Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerste bandenwissel.

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
vfr400nc301989_0117-BorderMaker.jpg


Ik heb een verlaagde nc 30 zo als te zien is aan de clip ons .
Kan ik zonder gevaar al de achterzijde weer op originele hoogte zetten .
En daarna pas de voorzijde
Want de orginele clip ons zijn onderweg naar me zodat ik de voorkant ook orgineel kan maken.

of is het veiliger om de voor en achterkant tegelijk op hoogte te zetten
 
[afbeelding]

Ik heb een verlaagde nc 30 zo als te zien is aan de clip ons .
Kan ik zonder gevaar al de achterzijde weer op originele hoogte zetten .
En daarna pas de voorzijde
Want de orginele clip ons zijn onderweg naar me zodat ik de voorkant ook orgineel kan maken.

of is het veiliger om de voor en achterkant tegelijk op hoogte te zetten

Ik begrijphet probleem niet.
Zet de achterzijde weer op originele hoogte.
De clipons zijn al onderweg, poten laten zakken, monteren , en klaar is Kees. ;)
 
aan de voorzijde steekt de voorpoot door de kroonplaat heen denk 2/3 cm .
als ik achter alles orgineel maak (dus ophoog)krijg ik dan geen rare stuureigenschap.
dat is alles wat ik wil weten of heeft dat alles niks met de stuureigenschap te maken ??
 
mooi dan doe ik het verhogen in 1 keer .

de volgende vraag waar ik via de zoekfunctie niks over kan vinden .
de haynes manual schrijft voor de bandenspanning voor 2.25 en achter 2,5 moet zijn.
ik heb gehoord dat dit 2.3 en 2,7 moet zijn .
welke spanning is de juiste voor de vfr.
 
afhankelijk van wat jij lekkerder vind rijden, en afhankelijk van je eigen gewicht.
ook nog afhankelijk van welke band je eronder hebt liggen, en welke temperatuur het buiten is (lente, zomer, herfst etc)

ben je een lichtgewicht, hoeft je spanning niet zo bar :') hoog.

weeg je 90+kilo, zal je idd rond die 2.3 en 2.7 moeten gaan zitten.

probeer het allebei eens, als je bij lagere spanning het gevoel hebt dat je motor wat logger stuurt, of niet lekker voelt, doe je er wat meer lucht in.
 
Laatst bewerkt:
afhankelijk van wat jij lekkerder vind rijden, en afhankelijk van je eigen gewicht.
ook nog afhankelijk van welke band je eronder hebt liggen, en welke temperatuur het buiten is (lente, zomer, herfst etc)

ben je een lichtgewicht, hoeft je spanning niet zo bar :') hoog.

weeg je 90+kilo, zal je idd rond die 2.3 en 2.7 moeten gaan zitten.

probeer het allebei eens, als je bij lagere spanning het gevoel hebt dat je motor wat logger stuurt, of niet lekker voelt, doe je er wat meer lucht in.


Ik (68 kg) rijd altijd met 2.3 voor en 2.5 achter op de 400tjes. Ook op de Duc trouwens.
Bandenspanning moet vaak gecontroleerd worden. Niet alleen omdat de spanning heellangzaam terugloopt, maar ook i.v.m temperatuurschommelingen.
Heb je bij 18 graden de banden koud op2.3 en 2.5 gezet, en aan het eind van de week is er een hittegolf,dan blijken de banden koud opeens op 2.5 resp. 2.8 te staan en moet er dus lucht uit. Gewoon elke week controleren en heel belangrijk, steeds met dezelfde bandenspanningsmeter, anders heb je geen referentie.
 
Laatst bewerkt:
Heb idd al een prof.spanningsmeter van michelin.
Daar ligt het niet aan,maar heren weer bedankt hoor jullie antwoorden.
Ik wacht nog op de clip ons en dan wordt alles gemonteerd .
En dan meteen het nodige onderhoud gedaan.
Daarna nog manier vinden om de navi te monteren .
En ik kan volgend jaar rustig van de v4 gaan genieten.
 
Mijn eigen RC 30 caburateur is nu ook weer brandschoon en als nieuw :9~

Eerst uit elkaar:
full


Daarna in bad *D
full


En het resultaat:
full

full

full

full


Weer als nieuw :9~ :P

Het wachten is nu op de seals . Ze komen er aan.
 
Ziet er goed uit allemaal!! Ik ben afgelopen weekend met mijn RVFje weer naar de Eifel geweest. Was weer dolle pret op 1 klein puntje na vandaag.......... 50 km voordat ik thuis was ging ineens mijn km teller op nul kmpu. Net even de boel gedemonteerd blijkt het gelukkig alleen de km teller kabel gebroken is. Maar voor de rest echt heerlijk gestuurd daar :] Volgend jaar weer :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan