Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net over de 120km/h ?? :? :? ??
Appie RS 250 van een vriend van mij tikt toch echt de 210km/h aan hoor?
RS 250 heeft én vloeistofkoeling én een cilinder meer én een heel ander motorprincipe :+

Vloeistofgekoelde 250cc V2 tweetakt vs mijn luchtgekoelde 250cc 1-pits viertakt :P

Scheelt nogal :P

Ik zou niet eens 210kmh durven op dit fietsje :+

563319_10200317775494358_490692207_n.jpg
 
het is die rode VFR waar ik mee bij jou was, plakt een plaatje op van yoshimura maar vind hem veel te lang uitsteken zelfs verder uit dan een originele demper.

Hij steekt niet veel verder uit dan origineel. Origineel zit de tuit op gelijke hoogte van de nummerplaat.
Einddeksel ;popnagels uitboren, grote pijp inkorten, opnieuw gaatjes boren voor de popnagels enz.
Aanpassen sproeiers is niet nodig.
full
full
full
 
Laatst bewerkt:
oke bedankt Roel, de vraag van de SR betrof de onlangs door mijn zoon aangeschafte ''Tyga'' NC 30. Wat heeft daar een prutser aan gewerkt pffff kom steeds weer achter andere slecht gemonteerde zaken. Vanmiddag massakabel aan frame niet vast, + kabel vanaf accu loopt 2 mm langs uitlaatbochten.
 
VFR 750R RC 30
Vandaag waren dus de RC 30 `s aan de beurt om na lange tijd stilstand gestart te worden.

De eerste ging prima: starten en lopen :9~

full


De tweede had er geen zin in. Eerst een accu die geen startcapaciteit meer had.
Andere accu geplaatst. (geleend uit een RVF 400)

full

full


Liep op 3 poten en uit de carbs lekte benzine. :( Die moeten dus nodig uit elkaar).
Dan maar naar binnen en ontmantelen.
Omdat een RC 30 niet zo vaak ontmanteld wordt, heb ik maar flink wat foto's gemaakt.
Het is en blijft een wonderschone fiets :9~

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full


Carbs gaan nu uit elkaar, kleppen worden gecontroleerd en alle vloeistoffen worden vernieuwd.
Werken aan V4 en speciaal RC: fantastisch :9 :P :9~ 8-) *D :) :Y
 
Laatst bewerkt:
Remmerij is al weer klaar. Heerlijke verse vloeistof en weer harde, goed ontluchte remmen.

full


En natuurlijk ook de koppeling:
full

full


Een heerlijke middag *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Tjonge dat afwerkingsniveau is prachtig. Ook onder het kuipwerk is het kwaliteitsniveau echt om te likkenbaarden!
 
Mooie RC's, Roel. Echt plaatjes 8-)

Enne Mitutoyo is een meer dan uitstekend a-merk precisie gereedschap.
 
Kijk, hieraan zie je ook de race-achtergrond van de RC 30: 4 boutjes demonteren en beide radiateurs kunnen snel naar voren schuiven om veel ruimte te geven voor montage van bougies. Dat is bij de 400-tjes wel anders :(

full


niet één, maar 2 fan motortjes

full


full

full


Een even de draad een beetje helpen

full


En alles weer netjes op z'n plaats.

full
 
Laatst bewerkt:
Kijk, hieraan zie je ook de race-achtergrond van de RC 30: 4 boutjes demonteren en beide radiateurs kunnen snel naar voren schuiven om veel ruimte te geven voor montage van bougies. Dat is bij de 400-tjes wel anders :(

[afbeelding]

niet één, maar 2 fan motortjes

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Een even de draad een beetje helpen

[afbeelding]

En alles weer netjes op z'n plaats.

[afbeelding]

Wat is het leven toch mooi daar in Roel's werkplaats :9
 
al veel gevraagd denk ik .
paddock stand voor het voor/achterwiel waar te halen en waar opletten .????

Dit is een aantal pagina's terug inderdaad al gevraagd ;) Je kunt bij powertool plus een eenarmige paddockstand bestellen, type voor VFR/CB1000R. Ze leveren ook voorzijde stands. Zie Paddockstands online kopen. Webshop Powerplustools.nl - Powerplustools
Als penmaat voor achterzijde diameter 31,6mm aanhouden (geldt voor een NC30+NC35).

Ik gebruik al jaren een van Bikelift (fabrikant in Italie), ooit gekocht op de motorbeurs en daarvoor speciaal nog een mooie alu pen op me werk toen laten afdraaien omdat de meegeleverde pennen niet pasten (veel te ruim). Heb er ook eentje in gebruik speciaal voor de voorzijde van bikelift. Is geleverd met diverse adapters voor een juiste aansluiting op de balhoofd.

Daarnaast gebruik ik ook nog de Abba superbike stand. Daarmee kun je zowel voorwiel als achterwiel tegelijkertijd van de grond houden. Kost wel iets meer maar ook zeer gemakkelijk voor bijvoorbeeld onderhoud aan de voorzijde. Is tegenwoordig hier te koop via Paddockstands

frontliftarm1.jpg


Er zijn nog genoeg andere merken en modellen paddockstands in diverse prijsklassen en kwaliteiten. Het is maar net wat je eraan wilt uitgeven, the looks, en wat je exact ermee wilt kunnen doen (alleen opbokken, of nog meer?)
 
Vroeger waren de vlotterbakdekselpakkingen gewoon los te koop bij Honda.
Nu levert Honda alleen nog maar setjes waar alle o-ringetjes en pakkingen inzitten.
Helaas peperduur. Voor een RVF 400 bijvoorbeeld € 25 per caburateurdeel. Dus 100 in totaal.

Gelukkig komt de goedkope oplossing uit China.
Op dit moment is de set voor de RC 30 in ontwikkeling. Rick, mijn RC30 steunpunt uit Engeland, kwam met de vraag of ik een uitgebouwde RC30 carburateur had liggen en of ik het prototype wilde uitproberen.
Passen alle 0-ringen en pakkingen, en keur ik ze goed en gaat de set in China in productie.
Binnen twee weken heb ik de sets dan binnen.

@ site bijgewerkt t/m 10 augustus.

Vanmorgen een NC 30 ontmanteld en de carburateur ultrasoon gereinigd en voorzien van kleinere sproeiers.De fiets wilde niet meer mooi lopen en stationair deed een cilinder niet mee.
Weer ingebouwd, afgesteld en synchroon gezet.
Gebracht op een karretje; terug per motor.
Kreeg zojuist bericht dat de fiets goed rijdt. Dat zijn altijd leuke berichten. :P
 
Laatst bewerkt:
Vroeger waren de vlotterbakdekselpakkingen gewoon los te koop bij Honda.
Nu levert Honda alleen nog maar setjes waar alle o-ringetjes en pakkingen inzitten.
Helaas peperduur. Voor een RVF 400 bijvoorbeeld € 25 per caburateurdeel. Dus 100 in totaal.

Gelukkig komt de goedkope oplossing uit China.
Op dit moment is de set voor de RC 30 in ontwikkeling. Rick, mijn RC30 steunpunt uit Engeland, kwam met de vraag of ik een uitgebouwde RC30 carburateur had liggen en of ik het prototype wilde uitproberen.
Passen alle 0-ringen en pakkingen, en keur ik ze goed en gaat de set in China in productie.
Binnen twee weken heb ik de sets dan binnen.

@ site bijgewerkt t/m 10 augustus.

Vanmorgen een NC 30 ontmanteld en de carburateur ultrasoon gereinigd en voorzien van kleinere sproeiers.De fiets wilde niet meer mooi lopen en stationair deed een cilinder niet mee.
Weer ingebouwd, afgesteld en synchroon gezet.
Gebracht op een karretje; terug per motor.
Kreeg zojuist bericht dat de fiets goed rijdt. Dat zijn altijd leuke berichten. :P

Herkenbaar, Roel. En goed bezig hoor met Rick en het helpen met ontwikkelen van de Viton sets voor een RC30.

Ik heb helaas nog ondervonden dat ik voor 2 stuks RVF carbs originele Honda setjes pakkingen kon gaan aanschaffen...dat was 200 euro bij elkaar! :( (de setjes vanuit Azie waren toen nog niet leverbaar voor de RVF, maar inmiddels dus wel. Ik heb al een tijdje een paar van deze Viton setjes voor de RVF op reserve, en kost vele malen minder)

Dit was in het voorjaar, het demonteren en vervangen van de originele pakkingen in de RVF carbs...
full


Toevallig ben ik vandaag ook met carbs bezig geweest....met een andere set RVF carbs die ik nog heb liggen aan de gang geweest voor een grondige ultrasoon reiniging.
 
En hier wat foto's van vandaag...

Deze RVF carbs waren vies van buiten, binnenwerk viel wel mee maar kon wat mij betreft beter maar wel een badje nemen...

full


full


Gedemonteerd, gesorteerd en klaar om in badje te stappen met wat zeep (moet natuurlijk zijn tickopur R33 ;) )...

full


Na een badje...
full


Hier een betere foto na een waterspoeling...
full


Badje is niet heel groot maar voldoet prima om deze carbs "om-en-om" erin te reinigen :)
 
Laatst bewerkt:
Lang leve Ebay ik heb er ook weer wat gekocht.
Heb een achterste cilinderkop gekocht voor mijn NC30.

21d4ryd.jpg
 
mijn 89 er japanse nc 30 heeft een nieuwe standaard nodig .
nu zie ik 2 nummers welke is de juiste .
50540-MR8-610 van de 90 er austria model
of OEM number: 50540-MR8-000 Bar Assy.,side St Vfr400r3 1990 England
kan bij scmnl geen 89 er japans model vinden vandaar mijn vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan