Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Mijn NC24 lijkt de geest te hebben gegeven. Na de laatste rit enorm veel blauwe rook uit het blok en nu zit het motorblok volledig vast. Nog niet gekeken wat het probleem is… maar beloofd niet veel goeds
Klinkt inderdaad niet goed.
 
NC30 type 1 HRC kleuren verkocht.Oude banden zijn er al af, eigenaar wil de velgen laten spuiten.
Vorken en carburateur doe ik , maar de rest moet hij zelf regelen..................
IMG_20220623_171759.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bijna 3000 km op de teller verder en we zijn weer thuis! Op een nieuwe achterband voor de RVF na hebben ze het keurig gedaan!
Ik had het geluk dat we in de buurt waren van een zeer kundige monteur die toevallig nog een gebruikte band in de goede maat had liggen.
Binnen 8 minuten lag de nieuwe band er gebalanceerd en al op! De ketting was ook correct gespannen en meteen gesmeerd.
Ik kreeg de indruk dat deze man niet voor het eerst een VFR/RVF 400 onder handen heeft genomen en het zou me ook niets verbazen dat hij monteur is geweest bij de MotoGP oid. Man, wat een snelheid. En dat alles voor maar £25 !

IMAG9210.jpg
 
Die zal ie wel gratis gerecupereerd hebben dan :+

Maar goed, da's inderdaad helemaal anders.
 
Bijna 3000 km op de teller verder en we zijn weer thuis! Op een nieuwe achterband voor de RVF na hebben ze het keurig gedaan!
Ik had het geluk dat we in de buurt waren van een zeer kundige monteur die toevallig nog een gebruikte band in de goede maat had liggen.
Binnen 8 minuten lag de nieuwe band er gebalanceerd en al op! De ketting was ook correct gespannen en meteen gesmeerd.
Ik kreeg de indruk dat deze man niet voor het eerst een VFR/RVF 400 onder handen heeft genomen en het zou me ook niets verbazen dat hij monteur is geweest bij de MotoGP oid. Man, wat een snelheid. En dat alles voor maar £25 !

Bekijk bijlage 1778488
Was weer een mooi avontuur man :t En dan zie je maar weer hoeveel teveel we in ons eigen landje betalen voor nagenoeg alles. In veel buitenlanden denkt men: "Hoe kunnen we iemand in zo'n geval helpen?" En bij ons denkt men: "Hoeveel kunnen we hieraan verdienen?"
 
Laatst bewerkt:
Was weer een mooi avontuur man. En dan zie je maar weer hoeveel teveel we in ons eigen landje betalen voor nagenoeg alles. In veel buitenlanden denkt men: "Hoe kunnen we iemand in zo'n geval helpen?" En bij ons denkt men: "Hoeveel kunnen we hieraan verdienen?"
Precies dit. Deze garagist zijn voornaamste inkomst is het helpen van gestrande motorrijders, omdat hij de enige is in de wijde omtrek. En dan nog vraagt hij er bijna niets voor.
Deze man werkt gewoon puur uit passie.
 
Klopt.

Wij hebben hier in 't zuiden dan ook een gezegde:
"Als je zaken doet met een Nederlander en achteraf ben je niet bij je pietje gepakt... Dan is 'ie het vergeten."
Dan heb je te maken met een Nederlander met tenminste Alzheimer light _O- (Ja mag je niet mee spotten, ik weet het) Waar hadden we het over?
 
  • Haha
Waarderingen: wj63
Die tankbeschermer zit ook op mijn NC23 inderdaad, wist niet dat dit een originele optie was. Je kan in ieder geval weer lekker aan de klus Roel, zie ik nou een gescheurd inlaatrubber?
 
Terug
Bovenaan Onderaan