Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Hier wat meer plaatjes. Inderdaad ziet er sjiek uit, maar wil al al vijf jaar niet lopen. Is bij motorzaak keer op keer onderhanden genomen, van alles geprobeerd, os. Carbs gedeeld en ultrasoon, kraan schoon tank gereinigd en gecoat etc . Loopt even en valt stil. Ze komen er niet uit.
Nu mag ik een laatste poging doen. Ben maar eens begonnen om nieuwe bougie kabels en doppen te plaatsen. Straks ook nieuwe bougies. Verder gaat de carb weer volledig uit elkaar . Een messing buisje zat al dicht!!.
Bekijk bijlage 1678099Bekijk bijlage 1678100Bekijk bijlage 1678101Bekijk bijlage 1678102Bekijk bijlage 1678103Bekijk bijlage 1678104Bekijk bijlage 1678105

Bekijk bijlage 1678107Bekijk bijlage 1678108Bekijk bijlage 1678109Bekijk bijlage 1678110

Bekijk bijlage 1678111
Ben benieuwd wat ik in de carb aantref, want bij vluchtige inspectie zie ik op de benzine T-stukken O-ringen zichtbaar. Normaal zijn die niet te zien want de O-ringen vallen in de uitsparingen zoals op de laatste foto van een voorbeeld T-stuk.Bekijk bijlage 1678113Bekijk bijlage 1678114
Ben benieuwd wat ik ga aantreffen:Y
Ik durf er wel een kratje HJ op in te zetten dat je hem weer aan de praat krijgt :Y
 
Dat hoop ik ook maar het kan ook iets zijn wat mijn pet te boven gaat.
Uiteraard. Maar ik vermoed dat jij er meer tijd in kan steken dan de gemiddelde motorzaak. Daar verdwijnt een hopeloos geval steeds verder naar een donker hoekje wegens tijdgebrek. En met jouw kennis en vooral geduld kom je een heel eind. Zo heb ik vorig jaar ook een topic gevolgd over een RG250 met stroomproblemen en die was ook al zo goed als opgegeven. Dat was niet bij de eerste de beste. En uiteindelijk toch gefikst met hulp van anderen :t
 
Hier wat meer plaatjes. Inderdaad ziet er sjiek uit, maar wil al al vijf jaar niet lopen. Is bij motorzaak keer op keer onderhanden genomen, van alles geprobeerd, oa. Carbs gedeeld en ultrasoon, kraan schoon tank gereinigd en gecoat etc . Loopt even en valt stil. Ze komen er niet uit.
Nu mag ik een laatste poging doen. Ben maar eens begonnen om nieuwe bougie kabels en doppen te plaatsen. Een kabel zat los in de dop !! Straks ook nieuwe bougies. Verder gaat de carb weer volledig uit elkaar . Een messing buisje zat al dicht!!.
Bekijk bijlage 1678099Bekijk bijlage 1678100Bekijk bijlage 1678101Bekijk bijlage 1678102Bekijk bijlage 1678103Bekijk bijlage 1678104Bekijk bijlage 1678105

Bekijk bijlage 1678107Bekijk bijlage 1678108Bekijk bijlage 1678109Bekijk bijlage 1678110

Bekijk bijlage 1678111
Ben benieuwd wat ik in de carb aantref, want bij vluchtige inspectie zie ik op de benzine T-stukken O-ringen zichtbaar. Normaal zijn die niet te zien want de O-ringen vallen in de buitenste uitsparingen en volledig in twee carbdelen en zijn dan niet meer te zien. Laatste foto van een voorbeeld T-stuk. Binnenste uitsparingen zit niets.Bekijk bijlage 1678113Bekijk bijlage 1678114
Ben benieuwd wat ik ga aantreffen:Y
Die ziet er echt netjes uit! Hopen dat je hem draaiend krijgt.
Ik krijg al wel een beetje de indruk dat de carbs net niet helemaal lekker terug in elkaar gezet zijn na het delen en reinigen.
Succes!
 
NC24 carb inmiddels echt volledig uit elkaar en gedeeld.
Niet echt overdreven schoon na ultrasoon ooit.......
Deze gaat hier langdurig in bad.
kwam ook vervormde rubbers tegen en een verkeerde vlotterhoogte.
Van de week alles in bad.
IMG_20210920_145128.jpg
IMG_20210920_150508.jpg
IMG_20210920_150511.jpg
IMG_20210920_154948.jpg
IMG_20210920_150302.jpg
 
IMG_20210920_163955.jpg
IMG_20210920_164021.jpg

En de NC24, heeft net als de RC30 Een "air cut off " membraan. Twee aan een buitenzijde en twee aan binnenzijde. Die binnenste kom je dus nooit bij of je moet de zaak delen. Nu dus gedemonteerd en dat was maar goed ook. Deze carb heeft geen sub air filtertje.
IMG_20210920_170735.jpg
IMG_20210920_170752.jpg
 
Laatst bewerkt:
Anders ik wel, en, of hij wil draaien, want hier is al zo vaak naar gekeken.... (Misschien wel letterlijk dat laatste woord :+ ).

We gaan het binnenkort meemaken.
Maar hoe dan ook, het is vreselijk leuk werk.

Ontdekte op het laatste moment ook nog dat de stationaisproeiers geruimd waren :( Die worden dus vervangen door nieuwe exemplaren.

oude:
IMG_20210921_132219.jpg


En met het zelfde tooltje een nieuwe:
IMG_20210921_132242.jpg

Nooit doen. Honda stopt er niet voor niets een #35 in.
 
Laatst bewerkt:
Loopt dadelijk gewoon weer als de brandweer, je ziet het aankomen :Y
 
Anders ik wel, en, of hij wil draaien, want hier is al zo vaak naar gekeken.... (Misschien wel letterlijk dat laatste woord :+ ).

We gaan het binnenkort meemaken.
Maar hoe dan ook, het is vreselijk leuk werk.

Ontdekte op het laatste moment ook nog dat de stationaisproeiers geruimd waren :( Die worden dus vervangen door nieuwe exemplaren.

oude:Bekijk bijlage 1678777

En met het zelfde toontje een nieuwe:
Bekijk bijlage 1678780
Nooit doen. Honda stopt er niet voor niets een #35 in.
Nou, als ik de foto's zag van hoe ze er eerst uitzagen, met die verprutste O-ringen, en hoe vuil ze waren, komt het wel goed met de NC24. Ook ik reageer niet vaak, maar kijk alle foto's en berichten die je plaatst.
Mooie werkplaats, en veel kunde aanwezig! 🙂
 
Heel bijzonder dat het gereedschapsetje er nog bij is.
Dat is de originele uitlaat Roel. De demper van de fzr was standaard in carbon(look)

Je bent weer lekker bezig Roel. Die nc24 is zo weer op de weg. Is weer lekker aan geprutst.
 
Alle 4 carbs hebben hun complete inhoud weer terug. Ook de vlotterhoogte bij alle 4 correct afgesteld. Afstand was te groot en ze stonden dus armer.(misschien daarom de stationair sproeier ruimer gemaakt)?
Pillotscrew rubbers af aftaprubbers inmiddels geplaatst evenals vlotterbakdeksel pakkingen.

De O-ringen van de t- stukken bleken gewoon te dik te zijn. (Had nog een origineel T-stuk om te vergelijken) Morgen plaatsen samen met de ventilatie pijpjes en zo wordt alles weer één geheel.


IMG_20210921_195025.jpg

IMG_20210923_110341.jpg
IMG_20210923_110352.jpg
IMG_20210923_110356.jpg
IMG_20210923_110447.jpg
IMG_20210923_111958.jpg
IMG_20210923_112023.jpg
IMG_20210923_112437.jpg
IMG_20210923_112625.jpg
IMG_20210923_114450.jpg
IMG_20210923_114946.jpg
IMG_20210923_133247.jpg
 
Alle 4 carbs hebben hun complete inhoud weer terug. Ook de vlotterhoogte bij alle 4 correct afgesteld. Afstand was te groot en ze stonden dus armer.(misschien daarom de stationair sproeier ruimer gemaakt)?
Pillotscrew rubbers af aftaprubbers inmiddels geplaatst evenals vlotterbakdeksel pakkingen.

De O-ringen van de t- stukken bleken gewoon te dik te zijn. (Had nog een origineel T-stuk om te vergelijken) Morgen plaatsen samen met de ventilatie pijpjes en zo wordt alles weer één geheel.


Bekijk bijlage 1679306
Bekijk bijlage 1679307Bekijk bijlage 1679308Bekijk bijlage 1679309Bekijk bijlage 1679310Bekijk bijlage 1679311Bekijk bijlage 1679312Bekijk bijlage 1679313Bekijk bijlage 1679315Bekijk bijlage 1679316Bekijk bijlage 1679317Bekijk bijlage 1679318
Het engelen geduld blijft mooi om te zien! Ben benieuwd of je het oude besje aan de praat krijgt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan