honda vfr 800

PETER CBR

MF'er
23 feb 2011
41
0
DEN HAAG
Facebook
goedeavond allen ,

kan iemand mij helpen met deze vraag

wat is het verschil tussen een Honda Vfr 800 uit 1998-1999-2000

zit te twijfelen welke bouwjaar ik zou kopen staan er een paar mooi op marktplaats vandaar deze vraag .
De andere vraag de km stand hoeveel km kunnen ze lopen en waar moet ik opletten .

mvg peter ;)
 
Als je gaat kijken voor een motor van minimaal 13 jaar oud, is de km stand niet zo belangrijk.
Belangrijker is of de staat van de motor goed is, daar heb je uiteindelijk meer aan.

Als je even zoekt, heb je zo een checklist gevonden voor aanschaf gebruikte motor. Erg handig.

Onderhoudshistorie op papier is ook al weer fijn, want iedereen kan wel zeggen dat er net een beurt is gedaan.
 
Je kan je vraag beter op het VFROC forum stellen, daar zit iets meer kennis.


Overigens kunnen ze hoge kilometerstanden aan, mits het onderhoud goed is. Het meest gevleugelde gezegde voor een VFR op het forum is, dat hij pas bij een ton is ingelopen.

Technisch zijn er niet veel verschillen in de bouwjaren, voor zover ik weet, zit meer in de kleuren.

Gewoon naar eentje kijken, die je in goede staat van onderhoud lijkt en gaan proefrijden.
 
Uit 98:
-Geen HISS
-Relatief zware koppeling vgl met die andere
-Lelijke spiegels met 'condoom'
-Geen katalysator
-Niet zo zuinig als latere modellen van die serie (scheelt zo 1-2 km per liter)

Dit zijn dan ook zo'n beetje de verschillen. Mijn VFR800 gaat richting de 140.000 en rijdt nog net zo goed als de eerste kilometer. Deze motoren zijn extreem solide. Nu aan het 'sparen' voor de VFR 1200X.

Zelden wat mee gehad.

Let op (vraag) staat:
-balhoofdlager
-thermostaat
-spanningsregelaar

Succes! Op het VFR forum is inderdaad veel VFR kennis, maar begin niet over xenon of pro-oilers :')
 
Uit 98:
-Geen HISS
-Relatief zware koppeling vgl met die andere
-Lelijke spiegels met 'condoom'
-Geen katalysator
-Niet zo zuinig als latere modellen van die serie (scheelt zo 1-2 km per liter)

Dit zijn dan ook zo'n beetje de verschillen. Mijn VFR800 gaat richting de 140.000 en rijdt nog net zo goed als de eerste kilometer. Deze motoren zijn extreem solide. Nu aan het 'sparen' voor de VFR 1200X.

Zelden wat mee gehad.

Let op (vraag) staat:
-balhoofdlager
-thermostaat
-spanningsregelaar

Succes! Op het VFR forum is inderdaad veel VFR kennis, maar begin niet over xenon of pro-oilers :')

Dit klopt ,
Maar ik heb zelf 'n "98 uit duitsland opgehaald en ingevoerd
en daar zat wel 'n cat/hiss op . was in germania al TUV.
En inderdaad de latere lopen wat zuiniger.
suc6 :W
 
Dit klopt ,
Maar ik heb zelf 'n "98 uit duitsland opgehaald en ingevoerd
en daar zat wel 'n cat/hiss op . was in germania al TUV.
En inderdaad de latere lopen wat zuiniger.
suc6 :W
Cat kan ik me voorstellen in Duitsland, maar ook HISS? Is het dan wel een 98-er of wellicht een vroeg 99-er?
 
Terug
Bovenaan Onderaan