honda vf750f in opbouw

Dandybiker

MF'er
24 jul 2018
36
8
Gemert
Beste Bikers,,

ik ben weer een projectje gestart dit keer met een Honda vf750f ,,,
deze heb ik voor 100 Euro compleet megenomen van een persoon waar ik eigelijk alleen het handboek ging halen om mijn al in eigendom
hebbende vf70f te onderhouden.
Deze bike heeft nadat het frame overgespoten is geweest en voorzien van nieuwe banden ketting tanwielen en meer,
10 JAAR buiten onder een zijl gestaan.................damnnnn
alle gedemonteerde onderdelen hebben in dozen binnen gestaan maar het frame met blok inc. carbs dus buiten.
rempompen bekabeling boom alles geroest en vast.
maar verder zijn alle vervangen onderdelen nog wel als nieuw. zelfs de banden zijn niet gescheurd.

nu heb ik bijna alles afgebouwd en wil de bike even horen of hij weer leven krijgt,, maar dat valt niet mee.
hij blijft niet lopen,,,, ieder keer wel een beetje meer en langer,, maar dan is mijn accu weer leeg .
is het misschien verstandig om de carbs eraf te halen en te reinigen..?
en kan de motor olie ook ingedikt zijn in het blok na zo lang stil staan ?? of heeft dit niks te maken met ontsteken en daardoor starten.

ik hoor het graag.
 
Motorolie van 10 jaar oud is niet handig .Zou de motor spoelen met atf of ander goedje En je carb schoonmaken ultrasoon

En daarna mocht hij niet lekker lopen verder zoeken succes met je project leuk om te doen
 
5A288AD9-F116-44BC-A15F-8B3951AE9D2F.jpeg
 

Bijlagen

  • 9252337C-35BF-41B5-B1AE-849C783F9E4F.jpeg
    9252337C-35BF-41B5-B1AE-849C783F9E4F.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 15
  • 3BBA3795-AA95-469E-B0FA-E1D98F565812.jpeg
    3BBA3795-AA95-469E-B0FA-E1D98F565812.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 14
  • image.jpg
    image.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 17
Hier heb ik wat foto’s toegevoegd,,
De carbs lijken toen de tijd al gereinigd geweest,, ze zijn aardig schoon,,,
Alleen dat onder een zijl staan heeft zijn impact wel gehad,, alles vast geroest
 
Kan dat in het blok zijn tol ook hebben geeist
Denken jullie?? ( tnx Dutchy dat wilde ik ook doen ja... eigelijk niet...) 🙈
 
Dit is meer iets voor het technische/brikken forumgedeelte, maar in ieder geval..

Heb je de carbs er zelf zo opgezet?

Je moet ze niet afzonderlijk monteren, maar eerst op de inlaat schroeven:
iu


En daarna het complete pakket installeren op het blok.

Op deze manier kun je carbs nooit goed synchroon krijgen

Als hij zo al loopt.. dan kan hij alleen nog maar beter gaan lopen
 
Het blijven prachtige motoren..
Kijk eerst of de nokkenassen en nokvolgers niet ingesleten zijn, voordat je geld aan andere dingen uitgaat geven.
Deze motoren hebben de kwaal dat de nokkenassen en nokvolgers inslijten, maar is te voorkomen, mits ze nog goed zijn, door een oliemodificatie te installeren en daarna Motul 5100 10W40 olie gebruiken.
Zet je op volgmodus.....👀

Ik heb zo'n VF750F ooit eens goedkoop gekocht en (duur)opgeknapt.
Zo gekocht nadat ie 3 jaar in een hoekje gestaan te hebben. Met kenteken....maar zonder papieren.
IMG_1296.JPG


en zo ziet ie er nu uit... en kenteken kan weer geldig gemaakt worden volgens RDW.

IMG_4024.JPG
 
Als de nokkenassen nu (na al die jaren/km's) nog goed zijn, dan denk ik dat ze ook zonder modificatie goed zullen blijven... O-) Als die modificatie de oplossing al is O-)
YMMV....
Wel regelmatig olie verversen (inderdaad MOTUL 5100) en speling controleren.
 
Zo kocht ik ooit voor 200 euro anderhalve VF400F......


Na wat TLC zag ze er weer VFraai uit...
chop5.jpg
 
Ik heb er een gekregen, voor mijn zoon gereserveerd..
 
Dit is meer iets voor het technische/brikken forumgedeelte, maar in ieder geval..

Heb je de carbs er zelf zo opgezet?

Je moet ze niet afzonderlijk monteren, maar eerst op de inlaat schroeven:
iu


En daarna het complete pakket installeren op het blok.

Op deze manier kun je carbs nooit goed synchroon krijgen

Als hij zo al loopt.. dan kan hij alleen nog maar beter gaan lopen
Damnn dit is een gouden tip!

ik heb net de boel idd met vloeken en geduld terug gemonteerd en hij loopt best mooi.

maar jou aanwijzing is zeer fijntjes🤘
 
Het blijven prachtige motoren..
Kijk eerst of de nokkenassen en nokvolgers niet ingesleten zijn, voordat je geld aan andere dingen uitgaat geven.
Deze motoren hebben de kwaal dat de nokkenassen en nokvolgers inslijten, maar is te voorkomen, mits ze nog goed zijn, door een oliemodificatie te installeren en daarna Motul 5100 10W40 olie gebruiken.
Zet je op volgmodus.....👀

Ik heb zo'n VF750F ooit eens goedkoop gekocht en (duur)opgeknapt.
Zo gekocht nadat ie 3 jaar in een hoekje gestaan te hebben. Met kenteken....maar zonder papieren.
Bekijk bijlage 1474673

en zo ziet ie er nu uit... en kenteken kan weer geldig gemaakt worden volgens RDW.

Bekijk bijlage 1474678
Het blijven prachtige motoren..
Kijk eerst of de nokkenassen en nokvolgers niet ingesleten zijn, voordat je geld aan andere dingen uitgaat geven.
Deze motoren hebben de kwaal dat de nokkenassen en nokvolgers inslijten, maar is te voorkomen, mits ze nog goed zijn, door een oliemodificatie te installeren en daarna Motul 5100 10W40 olie gebruiken.
Zet je op volgmodus.....👀

Ik heb zo'n VF750F ooit eens goedkoop gekocht en (duur)opgeknapt.
Zo gekocht nadat ie 3 jaar in een hoekje gestaan te hebben. Met kenteken....maar zonder papieren.
Bekijk bijlage 1474673

en zo ziet ie er nu uit... en kenteken kan weer geldig gemaakt worden volgens RDW.

Bekijk bijlage 1474678
 

Bijlagen

  • 405578FB-FE99-4BD9-BF25-7C9849D1C8B8.jpeg
    405578FB-FE99-4BD9-BF25-7C9849D1C8B8.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 9
Heej hallo,

na even radio stilte kan ik melden dat de bike bijna is afgebouwd, en intussen heb ik mijn al lopende vf750f verkocht onlangs.

Hopelijk mag deze vf net zo'n plezier geven als de andere.

echter nog een paar dingen:

weet iemand of je aan het ingeslagen frame nr. kunt zien of deze een olie modificatie heeft of is dat bullshit?


goei weekend!
 
Aan framenummer kun je zien dat de nokkenassen gemodificeerd zijn. Wat de exacte nummers hiervoor zijn weet ik niet. Maar dat gaat iemand van dit VF forum vast vertellen.🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan