Honda VFR 800 FI 2000 Work in progress

MauritsVM

MF'er
23 jun 2016
56
0
Schiedam
Beste leden,

Afgelopen week een rode VFR opgehaald.
Gekocht voor een hele leuke prijs op een veiling.
Verder dan de optische staat van de motor, kon ik niet oordelen.

Huidige staat:
Niet rijdende
Accu vol ( nieuwe)
Startmotor draait
De motor draait zelf nog niet.

Wat tot nu toe op mijn To-do lijst staat:

Accu opladen/vervangen
Nieuwe brandstof
Brandstoftoevoer checken
Bougies checken

Olie verversen+filter
53232-MJ4-670, CAP, STEERING STEM NUT, Honda
Extra sleutel laten maken
Nieuwe hoes
Kuipwerk repareren ( klein scheurtje, valt haast niet op)
Seatcover (ontbreekt)
Windshield (iets hogere variant zoeken)
Tank vervangen ( deukje in huidige)
Vac checken alternator
Vdc checken spanningsregelaar
Alle draden checken laadcircuit
Startrelais checken

Dit topic heb ik gestart om inzicht te geven in mijn mini projectje, voor wie daar interesse in heeft.
Ook gebruik ik het forum om de openstaande vragen aan te pakken.

9LKvRcY.jpg

3wiCSQV.jpg

KSpzrqt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bouwjaar is 2000.
Km stand ook goed om te melden: 29 000km
Hindernis gevonden vandaag, brandstof pomp hoor ik niet, dus even controleren of die het wel doet:)
 
als het een bouwjaar 2000 is zitten er spiegels op van van een 98-99.
Is het met een HISS start onderbreker op het sleutelcontact? Dan is het zeker een 2000-2001.
Als er nog een manuele choke op zit is het een 98-99, automatische choke 2000-2001.
Als ik foto iet of wat goed bekijk zit er ook een manuele choke op
 
Laatst bewerkt:
update:

Vervangende brandstofpomp binnen en getest :t
Bougies vervangen :t

Brandstofpomp kan nog niet bevestigd worden, want ik wacht nog op een OEM aflsuitrubber voor de pomp in de tank.

In de tussentijd zal ik de remmerij controleren.
 
Zodra ie loopt, meet ff de Vac van de altenator (daar kun je nu de weerstand al van meten) over de 3 gele draden. Bij koude EN warme motor.
En de Vdc van de spanningregelaar naar de accu.

Loop ff alle draden in het laadsysteem na, het startrelais wil ook nog wel een een beetje crispy worden.

suc6
 
als het een bouwjaar 2000 is zitten er spiegels op van van een 98-99.
Is het met een HISS start onderbreker op het sleutelcontact? Dan is het zeker een 2000-2001.


Das niet geheel waar , ik had de 800fi 1998 .
deze opgehaald/ingevoerd vanuit duitsland .
En had HISS er op zitten, en handchoke.
Resevesleutel laten maken is vrij prijzig , erstaat hier op M-F wel het 1 en ander over.

TJEK je bedrading van de dynamo naar de sp.r. en vooral de stekkers.
Ik heb 2 spanningsregelaars en 1 accu versleten , auw :(
ze lusten wel 'n slokkie trouwens. :+
:W
 
Meteen al afgestreept op je lijstje ook zie ik. *O*

Lijstjes afstrepen is zeer motiverend *D

Zodra ie loopt, meet ff de Vac van de altenator (daar kun je nu de weerstand al van meten) over de 3 gele draden. Bij koude EN warme motor.
En de Vdc van de spanningregelaar naar de accu.

Loop ff alle draden in het laadsysteem na, het startrelais wil ook nog wel een een beetje crispy worden.

suc6

als het een bouwjaar 2000 is zitten er spiegels op van van een 98-99.
Is het met een HISS start onderbreker op het sleutelcontact? Dan is het zeker een 2000-2001.


Das niet geheel waar , ik had de 800fi 1998 .
deze opgehaald/ingevoerd vanuit duitsland .
En had HISS er op zitten, en handchoke.
Resevesleutel laten maken is vrij prijzig , erstaat hier op M-F wel het 1 en ander over.

TJEK je bedrading van de dynamo naar de sp.r. en vooral de stekkers.
Ik heb 2 spanningsregelaars en 1 accu versleten , auw :(
ze lusten wel 'n slokkie trouwens. :+
:W

Bedankt! Ik heb het in mijn checklistje gezet!
Hoe zie ik of een relais "crispy" is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan