NC35 Race
MF veteraan
Na al die verdrietige ontdekkingen aan de NC24 na 20 jaar stilstand, kun je de moed opgeven of gewoon doorpakken.
Dat laatste heb ik gedaan. Vanmorgen de vier nieuwe bougies geplaatst. DHL deed er ruim een week over .Gisteren nog even wat stekkers ingespoten en de dodemansknop los gehaald, want af en toen viel de spanning weg. Ook dat is nu oké.
Bougies plaatsen. Cil. 2 en 4 gaat alleen maar netjes en zeker na verwijderen radiateur.
En dan afstellen, dat was wel nodig ook. NC24 heeft een duidelijk ander motorgeluid dan de NC30/35. Die laatsten hebben een 360 graden krukas. De NC24 een 180 graden.
Hier direct na de start:
Na afstellen:
Kraan gecontroleerd, ook de vacuumwerking en de inwendige toestand van de tank met een camera.
Onder de carbs is er bij een NC24 meer "werkruimte" dan bij een NC30 en is alles wat beter toegankelijk.
Blok wat opgepoetst. (WD40).
Mooie dankbare klus Eerst dacht ik: "waar ben ik aan begonnen"? Maar gelukkig, alles is toch weer goedgekomen.
Dat laatste heb ik gedaan. Vanmorgen de vier nieuwe bougies geplaatst. DHL deed er ruim een week over .Gisteren nog even wat stekkers ingespoten en de dodemansknop los gehaald, want af en toen viel de spanning weg. Ook dat is nu oké.
Bougies plaatsen. Cil. 2 en 4 gaat alleen maar netjes en zeker na verwijderen radiateur.
En dan afstellen, dat was wel nodig ook. NC24 heeft een duidelijk ander motorgeluid dan de NC30/35. Die laatsten hebben een 360 graden krukas. De NC24 een 180 graden.
Hier direct na de start:
Na afstellen:
Kraan gecontroleerd, ook de vacuumwerking en de inwendige toestand van de tank met een camera.
Onder de carbs is er bij een NC24 meer "werkruimte" dan bij een NC30 en is alles wat beter toegankelijk.
Blok wat opgepoetst. (WD40).
Mooie dankbare klus Eerst dacht ik: "waar ben ik aan begonnen"? Maar gelukkig, alles is toch weer goedgekomen.
Laatst bewerkt: