[Honda vf750]Trekt ineens alleennog maar langzaam

Ye Greate'96

MF'er
14 jul 2004
79
0
Heiloo
Ik heb sinds maandag een Honda VF 750 Custom uit '83 (particulier aangeschaft)

Ik heb er maandag en dinsdag probleemloos op gereden, maar sinds vandaag trilt de motor meer bij het optrekken (alsof ik in een te hoge versnelling zit bij lage snelheid) en trekt veel minder goed op.

Wanneer ik in de tweede versnellinge het gas open trek, dan gaat de motor wel harder, maar ik voel amper nog de acceleratie die het eerder had...

Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
heb je misschien ander brandstof gebruik, bijvoorbeeld euro?????
mocht je shell v power gebruikt hebben, dan kan het zijn dat je fiets de eerste paar dagen pruttelend loopt, maar daarna wordt het vanzelf weer beter

Sheldon
 
heb je misschien ander brandstof gebruik, bijvoorbeeld euro?????
mocht je shell v power gebruikt hebben, dan kan het zijn dat je fiets de eerste paar dagen pruttelend loopt, maar daarna wordt het vanzelf weer beter

Sheldon
Ik heb inderdaad euro gebruikt, maar volgens de vorige eigenaar tankte hij dat ook. Zou ik iets anders moeten tanken dan?
 
ik ga eigenlijk nooit op op aantijgingen van de vorige eigenaar, als jou fiets uit 83 komt, is het voor de hand liggender dat je iets gebruikt zoals een 98 brandstof ipv een 95, ik merk op mijn fiets die overigens uit 85 komt, dat die op shell benzine minder goed loopt, hoe dat komt...schale benzine???? Maar brandstof is ook erg bepalend voor je rijeigenschappen, ik zal als ik jou was eens iets proberen met een loodvervanger, je weet maar nooit
je hebt ook van die flesjes die je met je brandstof moet vermengen, om de kleppen te reinigen, heb er zelf geen ervaring mee, maar baat het niet dan schaadt het niet zeggen ze

Sheldon
 
Hoe lang heeft dat ding recent stilgestaan?
====

Probeer eens voorzichtig met je tankdop open; helpt dat, dan wordt je tank onvoldoende geventileerd.
====

Ook kans dat er roest/ bladders/ stolsels in de tank en in de benzine-leidingen, inclusief carburateur, zitten.

Controle tank-vervuiling: dop eraf, kraan dicht, slang(en) eraf, fietspompje opengetrokken tegen een nippel aan, díe nippel met de kraan "open" zetten en meteen een stoot(je) lucht naar binnen schieten (niet te gek hard, er kan soms een zeefje door losschieten). Blijven de verschijnselen nu een uurtje of tot enige dagen weg, dan heb je duidelijk te maken met vuil in de tank (dat na verloop van tijd natuurlijk weer op de kraan kruipt).

Dat fietspompje (of een perslucht-leiding) komt ook goed van pas bij het doorblazen van carburateur-doorgangetjes.

Zie ook www.motor-forum.nl/forum/topic/56319?highlight=tank

 
Ik heb op internet wat meer informatie gevonden over de vf 750 c, maar het wordt al snel duidelijk dat ik super benzine moet tanken en dus niet euro...

Ik heb ondertussen een liter of 5 aan super benzine bijgetankt, en de motor presteerd al wat beter, maar het zal even duren voordat alle euro uit m'n tank is.


Ben er ondertussen achter dat ik de motor gekocht heb van de echtgenoot van de eigenaar, die blijkbaar niet zeker wist wat er getankt moest worden...
 
Hm, ik rij een VF700 S(abre) uit 1985, en heb nog nooit anders getankt dan euro 95, zonder probleem. Motor trekt als een tierelier. Ik kan me niet voorstellen de soort benzine de oorzaak van jouw probleem is, eerlijk gezegd...
 
Gaat er gas/lucht door rubber verloopstukken? Controleren op (haar-)scheuren én glad-sluitende montage (evt warm houden met gewone haar-föhn tijdens (her)plaatsen).

Ook: een bougie kan rottig zijn/doen en dat kan behalve aan de bougie zelf ook aan het KAPJE liggen, waaraan met "meten" lang niet altijd iets te constateren valt.
 
Gaat er gas/lucht door rubber verloopstukken? Controleren op (haar-)scheuren én glad-sluitende montage (evt warm houden met gewone haar-föhn tijdens (her)plaatsen).

Ook: een bougie kan rottig zijn/doen en dat kan behalve aan de bougie zelf ook aan het KAPJE liggen, waaraan met "meten" lang niet altijd iets te constateren valt.

Bedankt voor de tips, ik ga eerdaags de bougies nakijken en misschien het luchtfilter. Ik heb wel een werkplaatsboek, maar heb zelf weinig technisch verstand hiervan...
 
Misschien zit/ zitten er vlotterpennetje(s) in met een plastic sluit-puntje; onder vergrootglas bekijken en indien noemenswaardig vervormd/ versleten, dan nieuwe inzetten. Ze maken storing die wisselend kan uitvallen: brandstof-tekort door "kleven" en/of verzuip-neiging door onvoldoende sluiten, gevoelig voor trillingen en temperatuur.
 
Net bij een motorzaak geweest: Bleek toch aan een van de bougies te liggen, die was compleet verkoold.

Kortom ik reed al 3 dagen op 3 cilinders |(


Ik reed weg en schrok van de kracht, ik was al helemaal gewend aan de kracht van 3 cilinders :bonk:
 
Terug
Bovenaan Onderaan