Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
de enigste reden dat ik witte wielen heb genomen is de originele kleurstelling.
elke andere motor had van mij een andere kleur wielen gekregen.

wel de NC30 even lekker gewassen vanmiddag, was niet heel vies maar ik denk dat er gister evengoed nog wat pekel op de weg lag B| alles met koud water goed afgespoeld, geborsteld en weer gespoeld.

20150411_143738_zps1i9dqbvn.jpg

20150411_143747_zpsjjikecel.jpg


nu ff drogen en dan morgen oppoetsen met wax en de wielen weer met lampolie schoonmaken.

wat blijft het toch een mooi brommertje :9~
 
Hebben er hier meerdere mensen van een slecht contact slot? soms wil het contact niet lekker aan bij omdraaien van de sleutel, en gister had ik zelfs 1x dat ie tijdens het wachten voor het stoplicht afsloeg. even morrelen aan het contactslot en hij kwam weer tot leven.
 
Ligt dat aan het contactslot zelf of de elektronica erachter? Je zou kunnen beginnen de elektronica los te maken, dat even nalopen en schoonmaken en weer netjes terugzetten.

Ik heb weleens een scooter gehad met een gaar contactslot. Die werkte met bijna elke sleutel... Daar moest een nieuwe cilinder in.
 
Hebben er hier meerdere mensen van een slecht contact slot? soms wil het contact niet lekker aan bij omdraaien van de sleutel, en gister had ik zelfs 1x dat ie tijdens het wachten voor het stoplicht afsloeg. even morrelen aan het contactslot en hij kwam weer tot leven.

Waarschijnlijk heeft de sleutel een beetje teveel ruimte in het slot. Is dus wat uitgelubberd.
Daar doe je niet veel aan. Je zou nu nog eens wat spray in het slot kunnen spuiten.

Ik heb vorig jaar een namaak slot uit Engeland laten komen. Past perfect, werkt prima. Enige nadeel is dat je dan voor je contactslot een nieuwe sleutel hebt, en voor je tank de originele.
 
ik ga hier heen op 19 april .
iemand zin om mee te gaan misschien.

Nurburgring motortreffen ,is eens wat anders .

voor de motormuizen die ook wel eens op de ring willen .

Wir feiern die Motorrad-Saisoneröffnung!

Am 19. April 2015 geben die Biker auf dem Nürburgring wieder kräftig Gas: Zum Auftakt lockt die Motorrad-Saisoneröffnung mit dem Highlight "Anlassen", dem ökumenischen Motorrad-Gottesdienst.

Es werden wieder tausende Motorradfahrer und -fans an der Motorsportstätte in der Eifel erwartet. Ob beim Biker-Korso über die Nordschleife, dem traditionellen ökumenischen Gottesdienst, bei Aktionen im Fahrerlager oder verschiedenen Vorführungen – an diesem Tag dreht sich alles um die Themen Motorrad und Sicherheit. Die gesammelte Kollekte kommt einem gutem Zweck zugute.

hier meer erover op feestboek.
Motorradfahrer-Gottesdienst / "Anlassen"
 
geen idee, daarom de vraag ;) ik weet niet waar ik het eerste moet zoeken.

Ik zou eens proberen om er overvloedig wd40 of contactspray in te spuiten (prop er een vodje onder voor wat er terug uit loopt)
De kans is groot dat er vuil en/of vocht tussen de elektrische contactpunten zit.
Als dat niet helpt kan het ook aan de bekabeling liggen.
 
Contactsloten willen ook weleens opknappen van goed uitbaggeren. Slot eruit is het handigst en dan met remmenreiniger en je contactsleutel aan da slag om al rommelend en draaien al het vuil eruit te laten spoelen. Daarna lekker in de olie en wat grafiet, daar zijn sloten dol op!
 
Na 2 jaar stilstand vandaag de RC 30 weer rijklaar gemaakt. Carbs waren al schoon, maar bij het starten gutste de benzine eruit.
Dacht eerst aan vlotterbakdekselpakking, maar het zat in de O-ringen tussen de verbindingsbuisjes die de carbs met elkaar verbind. Alles moest dus echt uit elkaar.

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full


De boosdoener:

full

full

full

full

full

full

full


Straks een filmpje.
 
Laatst bewerkt:
voila 8-)

De RC30



Gisteren trouwens ook carburateur problemen met de MC22. Vlotterbakdekselpakking lekte.
Maar ook dit fietsje draait weer prachtig rond.

full

full

full
full



De MC22

 
Laatst bewerkt:
Roel, rijd er eens wat vaker op dan heb je minder problemen!
Of laat mij er even op rijden als je geen zin hebt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan