Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Mijn glazen bol zegt dat er deze zomer een V4 meeting aan zit te komen 😍
 
Even een poosje rust voor de RVF zusjes.
Nu mag de NC 30 de weg op.
Nieuwe accu en starten/lopen.
IMG_20220611_084946.jpg
IMG_20220611_084527.jpg
IMG_20220611_084602.jpg


morgen naar Sauerland, even een paar daagjes heerlijk sturen 😍
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens foto,s gepost van de NC 30 exentric hub die niet goed meer wilde draaien. Dan is het tijd om alles te demonteren en het grind en andere rommel te verwijderen, alles zeer goed reinigen en daarna goed ingevet weer terugplaatsen.
Vandaag was het weer het geval. Niet bij een Honda maar bij mijn V4 multistrada. En dat al na 3000 km 🥵 Dealer had het vanmorgen te druk en de Ducati monteur is er een aantal dagen niet. Gevraagd of het het zelf mocht doen en dat was goed 💪:9. Vanmiddag aan de slag.

IMG_20220616_145940.jpg
IMG_20220616_145927.jpg
IMG_20220616_131922.jpg
IMG_20220616_131928.jpg
IMG_20220616_135601.jpg
IMG_20220616_135616.jpg
IMG_20220616_140638.jpg
IMG_20220616_135933.jpg
IMG_20220616_140906.jpg

Alles draait weer soepel en ketting stellen gaat weer normaal.
Moest wel een grote tang kopen om de enorme circlip te kunnen demonteren/monteren. Mijn set was niet toereikend. Maar ja, over 3000 km weer 🤣 dus de nieuwe wordt wel vaak gebruikt.........
IMG_20220616_150115.jpg
IMG_20220616_155910.jpg

Beide zijden 230 Nm !!!!!
IMG_20220616_191914.jpg
IMG_20220616_191927.jpg

IMG_20220616_190400.jpg

IMG_20220616_191948.jpg

IMG_20220616_193925__01.jpg

IMG_20220616_194905__01.jpg
 
Laatst bewerkt:
De NC 30 onder handen genomen.
kleppen gesteld.
Slechts 4; allemaal te ruime inlaatkleppen.
IMG_20220617_141712.jpg
IMG_20220617_124524.jpg
IMG_20220617_141704.jpg
IMG_20220617_141850.jpg




IMG_20220617_141827.jpg


gasgeven ging moeilijk
IMG_20220617_130143.jpg

Even snel de vlotterbakjes gedemonteerd. Dat belooft niet veel goeds.
IMG_20220617_144434.jpg
IMG_20220617_143728.jpg
IMG_20220617_144430.jpg
IMG_20220617_143733.jpg

Koppen inmiddels weer gesloten. Nieuwe bougies geplaatst.
IMG_20220617_124556.jpg
IMG_20220617_145545.jpg


radiateur super goede conditie


IMG_20220617_124531.jpg

Wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
Carbs waren vakkundig gemonteerd.
Klemmen zaten los en niet goed in de uitsparing .
Verder zat de carb ook niet goed in de inlaat rubbers waardoor totaal beschadigd. (Waarschijnlijk geforceerd gemonteerd.)
Maar ik doe mijn best en alles gaat goed komen. :Y Nieuwe inlaat rubbers liggen klaar evenals viton set voor de carb en nieuwe membraan rubbers voor de benzinekraan.

Inlaat rubbers moeten een speciale positie innemen. Dat was hier ook niet goed. Smalle opening richting cilinderkop.

IMG_20220617_153908.jpg
IMG_20220617_154635.jpg
IMG_20220617_154645.jpg
 
Laatst bewerkt:
De NC30 carb is weer opgebouwd en de lektest zegt: dicht en vlotterhoogte goed. Hoe is het toch mogelijk? :+
Behalve de viton rubber set ook vier nieuwe vlotternaalden met zittingen gemonteerd. Ook vier nieuwe sproeiers.
2 X 115 en 2 X 117.5.
Verder alle kruiskopschroefjes van de carb vervangen door imbus.
IMG_20220619_171151.jpg
IMG_20220619_171208.jpg
IMG_20220619_173225.jpg
IMG_20220619_173307.jpg
IMG_20220619_133304.jpg
IMG_20220619_171247.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wj63
Carb ingebouwd en motor afgesteld.
Stond behoorlijk verkeerd.
IMG_20220620_144223.jpg





 
  • Leuk
Waarderingen: wj63
Belgische NC30 gespot in Stockholm! Iemand van hier?
 

Bijlagen

  • C53BFB07-1E91-411D-8FFE-C1305CEFF4D4.jpeg
    C53BFB07-1E91-411D-8FFE-C1305CEFF4D4.jpeg
    494,2 KB · Weergaven: 25
Mijn NC24 lijkt de geest te hebben gegeven. Na de laatste rit enorm veel blauwe rook uit het blok en nu zit het motorblok volledig vast. Nog niet gekeken wat het probleem is… maar beloofd niet veel goeds
 
Terug
Bovenaan Onderaan