Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Het heeft even een paar maanden geduurd maar de waarschuwingssticker vd tank is binnen:
bikepics-2806741-984.jpg


Roel: had jij nog een foto waar deze precies op de tank moet?
 
Vandaag een logé gebracht. Blijft hier een poosje.
Prachtige RVF 400R NC35. Zal de komende tijd grondig onder het mes moeten en een hele grote beurt moeten ondergaan.
90000 KM. :9~
Kleppen stellen-carbs ultrasoon. voorvorkrevisie ( zit allemaal in de basis-motorziektekostenverzekering) :+ en krijgt een prachtige Wilbers achterschokdemper met High speed en low speed en reboundafstelling.((extra verzekerings-module) _O-

Wat een fantastich vooruitzicht. :P :9

full

full

full

full

full

full

full
full


Gelukkig is de reflector niet afgezaagd. 8-)

full


En het schitterende Wilbers speelgoed. :P :9

full

full


Het wordt weer dolle pret in de 400 V4 mancave de komende tijd. :9~ *O*

Wordt binnenkort vervolgd. :)
 
Laatst bewerkt:
Ga je de voorvork ook modificeren?
Of is die standaard wel vrij goed?

De voorvork (RVF) is standaard best redelijk goed, maar met sterkere veren en goed afgestelde Neg. 1 en neg. 2 en natuurlijk goede olie en goed afgestelde luchtkamer stuurt het fietsje nog beter.
Het moet voor en achter wel in balans zijn. :Y

We gaan het zien.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar meteen begonnen om de RVF te ontmantelen.
Er moet heel wat gedemonteerd worden om goed in de koppen te kunnen werken om de klepjes te stellen.

De carburateurs zaten vreselijk vast in de rubbers en het was deze keer een hele tour om ze eruit te krijgen.

full

full


Vreselijk goor van buiten. Van binnen is het dan meestal niet veel beter. Maar mijn beroemde ultrasoonbehandeling doet wonderen. Tja, 90000 km })

full

full

full

full

full


De voorvorken mogen nog even wachten op behandeling.

full


Kleppendeksels mogen ook wel in bad. :+

full
full


Overigens ben ik bang dat de motor niet altijd goed heeft kunnen draaien. De bougiedop van cilinder 2 lag er gewoon los op. De dunne veertjes onder in de dop ontbreken waardoor dat rateltje dat je altijd moet horen bij het plaatsen van de dop op de bougie niet te horen is en de dop niet wordt afgeklemd. Hier moet dus een nieuwe op. :Y

full

full

full

full



De fraaie open koppen.


full

full


full

full


En zo staat de RVF er nu bij. Keurig goed en stabiel in de steigers. De verankering in het midden van het frame is straks sowieso nodig bij het wisselen van het achterveerelement.

Hier te zien in een kort filmpje.


Hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden. :Y :N
 
Laatst bewerkt:
De RVF kleppendeksels waren dus aan de buitenzijde niet al te fraai.
Dat is nog wel een beetje weg te poetsen. Veel erger wordt het als een monteur een soort kit op de klepdekselpakking gaat smeren. Is totaal niet nodig. Zit er waarschijnlijk in 5 minuten op maar ik ben ruim een half uur bezig geweest om het te verwijderen. :(
Wat een vieze zooi. ;(
Overigens zijn de NC 30 deksels en ook het carter daarvan veel mooier met die mooie bruine race-kleur. (net als de RC30).

full



full

full

full

full

full

full


Alles ligt al klaar voor de operatie kleppen stellen.

full

full
 
Zo, alle 16 kleppen zijn gecontroleerd en/of gesteld.
Gelukkig waren ze ook alle 16 aanwezig. :+
Ik moest er 10 stellen.
Eén uilaatklep veel te ruim. :(
Eén inlaatklep ook te ruim en één te nauw. :(
De andere 7 stonden wel binnen de tolerantie, maar allemaal of aan de ondergrens of aan de bovengrens.
En als je alles toch los hebt liggen dan maar in één keer goed. Alle 16 staan nu keurig in het middengebied van de voorgeschreven speling.Ook de tweede check, na een aantal malen doordraaien van de krukas (gewoon op de startmotor) was oké. :P
Morgen de koppen dichtmaken en dan kunnen ze voor jaren gesloten blijven.

Inmiddels ook nog een nieuwe bougiekabel cilinder 2 in een hoekje gevonden.

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan