Honda vf750c magna v45 1983 krijgt geen stroom.

20 jul 2022
67
7
Hallo iedereen, wederom een vraag over een oud beestje, deze keer een honda vf750c magna v45 uit 1983. Ik heb deze motor overgenomen in de hoop er een mooie bobber van te kunnen maken. Alleen krijg ik op geen enkele wijze prik in de motor. Geschiedenis wederom onbekend, de motor staat al wat jaren stil.
Ik heb alle “grounding” (kan niet op het Nederlandse woord komen) bij na gelopen, losgehaald staalborsteltje, contactspray en schoon gemaakt. Ik heb de killswitch doorgemeten en schoongemaakt. Het rare is dat de Polen ook niet vonken als ik de accupolen erop zet. Na 6 uur zoeken hoop ik op dit forum weer de techneuten te vinden die hier iets vanaf weten. Ik hoop het een beetje helder te hebben omschreveb
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    271,3 KB · Weergaven: 16
  • image.jpg
    image.jpg
    268,1 KB · Weergaven: 17
Hallo iedereen, wederom een vraag over een oud beestje, deze keer een honda vf750c magna v45 uit 1983. Ik heb deze motor overgenomen in de hoop er een mooie bobber van te kunnen maken. Alleen krijg ik op geen enkele wijze prik in de motor. Geschiedenis wederom onbekend, de motor staat al wat jaren stil.
Ik heb alle “grounding” (kan niet op het Nederlandse woord komen) bij na gelopen, losgehaald staalborsteltje, contactspray en schoon gemaakt. Ik heb de killswitch doorgemeten en schoongemaakt. Het rare is dat de Polen ook niet vonken als ik de accupolen erop zet. Na 6 uur zoeken hoop ik op dit forum weer de techneuten te vinden die hier iets vanaf weten. Ik hoop het een beetje helder te hebben omschreveb
Wie weet wat dit is, ik heb spanning tot hier. Omcirkeld met rood
 

Bijlagen

  • D134B56D-CD7F-46D7-9025-2E3FE54D9282.jpeg
    D134B56D-CD7F-46D7-9025-2E3FE54D9282.jpeg
    334,6 KB · Weergaven: 31
  • AB95AD67-B7D1-4041-8EFF-15A0FF95F149.jpeg
    AB95AD67-B7D1-4041-8EFF-15A0FF95F149.jpeg
    350,2 KB · Weergaven: 31
  • 2A054A59-6E6B-4C9E-8C4C-BD5852775F8B.jpeg
    2A054A59-6E6B-4C9E-8C4C-BD5852775F8B.jpeg
    307,7 KB · Weergaven: 30
Na meer dan 6 uur zoeken, storing in het contactslot.
Als ik zo dat ijzerdraad om het contactslot gehobbyd zie zitten vind ik dat niet gek :X
Waarschijnlijk heeft de/een vorige eigenaar geprobeerd het elektrische deel van het contactslot los te maken van de rest en de tabjes daarbij afgebroken, waardoor het niet meer dicht kon.
tip van flip als je dit zelf ooit wil doen: sleutel insteken en tussen on en off zetten. Dit is de enige stand dat je de tabjes kunt indrukken zonder het slot te slopen.
 
Na meer dan 6 uur zoeken, storing in het contactslot.
Ok, het slot zag er slecht uit, na het slot te hebben schoongemaakt en ontroest weer in elkaar en geeft meer storing dan dat ik alles handmatig door lus, daarom een tweedehandsje besteld. Ik kan alles redelijk doormeten, maar wie kan me uitleggen wat ik exact moet aflezen als de weerstand doormeet. De startknop werkt niet, ik vermoed, net als de rest, roest en vuil. Maar ik wil het doormeten graag goed onder de knie krijgen. Wat moet ik meten als ik de startknop indruk, 0 ohm of juist boven de 0 ohm. Idem met startrelais. Ik kan voltages meten, maar correct werkende relais, schakelaars waardes ohm aflezen heb ik zeker nog wat te behalen.
 
@ErwinDeauville k heb het werkplaatshandboek van deze motoren. Daarin zit n elektrisch schema. Kan dat schema volgende week voor je scannen en als gewenst, in hardcopy A3 insealen. Als je daar wat aan hebt, stuur me n pb voor uitwisseling info.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe accu erop en eigenlijk is alles storingsvrij, zelfs het contactslot. Met 12v testlamp alles doorgemeten (goed advies) en startrelais kapot. Erg benieuwd wat ie gaat doen, nieuwe besteld. Tot nu tevreden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan