Honda VFR 800 huren als beginnend motorrijder?

Champshof

MF veteraan
24 jun 2009
1.319
2
Lichtenvoorde
Hallo mensen,


Ik zit op dit moment 4 maand in Engeland en wil graag een motor huren om
eens lekker rond te rijden (snowdonia in Wales of het Lake district boven
Manchester). Nu kun je in Engeland niet op heel veel plekken een motor huren.

Maar nu ben ik een bedrijfje in de buurt tegen gekomen waar ik een Honda
VFR 800 Vtec kan huren. Ik ken deze fiets niet zo goed, iemand ervaring hiermee?
Is het een makkelijke fiets of toch en behoorlijk pittige? k ben nog een enigszins
onervaren motorrijder (half jaar rijbewijs).


Groeten Champshof
 
Hij is echt wel fel genoeg. Doe gewoon rustig met je rechterhand en je komt prima weg hoor ;).
 
Wees gewoon een beetje extra voorzichtig. Als je al een halfjaar je rijbewijs hebt kan je zeker voldoende rijden. Hou gewoon je rechterhand onder controle.

En niet vergeten: De motorgroet daar is knikken naar rechts :}
 
Wees gewoon een beetje extra voorzichtig. Als je al een halfjaar je rijbewijs hebt kan je zeker voldoende rijden. Hou gewoon je rechterhand onder controle.

En niet vergeten: De motorgroet daar is knikken naar rechts :}


Ligt er een beetje aan hoeveel hij gereden heeft hé ;)

Gewoon kalmpjes aan doen, de motor leer je vanzelf kennen, zeker als je heel wat gaat touren.

Enne.....zwaaien ze niet in Engeland? -O-
 
Ik heb, toen ik net 2 weken m'n rijbewijs had, ook een VFR800 gehuurd en ben daarop van Utrecht naar mijn familie in Zuid-Limburg gereden voor de kerst. Was echt geen enkel probleem. De VFR heeft best wel wat power, maar niet zoveel dat je jezelf voorbij rijdt.

Gewoon doen dus, en of je nu een VFR of een andere motor huurt, altijd een beetje koppie erbij houden kan nooit kwaad.
 
Ligt er een beetje aan hoeveel hij gereden heeft hé ;)

Gewoon kalmpjes aan doen, de motor leer je vanzelf kennen, zeker als je heel wat gaat touren.

Enne.....zwaaien ze niet in Engeland? -O-

Aangezien ze links rijden, rijden de tegenliggers aan de rechterkant, dus zou je moeten zwaaien met je gashand. Dat is niet handig, dus ik gok dat ze daarom gewoon een knikje geven.
 
ik heb naar een jaar een z1000 gehuurd en hij is heel snel maar hij veraste me ook niet.

alleen toen ik op een hellinkkje met passagier uit stilstand weg wou rijden toen viel ik bijna om
maar of het nu echt uitmaakt of het een 1000 of een 600 is weet ik niet

veel plezier!
 
Aangezien ze links rijden, rijden de tegenliggers aan de rechterkant, dus zou je moeten zwaaien met je gashand. Dat is niet handig, dus ik gok dat ze daarom gewoon een knikje geven.

Leuk een zwaaitopic :W :W
Je kunt toch ook met je linkerhand zwaaien :?

Je moet er gewoon voor zorgen dat je zelf links blijft rijden, want de rest gaat dan wel.
 
Ligt er een beetje aan hoeveel hij gereden heeft hé ;)

Gewoon kalmpjes aan doen, de motor leer je vanzelf kennen, zeker als je heel wat gaat touren.

Enne.....zwaaien ze niet in Engeland? -O-

Nee, omdat je dan inderdaad met je gashand moet zwaaien.
Ze groeten daar dus door een knik met het hoofd naar rechts.
Ik kan u verzekeren dat ik de eerste keer kreupel lag van het lachen :Y :Y

Inderdaad, als je op een half jaar 10 km hebt gereden is dat iets anders dan 5000km.
Maar hij heeft toch een rij-examen afgelegd dus ik vermoed dat hij wel kan rijden :)

Als je dan wat voorzichtig bent moet een VFR toch geen probleem zijn...
 
Ik heb 2 maanden na mijn rijbewijs gehaald te hebben een 1400cc Harley Davidson street rod gehuurd in Florida en van Tampa naar Miami gereden (en weer terug). Een HD is niet echt een felle fiets (meer een waterbed op twee wielen) maar het ging prima. koppie erbij houden!

Misschien heb je nog wel de meeste problemen met links rijden, dan met de motor zelf?!
 
Laatst bewerkt:
Niemand het VTEC systeem genoemd? Zodra dit systeem begint te werken bovenin de toeren, krijg je een kleine powerboost. Dat is het enige 'gevaarlijke' aan die fiets.

Het zal meer wennen zijn om aan de verkeerde kant te rijden. :')
 
Je kan prima relaxed rijden met de VFR als je je zelf in houd gaat het prima verder geen verassingen in weg gedrag of acceleratie. Ja die VTEC wel maar wil je daardoor onderuitgaan dan moet je het wel heel gek maken.
 
Gewoon je poot uitsteken als groet kan ook, dat deed ik althans. Dat knikken ziet er zo achterlijk uit.

Het voordeel van linksrijden is dan wel weer dat je op de snelweg wel met je hand kan zwaaien als je iemand inhaalt.

Of je huurt gewoon een Harley dan hoef je helemaal niet te zwaaien :W
 
ok bedankt voor de reacties! ik zit inmiddels al een maand in Engeland (vlak bij Liverpool) dus het links rijden ben ik inmiddels aardig gewend met de auto.

Zo te horen moet de VFR geen probleem zijn (koppie er bij houden moet je altijd doen) dus ik ga m zeker huren! *D
 
Veel plezier! :W

Zou het gewoon doen!!
Ik heb zelf direct na het behalen van m'n RBW een vfr (750 uitvoering) gehuurd.

Zat te twijvelen tussen deze en een CBR600.
Volgens de verhuurder maakte het niet veel uit, evenveel vermogen en ze gaan hard :P

Alleen rijdt de VFR wat rustiger.
De CBR is wat feller en zenuwachtiger.

VFR reed idd heerlijk maar echt rustig aan met je gas handje!!
Onbekend terrein en andere verkeersregels dus kan gevaarlijke situaties opleveren :Y
 
Je kan prima relaxed rijden met de VFR als je je zelf in houd gaat het prima verder geen verassingen in weg gedrag of acceleratie. Ja die VTEC wel maar wil je daardoor onderuitgaan dan moet je het wel heel gek maken.
Als die in een vlotte bocht inspring kan die je als beginnend bestuurder behoorlijk verrassen, vooral als die zoals vele niet goed gesynced is.
Heb al 2 keer gehad die ik de bocht op 1 wiel uit kwam, na het syncen op de juiste manier was het een stuk beter.
Vor de rest is het een vrij vergevingsgezinde motor denk ik maar hij is voor een Honda tenminste wel wat eigenwijs :+
 
beetje jammer dat ik er op het laatste moment achter kwam dat je minimaal 2 jaar rijbewijs nodig hebt om een motor te huren hier in engeland |(
 
Tsssk, zit dat stuur niet omgedraaid in Engeland? :?




:+ :+ :+ Deze er maar bij doen, voordat ze weer denken dat ik serieus ben. ;)


pff die flauwe opmerkingen hier over dat stuur aan de verkeerde kant.
iedereen weet toch dat ze alleen de koppeling en de remhendel andersom hebben :?
 
Een vfr is behoorlijk vergevingsgezind en kan toch lekker sportief zijn. Je koppie erbij houden moet je sowieso, maar bang zijn voor deze fiets absoluut niet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan