummen) Vanmiddag even wat plek gemaakt in de werkplaats en de motor op de brug geplaatst. Het blok daarvan zijn nu de carburateurs grondig gereinigd en de buiten kant blok weer mooi zwart gespoten. Wel is het lastig om de mooie originele zwarte glans te krijgen. In de auto lakken handel is alleen hittebestendige mat zwarte lak verkrijgbaar. Heeft iemand daarvoor en tip?
 
~
Dag Jos,

bedankt over je info over de koeler. ga morgen gelijk even kijken of dat bij de mijne ook is aangepast. Kan via de sloop nog wel aan een pomp en koeler van een f2 komen. (woesthoff Brummen) Vanmiddag even wat plek gemaakt in de werkplaats en de motor op de brug geplaatst. Het blok daarvan zijn nu de carburateurs grondig gereinigd en de buiten kant blok weer mooi zwart gespoten. Wel is het lastig om de mooie originele zwarte glans te krijgen. In de auto lakken handel is alleen hittebestendige mat zwarte lak verkrijgbaar. Heeft iemand daarvoor en tip?[/quote

Jazeker ,Vocor tools in Geldermalsen hebben een groot assortiment van VHT lakken cq coatings op automotive gebied, en kunnen je ook advies erover geven.
 
Ja gekeken er zit wel de nadien aangebrachte schakelaar op om de koeling in te schakelen, maar geen oliekoeler. Waar is deze aan bevestigd? en op welke plek
 
Ja gekeken er zit wel de nadien aangebrachte schakelaar op om de koeling in te schakelen, maar geen oliekoeler. Waar is deze aan bevestigd? en op welke plek

Als je naar boven scrold zie je daar een foto van de carterpan met 2 afgedopte aansluitingen voor een olie koeler , als dat carter er bij jou ook zo uitziet ,dan heb je geen oliekoeler.

full


Onder de koplamp unit zit een rooster , daarachter zou de eventuele oliekoeler kunnen zitten, is dat niet het geval, dan is het niet op jou fiets gemonteerd.

full


Aan de gele pijl kun je de positie van de oliekoeler zien zitten, de leidingen (zijn geel omlijnt)
zodat je de route kunt zien.
 
Zover bij mij bekend is is het op modelen gebouwd uit het jaar '86 en de '85 model zijn dus zonder olie koeler. Vandaag voorrem pads vernieuwd, erg simpel en goed te doen!

Daarnaast wellicht een tip. Mijn temperatuur meter deed al een week raar. Dan wel de juiste waardes en dan ineens gaf de meter niets aan, teller bleef op 0 stand. Ik heb vandaag de onderkuip kap eraf gehaald. Net onder de bakje waar gereedschap in zit, zit de temperatuur meter. Je kunt de stekker er zo af halen. Ik heb de motor op contact gezet en de stekker op chasi gezet om te testen of deze functioneerd. Meter moet dan helemaal voor bij de H gaan. Doe dit niet langer als enkele seconden's anders is je meter kapot. Bleek uiteindelijk dus om los contact te gaan.


Verder hier een daar nog wat aan gesleutelen, opgepoets en heerlijker gereden een tocht van 3 uur in de buurt van oss. Was wel erugg warm !! Maar reed als een zonnetje en remt nu weer prima!

pasen2009039.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Otto, erg fraaie vf1000r van jou, en zo te zien helemaal origineel. Behalve zo te zien de geverfde/gespoten remklauwen aan de voorkant die origineel grijs behoren te zijn. Bij mij ligt de opbouw nu even stil, wegens schilder werkzaamheden woning.
 
Beste mensen, mijn buurman wil vanwege tijdgebrek van zijn vf1000r af. Motor is qua kleur niet origineel meer want zwart, rest is wel origineel. Banden nog zgan en ketting en tandwielen e.d. nog prima. Loopt verder als een zonnetje, onlangs nog een nieuwe accu erin. Km stand zou ik effe moeten vragen. Hij, mijn buurman, staat open voor elk AANNEMELIJK bod. Pm me maar, foto kan ik regelen.
 
Heej.. Een VF1000R clubje... Ik heb de mijne ook onder handen genomen en is sinds het begin van de zomer weer klaar..


Voor:
DSCF6639.jpg


DSCF6642.jpg


En nu...

Voorzijde:
_MG_5004.jpg

Rechts:
_MG_5000-1.jpg

Achterzijde:
_MG_4993.jpg

Links:
_MG_4992.jpg

And nearly back to front:
_MG_4989.jpg



De VFkR was destijds voor mij de droom om te hebben.. Nu ja.. Dromen komen wel eens uit (Al mag dat best een beetje vlotter.. 25 jaar na dato.. :+ )

Onderdelen worden wat schaars en dat is wel het manko met de 1000R..
 
zo te zien is er erg veel aan gedaan. Spuitwerk laten uitvoeren? En het lijkt of het achterspatbord is ingekort
ik wil volgende week weer verder gaan met mijn 1000r, en zal dan even wat foto's laten zien. Onderdelen verkrijgen is ook het probleem waar ik tegen aanliep. Mijn fiets is een Amerikaans model zoals ik op 20 augustus al schreef maar inmiddels heb ik het uiterlijk naar een Europees model kunnen aanpassen, en tevens de carburatie.(alleen de kroonplaat/stuurhelften en vorkonderpoten van mij zijn zwart, en dat laat ik voorlopig zo. (twijfel nog over polijsten) Ook moet ik het voorspatbord nog in de rode kleur spuiten en wat kleine plekjes rond de koplamp/kuip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan