Honda VFR 750

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Ik kan een witte Honda VFR 750 kopen voor 4300 euro.
De motor is van 1991 en heeft 29000 KM gelopen.
De motor heeft elk jaar een beurt gehad.

Heeft iemand ervaringen met deze motor en is dit een goede prijs voor deze motor.

Oh ja...piccie

825365.jpg
 
Keb er eigenlijk weinig verstand van, maar ik vind hem persoonlijk die pleuroos nie waard....maar ja
 
Ja ik vind het ook een hoop geld voor een motor van 11 jaar oud.
Maar waar ik altijd meer moeite mee heb zijn motoren met belachelijk lage km.standen.
Zeker als het van die echte toerfietsen zijn.
11 Jaar en 29.000km |(
Crawl
 
Eerst wil je een Fazer 1000, dan een TDM, dan weer de Fazer en nu een VFR? Ikke niet snap :?

Ik zal een poging doen het uit te leggen.

Ik wil een fazer 1000 maar deze past niet in het budget, niet eerder als over 2-3 jaar,jammer maar helaas.

Aangezien ik niet 2-3 jaar wil huren oid ben ik op zoek naar een leuke motor. Omdat ik nog niet zolang mijn rijbewijs heb, wil ik me nog niet beperken tot een bepaald type motor(sport,toer,......), je weet maar nooit wat je allemaal mist ;)

1 van de mogelijkheden is een TDM, hierop heb ik proefgereden en ik moet zeggen stuurt lekker.
2de mogelijkheid is een VFR, ook al op gereden en ook dit stuurt niet verkeerd.
3de mogelijkheid (vul maar in)
4de mogelijkheid (vul maar in)

Het enige waar het op het moment van af hangt is het budget.
Ook heb ik niet direct mensen in de omgeving met motorkennis van al deze verschillende motoren. Deze kennis is op MF wel aanwezig, vandaar dat ik dankbaar ge(mis)bruik daarvan maak :) .

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk wordt.
 
Ik zal een poging doen het uit te leggen.

Ik wil een fazer 1000 maar deze past niet in het budget, niet eerder als over 2-3 jaar,jammer maar helaas.

Aangezien ik niet 2-3 jaar wil huren oid ben ik op zoek naar een leuke motor. Omdat ik nog niet zolang mijn rijbewijs heb, wil ik me nog niet beperken tot een bepaald type motor(sport,toer,......), je weet maar nooit wat je allemaal mist ;)

1 van de mogelijkheden is een TDM, hierop heb ik proefgereden en ik moet zeggen stuurt lekker.
2de mogelijkheid is een VFR, ook al op gereden en ook dit stuurt niet verkeerd.
3de mogelijkheid (vul maar in)
4de mogelijkheid (vul maar in)

Het enige waar het op het moment van af hangt is het budget.
Ook heb ik niet direct mensen in de omgeving met motorkennis van al deze verschillende motoren. Deze kennis is op MF wel aanwezig, vandaar dat ik dankbaar ge(mis)bruik daarvan maak :) .

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk wordt.

Het is helemaal duidelijk. Ben zelf (nog paar weekjes) student en rijdt toch alweer 5 jaar motor. Ik weet dus alles van motorrijden met beperkt budget. :P

De keuze van de motor hangt natuurlijk ook af van je rijstijl en die ken ik dus niet. Ik kocht voor dat geld i.p.v. de VFR een (nieuwere) naked zoals een 600 Fazer, Bandit (heb ik zelf gehad, superfiets) of Hornet. Ik denk dat het onderhoud dan ook minder kostbaar is dan bij de "VFR op leeftijd". Maar dit is persoonlijk, ik zou voor jezelf goed de afweging maken waarvoor je de bike gaat gebruiken en dan pas een motor erbij zoeken.

Succes! :]
 
Op zondag 26 mei 2002 21:07 schreef MikiEEEE het volgende:
Honda VFR is een wereldfietsie (jah ik ben bevooroordeeld :) ).
Maar je kan dan beter ff naar deze kijken :
zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?
page_num=1&record_id=26512&class=bike&pos=4&locale=atnl.bike.1&distance=&SearchID=d4d262e1576fe0b10405d7801a07ec94&did=0]=http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=26512&class=bike&pos=4&locale=atnl.bike.1&distance=&SearchID=d4d262e1576fe0b10405d7801a07ec94&did=0]zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?
page_num=1&record_id=26512&class=bike&pos=4&locale=atnl.bike.1&distance=&SearchID=d4d262e1576fe0b10405d7801a07ec94&did=0
Verrekte goedkoop en flink wat nieuwer :9

The page cannot be displayed :?

OK, werkt al
 
Laatst bewerkt:
Honda VFR is een wereldfietsie (jah ik ben bevooroordeeld :) ).
Maar je kan dan beter ff naar deze kijken :
zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=26512&class=bike&pos=4&locale=atnl.bike.1&distance=&SearchID=d4d262e1576fe0b10405d7801a07ec94&did=0
Verrekte goedkoop en flink wat nieuwer :9

Vreemd, die gele van hoekstra motoren staat bij auto-trader voor 4500 euro, bij hoekstra op de site staat ie voor 9250 euro. It already sounded to good to be true ;)


 
Laatst bewerkt:
Ja ik vind het ook een hoop geld voor een motor van 11 jaar oud.
Maar waar ik altijd meer moeite mee heb zijn motoren met belachelijk lage km.standen.
Zeker als het van die echte toerfietsen zijn.
11 Jaar en 29.000km |(
Crawl

Ik heb zelf ook eentje uit 1991 en afgelopen November 10.800 gulden= ca. 4900 euro voor neer geteld.

het is en blijft Honda en dat is nou eenmaal de eerste keer een beste uitgave.
Houd ook zijn waarde vast :) , daarom is het toch misschien het overwegen waard.

Ik zit er nl. aan te denken om in september een nieuwe r6 aan te schaffen, maar krijg overal toch nog rond de 4300 euro in ruil op een nieuwe motor.

Verkoop ligt altijd hoger dan inruil dus ik vind het nog wel mee vallen.

Persoonlijk vind ik em niet mooi in het wit, maar das mijn mening :)
 
Ik heb zelf ook eentje uit 1991 en afgelopen November 10.800 gulden= ca. 4900 euro voor neer geteld.

het is en blijft Honda en dat is nou eenmaal de eerste keer een beste uitgave.
Houd ook zijn waarde vast :) , daarom is het toch misschien het overwegen waard.

Ik zit er nl. aan te denken om in september een nieuwe r6 aan te schaffen, maar krijg overal toch nog rond de 4300 euro in ruil op een nieuwe motor.

Verkoop ligt altijd hoger dan inruil dus ik vind het nog wel mee vallen.

Persoonlijk vind ik em niet mooi in het wit, maar das mijn mening :)

Wat zijn verder jouw ervaringen met deze motor.
Wat zijn bijvoorbeeld de kosten voor onderhoud, waar moet je op letten bij de aanschaf enz,enz.
 
Ik vind het ook vrij duur; is 'ie gespoten, er zitten geen stickers op. Die km stand zou ik niet vertrouwen, 3000 km per jaar. De meeste vfr rijders maken veel km, omdat 'ie perfect is voor toeren, vakantie, sportief knallen en ww verkeer. (ja ja, ik ben ook bevooroordeeld... ). Kijk in duitsland!
 
Ik zal een poging doen het uit te leggen.

Ik wil een fazer 1000 maar deze past niet in het budget, niet eerder als over 2-3 jaar,jammer maar helaas.

Aangezien ik niet 2-3 jaar wil huren oid ben ik op zoek naar een leuke motor. Omdat ik nog niet zolang mijn rijbewijs heb, wil ik me nog niet beperken tot een bepaald type motor(sport,toer,......), je weet maar nooit wat je allemaal mist ;)

1 van de mogelijkheden is een TDM, hierop heb ik proefgereden en ik moet zeggen stuurt lekker.
2de mogelijkheid is een VFR, ook al op gereden en ook dit stuurt niet verkeerd.
3de mogelijkheid (vul maar in) Fazer600 ?
4de mogelijkheid (vul maar in)

Het enige waar het op het moment van af hangt is het budget.
Ook heb ik niet direct mensen in de omgeving met motorkennis van al deze verschillende motoren. Deze kennis is op MF wel aanwezig, vandaar dat ik dankbaar ge(mis)bruik daarvan maak :) .

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk wordt.
 
Ik vind het een beetje duur voor een witte uit 1991.
Zwakke punt is de spanningsregelaar '(

Voor de rest een leuke motor.
Mijn pa heeft er ook zo'n een gehad.
 
Een VFR is in principe een hele goede motor.
De prijs is echter veel te hoog voor een 11 jaar oude motor!! Helaas zijn ze allemaal zo hoog geprijsd.
Bij deze zou ik uitkijken of het geen schade motor is: geen stickers op de kuip kan daar een indicatie van zijn.

Kijk ook eens op motormarkt

(Daar vind je bijv. voor ongeveer 5000 euro een hornet uit '98.)
Succes ermee!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan