Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Dan maar even een plaatje van een andere motorliefhebber.
Het is de motor van mijn vader.
Hij is 80jaar geworden en het doet hem pijn dat hij er niet meer veilig op op kan rijden vanwege zijn gezondheid, maar wel steeds ziet staan.
Hij (en ik) zijn er langzaam afscheid van aan het nemen want ik heb geen plaats naast mijn nc35 rt om hem in mijn collectie op te nemen.
Prachtig dat je vader nog zo lang heeft kunnen rijden en genieten .
 
Dan maar even een plaatje van een andere motorliefhebber.
Het is de motor van mijn vader.
Hij is 80jaar geworden en het doet hem pijn dat hij er niet meer veilig op op kan rijden vanwege zijn gezondheid, maar wel steeds ziet staan.
Hij (en ik) zijn er langzaam afscheid van aan het nemen want ik heb geen plaats naast mijn nc35 rt om hem in mijn collectie op te nemen.
Wel erg mooi dat die zolang heeft kun genieten van deze prachtige nc30. Ziet er nog erg goed uit!
 
Dan maar even een plaatje van een andere motorliefhebber.
Het is de motor van mijn vader.
Hij is 80jaar geworden en het doet hem pijn dat hij er niet meer veilig op op kan rijden vanwege zijn gezondheid, maar wel steeds ziet staan.
Hij (en ik) zijn er langzaam afscheid van aan het nemen want ik heb geen plaats naast mijn nc35 rt om hem in mijn collectie op te nemen.
Ik hoop dat ik ook zover kom met motor rijden (of verder)
 
Dan maar even een plaatje van een andere motorliefhebber.
Het is de motor van mijn vader.
Hij is 80jaar geworden en het doet hem pijn dat hij er niet meer veilig op op kan rijden vanwege zijn gezondheid, maar wel steeds ziet staan.
Hij (en ik) zijn er langzaam afscheid van aan het nemen want ik heb geen plaats naast mijn nc35 rt om hem in mijn collectie op te nemen.
Weet niet of ik nu een duimpje omhoog moet geven? Ik besef me steeds meer dat je al die mooie motoren toch niet mee kan nemen je kist in. Maar besefte nog niet dat het kijken naar zo'n mooie motor ook pijn kan doen tegen de tijd dat je niet meer mobiel bent. Hopelijk kan je pa er toch nog een beetje van genieten en anders is het inderdaad beter om er een ander blij mee te maken. Niemand in de familie die interesse heeft?
 
20211113_154736.jpg
20211113_154745.jpg



Dan maar even wat v4 fotos. Dit was de vfr400 die omgebouwd was naar racer. Langzaam aan wordt die steeds meer origineel.

Ik heb de motor lopend met origineel luchtfilterhuis, nog niet helemaal perfect, maar een heel stuk beter dan eerst.

Binnenkort de carbs synchroniseren en kijken hoe die dan loopt.

De kuipswt is een schade set en moet ook nog verder worden opgeknapt en de tank moet gespoten worden.
 
Dit is dan wel het Honda 400 V4 topic, maar omdat er deze maand weinig activiteit is toch maar even een bericht over een ander type 400.

Een van de zijdeksels rechts op de FZR was beschadigd, dus nieuw deksel en pakking aangeschaft bij cmsnl.
Dacht simpel klusje, maar niet dus. Kreeg het deksel er niet vanaf. Moet zeggen dat het zowiezo niet makkelijk is om op je knieen te sleutelen met de motor op de zijstandaard.
Wat tips gevraagd op FZR 400 groep op Facebook, en er werd me aangeraden om de startmotor te verwijderen! Dat ging me iets te ver...

@NC35 Race to the rescue!

WhatsApp Image 2021-11-26 at 15.41.56.jpeg


Na veel gewrik en met behulp van een ijzeren staaf, vanaf de linkerzijde voorzichtig het deksel los getikt. Bleek dat een van de twee "dowel pins" gecorrodeerd was.

Hier het beschadigde deksel:

WhatsApp Image 2021-11-27 at 11.20.20 (1).jpeg


Maar goed dat ik Roel om hulp had gevraagd, want toen bleek er een lager in het deksel te zitten. Roel heeft de boel verhit en lager kwam er gelukkig netjes uit.

Daarna met een hydraulische pers het lager in het nieuwe deksel geplaatst:

WhatsApp Image 2021-11-27 at 11.20.20.jpeg


Alles netjes schoon gemaakt en toen weer gemonteerd.

De FZR met nieuw deksel weer op de aanhanger voor vertrek:

WhatsApp Image 2021-11-27 at 11.20.20 (2).jpeg


WhatsApp Image 2021-11-27 at 11.20.20 (4).jpeg


Kortom, een hele klus die ik nooit zelf had kunnen doen. @NC35 Race, dank!
 
Allemaal staatslot kopen want er staat weer mooi spul op Marktplaats :)






 
Allemaal staatslot kopen want er staat weer mooi spul op Marktplaats :)






De RC30 in Cuijk staat al jaren te koop. Twee jaar geleden wezen kijken en de vraagprijs is te hoog voor de staat waarin de motor verkeert.
 
Dan maar even een plaatje van een andere motorliefhebber.
Het is de motor van mijn vader.
Hij is 80jaar geworden en het doet hem pijn dat hij er niet meer veilig op op kan rijden vanwege zijn gezondheid, maar wel steeds ziet staan.
Hij (en ik) zijn er langzaam afscheid van aan het nemen want ik heb geen plaats naast mijn nc35 rt om hem in mijn collectie op te nemen.
Oh, da's precies zoals ik 'm had! 😍
 
De RC30 in Cuijk staat al jaren te koop. Twee jaar geleden wezen kijken en de vraagprijs is te hoog voor de staat waarin de motor verkeert.
Ja klopt. Ik ben jaren geleden ook wezen kijken voordat ik die van mij kocht. Is een oude racer en geen hele mooie. Wel een prachtige collectie Bimota's op die zolder!
 
Ja klopt. Ik ben jaren geleden ook wezen kijken voordat ik die van mij kocht. Is een oude racer en geen hele mooie. Wel een prachtige collectie Bimota's op die zolder!
Ja precies dat! Een echte oude race RC30 waar onderdelen ontbreken. En inderdaad een hele mooie collectie en de papa van de bekende oud racer.
 
Een poosje terug vertelde ik dat ik ieder jaar een v4 kalender laat maken. Voor zo'n 2022 kalender was wel belangstelling.
Wie nu nog belangstelling heeft moet zich maar melden, niet hier , maar off topic via een Prive bericht.
Kosten € 14,99 en € 2,95 verzendkosten.
Ga er maar gewoon vanuit dat het een fraaie kalender is met dik papier. Ik laat hem versturen vanaf de drukker
 
Na maanden zoeken een middenbok gevonden op marktplaats, en er gelijk op geknutseld.
Was nog wel een werkie, maar nu al veel schik van in de schuur
 

Bijlagen

  • IMG-20211227-WA0011.jpeg
    IMG-20211227-WA0011.jpeg
    155,3 KB · Weergaven: 21
Oei, ik zie dat ik in het verkeerde topic heb geplaatst haha.

Die veer was geen probleem, de uitlaten daar in tegen zaten wel behoorlijk vast.
Opzich niet zo gek naar 36 jaar, maar het is gelukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan