Honda VF500C wederopstanding

Da's ook niet echt handig om te stralen zonder demonteren.....
heb je ze helemaal in elkaar laten zitten of echt alles in elkaar laten zitten? Dan kun je nu alsnog alles demonteren en schoonmaken. en ook alle verzinkte/gepassiveerde delen als veren, boutjes e.d. opnieuw laten verzinken, anders is dat alles binnen de kortste keer verroest als het eens vochtig wordt.

Ik heb de motor in onderdelen gekocht.
Alleen niet direct van degene die hem gedemonteerd had dus ik weet niet wat hij er allemaal mee gedaan heeft.
Bedankt voor de tip.
 
Ik heb de motor in onderdelen gekocht.
Alleen niet direct van degene die hem gedemonteerd had dus ik weet niet wat hij er allemaal mee gedaan heeft.
Bedankt voor de tip.
Je hebt het bij mij gekocht, en ik heb het zo in dozen overgenomen.

Desondanks is het met stralen altijd opletten, maar dat weet je nu inmiddels :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Owww, das een slechte zaak jonge ;( . Weet je hoe duur die onderdelen nieuw zijn?

Waarschijnlijk is het goed gegaan. Een mooie leer voor de volgende keer.
 
Het ziet er wel weer strak uit. Complimenten :t

Vraag me alleen af waarom stralen? In een ultrasoonbad word het ook weer redelijk strak werk.
Denk dat je geen zin had in demonteren?
 
Het ziet er wel weer strak uit. Complimenten :t

Vraag me alleen af waarom stralen? In een ultrasoonbad word het ook weer redelijk strak werk.
Denk dat je geen zin had in demonteren?
Ultrasoon haalt vuil werk. Stralen maakt het metaal weer mooier.

Er zal niet veel stuk zijn, gok ik.

Goed schoonmaken, en weer gaan.
 
Het ziet er wel weer strak uit. Complimenten :t

Vraag me alleen af waarom stralen? In een ultrasoonbad word het ook weer redelijk strak werk.
Denk dat je geen zin had in demonteren?

Nogmaals: ik heb de motor, in onderdelen, zo gekocht. Ik heb niets gestraald alleen geconstateerd dat het verkeerd gedaan is.

Nu mijn vraag: hoe krijg ik de deksels van de vlotterkamers er af?
Los krijgen is geen probleem maar ze blijven hangen op een buisje aan de achterkant.
 
Nogmaals: ik heb de motor, in onderdelen, zo gekocht. Ik heb niets gestraald alleen geconstateerd dat het verkeerd gedaan is.

Nu mijn vraag: hoe krijg ik de deksels van de vlotterkamers er af?
Los krijgen is geen probleem maar ze blijven hangen op een buisje aan de achterkant.

Oeps sorry, niet goed gelezen.


Buisjes aan de achterkant, dat snap ik niet?
Bij een 750 valt ie er volgens mij gewoon onderheen, als de 4 kruiskopschroeven eruit zijn.
Waarschijnlijk heb je wel iets andere carbs dan ik gewend ben, maar blijven hangen?
 
Ik heb een filmpje geyoutubed, maar ik weet nog steeds niet wat je bedoeld?
De vlotterbak gaat er wel moeilijker af dan een V45 of een V1100, het zit stijf op elkaar en je moet de vlotterbak wegdraaien van de naastliggende carbs, en dan kan het bakkie eraf.

Vanaf 6.00 https://youtu.be/-9LwoAOy2Zs
 
Oke, ik dacht dat ik geen pijpje zag maar even verder zag ik opeens toch dat schuinlopende messing pijpje innde vlotterkamer.
Die zal je waarschijnlijk bedoelen?

Ik neem aan dat je niet een koelwaterpijp of een framepijp bedoeld.
 
Ik heb een filmpje geyoutubed, maar ik weet nog steeds niet wat je bedoeld?
De vlotterbak gaat er wel moeilijker af dan een V45 of een V1100, het zit stijf op elkaar en je moet de vlotterbak wegdraaien van de naastliggende carbs, en dan kan het bakkie eraf.

Vanaf 6.00 https://youtu.be/-9LwoAOy2Zs

Inderdaad. Gelukkig heeft hij in eerste instantie ook problemen om de eerste eraf te krijgen.
Bedankt voor het speurwerk. Ik ga weer verder proberen.
 
Inderdaad. Gelukkig heeft hij in eerste instantie ook problemen om de eerste eraf te krijgen.
Bedankt voor het speurwerk. Ik ga weer verder proberen.

Yep. Ik zag trouwens nog veel meer V30 filmpjes. Had ik niet gedacht zoveel. Dus op zich kijkplezier en info genoeg, zo op het eerste oog :)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Gelukkig heeft hij in eerste instantie ook problemen om de eerste eraf te krijgen.
Bedankt voor het speurwerk. Ik ga weer verder proberen.
Soms is het passen en meten, en draaien.
 
Yep, alle onderdelen moeten er makkelijk en soepel af/uit gaan.
Het is teer precisiespul, this zo vern@kt of van slag. Als je dat in gedachten houd kan er niets mis gaan.

Maar er gaat niets mis want Ton vraagt eerst en doet dan verder.
 
Laatst bewerkt:
Het is een uurtje tobben geweest maar het is gelukt:
full


Bij de AA CE Tion vier bakjes gehaald en alles keurig apart gehouden:
full


Volgende uitdaging:
Hoe krijg ik de chokes er uit.
Ik kan ze losdraaien maar daarna kan ik geen kant uit.
Het gaat om deze:
full
 
SOW, die vlotterbakjes hebben wel een extreme vorm ja, geen wonder dat het lastig gaat bij zo'n 500. Van de 750/1100 zijn ze bijna "vierkant"
(uitgaande van hoew ik het bij m'n 750 deed):Je moet eerst die asjes van de bediening losmaken (moertje er af)en dan kun je 'm voorzichtig wegdraaien en tegelijkertijd de chokeplunjer wat losser draaien. Op een gegeven moment bereik je een punt dat het asje met vorkje helemaal weggedraaid kan worden en dan kun je de chokeplunjer uitnemen.
Wil je het ECHT goed doen en zeker zijn dat er nergens meer straalstof zit, dan zul je ze van elkaar los moeten halen en ook alle veertjes e.d. verwijderen.
Weet je waarmee gestraald was? Als het te agressief was is ook bij alle asjes en veren de zinklaag beschadigd en ga je na een paar vochtige dagen of regen roest overal krijgen.
 
Zes jaar na aankoop en bijna vier jaar na de laatste post kan ik met goede voornemens melden dat ik weer ben gaan sleutelen aan het stilliggende project.
Inmiddels een tweede motorblok op de kop kunnen tikken voor een grote vriendenprijs omdat ik toch wel wat zaken miste.
Wat onderdelen uitgewisseld en staat nu klaar om in het frame te worden gezet.
Alle balhoofdlagers vervangen en de complete voorvork gemonteerd.
Achter schokbrekers gemonteerd en alle wiellagers vervangen.
De volgende stap wordt de wielen in het frame hangen en het motorblok erin frommelen.
 
De volgorde is iets gewijzigd. Het hoogte verschil van mijn “hondje” was precies genoeg om het frame om het blok te frommelen.
Een litertje zweet verder was het, zonder hulp, gelukt.
 

Bijlagen

  • A974CD50-AE4C-4DCC-8B6D-EA2B81B1C9F6.jpeg
    A974CD50-AE4C-4DCC-8B6D-EA2B81B1C9F6.jpeg
    169,9 KB · Weergaven: 20
8C8413D2-249F-4146-B447-1B483DE62EFD.jpeg


Ik ben begonnen met de kabelboom en heb, in mijn (on)wijsheid, besloten om van voor naar achter te gaan werken.
De afgelopen dagen het spatbord, de remklauw, de cockpit en koplamphuis gemonteerd.
Het luchtfilter heb ik er ook al op gehad en weer afgehaald. Ik moet nog het een en ander daar onder vastknopen. Choke en gaskachels en zo.
Het volgende plan is de radiateur met alle slangen.
 
Soms moet je een stapje terug doen. Dit keer was het een sprong.
Het blok moest er uit om de gaskabels aan te kunnen haken.
Ik weet dat Honda sumo worstelaars in dienst heb om bouten vast te zetten maar dat ze ook medewerkers hebben met vingers van 20 cm met drie extra kootjes wist ik niet.
Met hulp ben ik twee uur bezig geweest voordat het blok er weer, met gaskabels, er weer in zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan