Honda VF750F Interceptor: Ontstekingsunit gezocht

Donder@@s

MF'er
23 aug 2004
83
0
Veghel
Mensen,

zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een ontstekingsunit voor mn Interceptor. Het gaat hier om het kastje dat ook je toerenteller aanstuurt etc. Kan iemand mij hieraan helpen, of weet iemand waar ik een (2e-hands) vandaan kan halen??

bij voorbaat :}

Donder@@s
 
Welk bouwjaar? dit is redelijk van belang aangezien deze niet allemaal uitwisselbaar zijn (vraag maar aan Peetje brik)
Vraag het overigens ook eens in het VF-topic in brikken en klassiekers, daar heb je meer kans op succes.
overigens sloperijen: http://www.motorslopers.tk (www.motorslopers.tk)
 
Mn VF is uit 1983, het nummer van de unit (dwz de unit) moet ik ff opzoeken in de garage (heb alles al zo'n beetje ingepakt voor de verhuizing), maar die zal ik asap hier neer zetten. Toto zover dank voor de tips.

P.S. ik het (een gedeelte van) het verhaal van Peetje Brik gelezen, en dat komt precies overeen met mijn problemen. Idd verlies van vermogen, en de toerenteller slaat "dood"... '(

@ Peetje Brik: Bij mij valt 'ie ook af-en-toe weg. Was het bij jou de ontstekingsunit, of toch iets anders??
 
Laatst bewerkt:
Mn VF is uit 1983, het nummer van de unit (dwz de unit) moet ik ff opzoeken in de garage (heb alles al zo'n beetje ingepakt voor de verhuizing), maar die zal ik asap hier neer zetten. Toto zover dank voor de tips.

P.S. ik het (een gedeelte van) het verhaal van Peetje Brik gelezen, en dat komt precies overeen met mijn problemen. Idd verlies van vermogen, en de toerenteller slaat "dood"... '(

@ Peetje Brik: Bij mij valt 'ie ook af-en-toe weg. Was het bij jou de ontstekingsunit, of toch iets anders??

Het was de unit, die heb ik opengeslepen, en hergesoldeerd met succes, die dingen kosten een vermogen nieuw.
 
Het was de unit, die heb ik opengeslepen, en hergesoldeerd met succes, die dingen kosten een vermogen nieuw.

Ja dat klopt. Nieuw was ie iets van 750 piek (guldens, was nog in 2000, zo lang staat 'ie al stil '( ) en 2e hand 250. Vind ik ook nog steeds erg veel om 'ff te proberen'.. Ik heb wel ergens gelezen dat er in Helmond een bedrijf zit dat die dingen kan doormeten en evt reviseren. Maar ja, dat is net als bij de dokter: als je er eenmaal zit heb je geen klachten meer.. :)

Zag je trouwens op de printplaat wat het probleem was?
 
Ja dat klopt. Nieuw was ie iets van 750 piek (guldens, was nog in 2000, zo lang staat 'ie al stil '( ) en 2e hand 250. Vind ik ook nog steeds erg veel om 'ff te proberen'.. Ik heb wel ergens gelezen dat er in Helmond een bedrijf zit dat die dingen kan doormeten en evt reviseren. Maar ja, dat is net als bij de dokter: als je er eenmaal zit heb je geen klachten meer.. :)

Zag je trouwens op de printplaat wat het probleem was?

Sommige barsten waren met het blote oog te zien, en andere niet, dus alles hersolderen, want als je een revisiebedrijf aanspreekt, kost het je ook minimum 250€.
Hieronder even kijken.
CDI-unit reparatie (doe het zelf)
 
Sommige barsten waren met het blote oog te zien, en andere niet, dus alles hersolderen, want als je een revisiebedrijf aanspreekt, kost het je ook minimum 250€.
Hieronder even kijken.
CDI-unit reparatie (doe het zelf)

Thnx voor de link. Wordt goed uitgelegd. Wat denk jij persoonlijk van de 'schoktest'?? })

P.S. ik zit net alle bladzijden van jouw topic door te worstelen, en ik vraag me ineens af of jij toevallig nog die sloopunit van model '83 hebt liggen??? }) })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan