Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Na al die verdrietige ontdekkingen aan de NC24 na 20 jaar stilstand, kun je de moed opgeven of gewoon doorpakken.
Dat laatste heb ik gedaan. Vanmorgen de vier nieuwe bougies geplaatst. DHL deed er ruim een week over :( .Gisteren nog even wat stekkers ingespoten en de dodemansknop los gehaald, want af en toen viel de spanning weg. Ook dat is nu oké.
Bougies plaatsen. Cil. 2 en 4 gaat alleen maar netjes en zeker na verwijderen radiateur.

Resize of IMG_20210706_122248.jpg
Resize of IMG_20210706_122257.jpg


En dan afstellen, dat was wel nodig ook. NC24 heeft een duidelijk ander motorgeluid dan de NC30/35. Die laatsten hebben een 360 graden krukas. De NC24 een 180 graden.
Hier direct na de start:

Na afstellen:

Kraan gecontroleerd, ook de vacuumwerking en de inwendige toestand van de tank met een camera.

Resize of IMG_20210706_151500.jpg


Onder de carbs is er bij een NC24 meer "werkruimte" dan bij een NC30 en is alles wat beter toegankelijk.

Resize of IMG_20210706_141208.jpg


Blok wat opgepoetst. (WD40).

Resize of IMG_20210706_184546.jpg
Resize of IMG_20210706_184609.jpg
Resize of IMG_20210706_164525.jpg

Mooie dankbare klus😍 Eerst dacht ik: "waar ben ik aan begonnen"? Maar gelukkig, alles is toch weer goedgekomen.:9~
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk geleverd! Toch is het geluid van een NC30 veel mooier/specialer in mijn optiek.
 
Vandaag een project NC30 opgehaald. Deze stond al een tijdje aangeboden op facebook en wilde hem toch graag opknappen. De motor is aardig verbouwd en is nog weinig origineel. Al het kuipwerk is polyester volgens mij. De voorkuipen lijken van tyga. De achterkuip heb ik nog niet eerder gezien. Er zit een voorvork op van een kawasaki zxr400 op. Met zelfbouw kroonplaten volgens mij. De motor loopt niet goed door lange stilstand.
20210710_122131.jpg

20210710_175306(0).jpg

20210710_175323.jpg

Bij de demontage al enkele gekke dingen tegen gekomen. Zo zit er een 17 inch achterwiel in. Iemand die toevallig weet of dit een zelfbouw is of van een andere motor?
20210710_175502.jpg


Het subframe is volgens mij ook deels van tyga en deels zelf aangepast.
20210710_180014.jpg


Het luchtfilterhuis is helaas open gezaagd voor extra lucht.

20210710_180235.jpg

20210710_180544.jpg

20210710_180608.jpg



Ik ben bang dat ik nog veel van zulke dingen tegenkom. Morgen weer verder.

20210710_181757.jpg
20210710_181811.jpg
 
Het gekke is als ik al die achterwielen op google zoek dat er een opstaande rand in het midden van de velg zit en bij deze niet. Ook lijkt waar de velg is gelast wat lomper en groter dan de honda velgen.
 
Lijkt me dat de originele spaken op een ander velgbed gelast zijn. De originele velg is in 1 stuk gegoten..
Ik heb nog nooit geweten dat dat gedaan werd en het lijkt me behoorlijk iffy, maar op de foto lijkt het wel zo.
 
Zit nu in Sauerland maar zal wel foto,s sturen van details van een 17" NC35 wiel.
(En een kracht dat er in een V4 blok zit:+) ze hebben er hier zelfs speciale borden voor laten maken
IMG_20210710_114605.jpg
 
Dat was ook mijn eerste gedachte dat er de spaken en naaf op een andere 17inch velg zijn gelast. Zal nog wat extra fotos maken vanmiddag.

Bedankt alvast Roel!
 
In de chopperwereld worden er wel velgbedden verbreed en dergelijke, er zijn wel mannen die dat kunnen. Maar toch..
 
In de chopperwereld worden er wel velgbedden verbreed en dergelijke, er zijn wel mannen die dat kunnen. Maar toch..
Inderdaad ik ben er ook nog niet helemaal gerust op. Ben wel benieuwd welke velg ze nog meer gebruikt hebben.

Ondertussen liggen de carburateurs er ook af. De stationairsproeiers zaten allemaal dicht en ook zicht er wat roest/gruis onderin de vlotterbakjes. De motor liep nog wel toen ik hem kocht, maar aardig beroerd. Alles gaat morgen in de ultrasoon.
 
Inderdaad ik ben er ook nog niet helemaal gerust op. Ben wel benieuwd welke velg ze nog meer gebruikt hebben.

Ondertussen liggen de carburateurs er ook af. De stationairsproeiers zaten allemaal dicht en ook zicht er wat roest/gruis onderin de vlotterbakjes. De motor liep nog wel toen ik hem kocht, maar aardig beroerd. Alles gaat morgen in de ultrasoon.
Dit is niet door de eerste de beste knutselaar gemaakt en daarom zou ik er met een gerust hart op durven rijden.
 
Dit is niet door de eerste de beste knutselaar gemaakt en daarom zou ik er met een gerust hart op durven rijden.
Nee de vorige eigenaar vertelde dat die er regelmatig 180 mee gereden heeft. De lassen zien er ook wel netjes uit. Net als de kroonplaten die zijn ook zelf gefreesd maar zien er ook heel netjes uit.
 
De beide RVF-jes die weer helemaal geserviced zijn na 10 jaar stilstand, moeten niet weer in de problemen komen. De afspraak was: iedere maand allebei een ritje.
Vandaag beide gereden. Allebei ook een nieuwe bandenset, dus eerst even voorzichtig.

Resize of IMG_20210712_120208.jpg
Resize of IMG_20210712_120219.jpg
Resize of IMG_20210712_120443.jpg
Resize of IMG_20210712_120903.jpg
 
Stefanrs2: die bovenste kroonplaat is zo te zien gewoon van de ZXR400. Ik heb die vorkpoten ook in Mijn OKI.

Bekijk bijlage 1653757Bekijk bijlage 1653758Bekijk bijlage 1653759
Bekijk bijlage 1653760

Bekijk bijlage 1653762Bekijk bijlage 1653763

Bedankt voor de duidelijke foto's Roel! Ik weet het ondertussen zeker dat dit een NC30 velg is en er een andere buitenvelg omheen is gelast.
20210712_135900.jpg

20210712_140010.jpg
20210712_135950.jpg
20210712_135907.jpg

20210712_140019.jpg


Volgens mij zijn dit toch zelfbouw kroonplaten Roel. Boven met twee boutjes per kant en de onderste met drie boutjes per kant. Ze zijn ook helemaal massief.
20210711_161841(0).jpg

20210712_135449.jpg


Ook zitten er zwevende remschijven gemonteerd, deze hebben wel redelijk veel speling.

20210712_140201.jpg


Hierbij nog wat totaal foto's van het de motor zonder kuip. Helaas zijn de twee beugeltjes voor de achterkuip van het frame afgeslepen en zijn er twee gaatjes gemaakt voor het bevestigen van de spanningsregelaar. De carburateurs zitten er ondertussen weer op, alleen loopt de motor op 3 cilinders. Bij nadere inspectie blijkt de bougie linksachter niet te vonken. Rechtsachter doet het wel, dus ik denk dat het echt aan de bougie ligt.

20210712_140123.jpg


20210712_140231.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik een x naast deze fiets gestaan in Limburg ergens.
Kan het zien aan de voorvork. Volgens mij zit er een voorvork van een nc23 in.
 
Vastzittende kraan kan nu weer draaien.
Fijne afgedopte slangetjes om het aansluiten van het synchro-apparaat te vergemakkelijken. Dat werkt zoveel fijner en sneller .Van de week afstellen.
IMG_20210712_203828.jpg
IMG_20210712_203839.jpg
IMG_20210712_211744.jpg
IMG_20210712_195950.jpg
IMG_20210712_211937.jpg
IMG_20210712_214719.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan