Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Vanmorgen rond de koffie begonnen.

Kuip gedemonteerd, tank en kont.
Carb uit de rubbers, dat ging na 10 jaar best makkelijk en de rubbers waren nog zacht genoeg en hoefden niet vervangen te worden.
Carb uit elkaar, schoon gemaakt, vlotter niveau gecorrigeerd, weer opgebouwd en teruggeplaatst.
Maar liep op 3 cilinders. Cil 2 bleef koud. (en altijd weer aan de voorzijde :( 😥)

IMG_20230416_114819.jpg
IMG_20230416_114811.jpg
IMG_20230416_142440.jpg
IMG_20230416_154133.jpg

Op 3 cilinders:



Bougie cil 2 vervangen

IMG_20230416_150647.jpg

Herkansing:


In aantal fases synchroon stellen.





En weer netjes opgebouwd.
Inmiddels weer op de kar vertrokken voor de terugreis van ruim 200 km.
Iedereen weer tevreden. Altijd weer fijn als een probleem fietsje weer gaat draaien na jaren stilstand . Zowel voor de eigenaar als voor mij.
IMG_20230416_164258.jpg
IMG_20230416_164318.jpg
 

Bijlagen

  • VID_20230416_151653.mp4
    60,8 MB
Laatst bewerkt:
Vanmiddag was het zonnig, dus maar het kleine uitgestelde testritje. Voorzichtig gereden i.v.m. de nogal "verse " bandjes uit 2010😂 . Hier een klein stukje film.
Helaas heeft de camera het een aantal dagen geleden begeven, dus voor nood maar even met de telefoon in een houder op de tankt. Maar via de tank geeft dat te veel trillingen.
Binnenkort op zoek naar een nieuwe de sport cam. Weet nog niet welke.


IMG_20230415_184309.jpg

IMG_20230415_184301__01.jpg
En voor het geval dat.......
IMG_20230417_152504.jpg


Na afloop: grondig gecheckt: olie en koelvloeistof niveau in orde. Ook nergens zweten of lekkage. Geen kleppen geratal, geen nokkenasjes die via het kleppendeksel naar buiten probeerden te komen. Dus: Officieel goedgekeurd *O*
We zijn weer blij😂 Het was wel weer wennen om dit hoogtoerige fietsje te rijden. Maar het rijdt verrukkelijk :9~ :Y Met alle vloeistoffen en volgetankt 157 Kg.

(mijn 30 kg komt er dan nog wel bij)
Toch wel een beetje sensationeel om hierop te rijden.:t8)7
 
Laatst bewerkt:
Ha Roel,

Voor het eerst in járen weer eens op het forum, maar dit was wel een goede gelegenheid. Bedankt voor het fiksen van m’n NC30’je *D Het was bovendien weer ouderwets gezellig!

Groeten, Karl
 
Vanmiddag was het zonnig, dus maar het kleine uitgestelde testritje. Voorzichtig gereden i.v.m. de nogal "verse " bandjes uit 2010😂 . Hier een klein stukje film.
Helaas heeft de camera het een aantal dagen geleden begeven, dus voor nood maar even met de telefoon in een houder op de tankt. Maar via de tank geeft dat te veel trillingen.
Binnenkort op zoek naar een nieuwe de sport cam. Weet nog niet welke.


Bekijk bijlage 1869122
Bekijk bijlage 1869126 En voor het geval dat.......
Bekijk bijlage 1869131
Bekijk bijlage 1869111

Na afloop: grondig gecheckt: olie en koelvloeistof niveau in orde. Ook nergens zweten of lekkage. Geen kleppen geratal, geen nokkenasjes die via het kleppendeksel naar buiten probeerden te komen. Dus: Officieel goedgekeurd *O*
We zijn weer blij😂 Het was wel weer wennen om dit hoogtoerige fietsje te rijden. Maar het rijdt verrukkelijk :9~ :Y Met alle vloeistoffen en volgetankt 157 Kg.

(mijn 30 kg komt er dan nog wel bij)
Toch wel een beetje sensationeel om hierop te rijden.:t8)7
Bekijk bijlage 1869112
Heerlijk lichtgewicht machientje 🤤
 
Vandaag een kuipbevestigingspuntamputatie hersteld.
Eerst de twee losse deeltjes "gesoldeerd".
Daarna uit een oud kuipdeel een wandje geslepen, precioes op maat gemaak en daarna ook aan de rest gesoldeerd. Vervolgens met polyester en matjes in een aantal stapjes de nieuwe versteviging gecreëerd.
Daarna netjes dremelen en nog een dun laagje en matje opbouwen om vervolgens weer te dremelen . Morgen ondergrond aanbrengen en daarna zwart spuiten.

IMG_20230419_172525.jpg
IMG_20230419_172541.jpg
IMG_20230419_172554.jpg
IMG_20230419_173038.jpg


IMG_20230420_182355.jpg
IMG_20230420_182429.jpg
IMG_20230420_180054.jpg
IMG_20230420_183847.jpg
IMG_20230420_183855.jpg
 
Laatst bewerkt:
OEM luchtfilters MC22 zijn niet meer leverbaar door Honda. CMS had er wel nog één, maar kost bijna €80.
Daarom maar deze Hiflo voor 40.
Altijd makkelijk om er eentje op voorraad te hebben.
IMG_20230421_155921.jpg
IMG_20230421_155927.jpg
Heb trouwens ook nog nieuwe MC22 onderdelen gevonden die bij Honda niet meer te bestellen zijn en die ongetwijfeld een keer vervangen moeten worden. Komen er aan.
 
Laatst bewerkt:
Ja CMS kent zijn prijzen ook wel :X
 
Laatst bewerkt:
ja een voorraad is altijd handig. Zeker zaken als rubbers en filters. Bij honda zijn die zaken vaak nog wel leverbaar in tegenstelling tot alle andere Japanse merken.
 
Constructie excentrische hub nagenoeg hetzelfde. Alleen grootte en lagers van die ene v4 verschillen😂
Aanhaalmoment 120 Nm.

IMG_20230426_184620__01.jpg
IMG_20230426_184950__01.jpg
Deze V4: 230 Nm

IMG_20230426_184544.jpg
IMG_20230426_192021__01.jpg
IMG_20230426_185527.jpg


Bovenste momentsleutel is een Tengtools met een vaste waarde van 120 Nm.
De meeste V4 's hebben een waarde voor de achterasmoer van 120 Nm.
NC30 NC35 RC30. RC45
 
Laatst bewerkt:
Tengtools is goei spul. Edd China gebruikte het ook in Wheeler Dealers :Y
 
Vers Italiaans rubber voor de NC35 en de MC22 🤌🏼
IMG_20230502_215202.jpg

Ook voor het eerst eigenlijk eens het achterwiel van de RVF eraf gehaald. Wat een gemak ten opzichte van een dubbelzijdige swingarm zeg! Een minuutje en hij is eraf!
IMG20230502193810.jpg
 
Rosso 4 superband, 😍 en zeer soepel. Montage kost weinig moeite. Als je met z'n tweeën bent druk je de band bijna zonder machine op de velg.
IMG_20230503_134542.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier ligt voor een klein kapitaal. 🥲 MC22 onderdelen. Vooral zaken waar ik zeker van weet dat die over een poosje niet meer leverbaar zijn.

IMG_20230503_134330.jpg
En wat NC30 spul.

IMG_20230503_134406.jpg

IMG_20230503_135722.jpg

Mooie soepele dikwandige vacuumslang
 
Laatst bewerkt:
Met de huidige voorvorktool heb ik soms ( bij erg strakke veren) een hulpje nodig om het deblokkeer plaatje op zijn plaats te schuiven .
IMG_20230504_113707.jpg
Bij de nieuwe tool, ( net binnen) is die hulp niet meer nodig. Elke vork kan ik nu zonder hulp inspannen. (Er was nog een plekje vrij op het bord) 😂 :+
IMG_20230504_113538.jpg
IMG_20230504_113615.jpg
IMG_20230504_115338.jpg



IMG_20230504_113627.jpg
laat de lekke voorpootjes maar komen :+
 
Laatst bewerkt:
Na stiekem wat vuur zwaarden geholpen te hebben ( voorvorken en kettingset)
IMG_20230428_161946.jpg
IMG_20230508_204452.jpg
IMG_20230508_231753.jpg
IMG_20230508_230610.jpg
en na het flaren:
IMG_20230508_231738.jpg

Nu eindelijk eens naar mijn oude fietsje kijken. Voor het eerst doet hij het niet. Zal het carburateurtje eens schoonmaken en de contactpuntjes eens controleren.
Dit is trouwens de eerste keer dat hij niet meer wil starten. Blijft dit zo dat gaat er een V4 blok in🤣
IMG_20230511_095924.jpg
IMG_20230511_095944.jpg
IMG_20230511_095955.jpg


Binnenkort weer met de wachtende v4_tjes de weg op. Hoop dat ze zonder aarzeling willen aanslaan
IMG_20221018_161518.jpg
IMG_20211013_160143.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20230508_231738.jpg
    IMG_20230508_231738.jpg
    175,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan