Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Weer lekker aan de knutsel! :t

Knutselen? :( Schaam je. :+

Dit is pure kunst. :9~ Valt onder monumentenzorg en hoort daarom thuis in een 400V4 museum. En laat ik dat nou net hebben. 8-) *O*
Maar een vrijkaartje kun je nu wel vergeten :+

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er vorig jaar nog één verkocht.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zie hier in de OP dat mijn oude RVF in het bezit is van "mikestrike". Ik zou graag die motor terug kopen. Ik zal hier niet het hele emo verhaal gaan typen maar toen mijn dochtertje is geboren had ik die motor nog. Nu mijn dochtertje niet meer onder ons is verzamel ik zo veel mogelijk spullen uit die tijd. Het zijn herinneringen aan een stukje geluk wat nooit meer terug komt.
 
De RVF vorkpoten leken een probleem te worden. Toen ik de dop op de buis los had zag ik geen spacer met gaten, maar een zeer lange veer.

full


Hier was die spacer niet meer aanwezig en het geheel vervangen door een langere veer.
Maar op die manier kun je geen USD gereedschap in de gaten plaatsen om de veer in te drukken en dan vervolgens de reboundstang te lossen.
Dit is dat USD gereedschap waar ik normaal gesproken die vorken mee demonteer.

full


Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het een Hyperpro-set is en daarom Hyperpro gebeld hoe zij de stang demonteren wanneer er geen spacer met gaten aanwezig is.
Nou, zo dus: veer inklemmen, vorkpoot van onderen vastpakken en naar boven duwen zodat veer ingedrukt wordt en de zeskant boven de veer uitsteekt. Dan snel een blokkeerplaatje er onder schuiven. Daarna de demperstang losdraaien. Niet de fraaiste manier, maar het werkt. *D En, weer wat geleerd. 8-)

full


Daarna was demontage zo gepiept en alles ligt klaar om schoongemaakt te worden.
Hyperpro hanteert oliedikte 20 i.p.v. 10. Heeft te maken met de progessieve veer die gebruikt wordt. Ook wordt een grotere luchtkamer gehanteerd. 130 mm i.p.v. 74.
Van de week weer opbouwen.

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Kijk daar zijn ze in een operatie kamer jaloers op.
Het licht bedoel ik dan natuurlijk..
Blijft mooi om te volgen hoe je de nc rijdend houd die er nog zijn :}
 
Vorkopbouw RVF400R NC35.

Eerst maar eens grondig schoonmaken van buiten en van binnen. Alleen de olie eruit en weer nieuw erin heeft geen zin. Die vieze drek MOET eruit. Niet fijn voor de kanaaltjes.

full

full

full


Alles nu weer super schoon. (dit is mijn oude ultrasoonbak. Heeft nu een nieuwe bestemming). *D

full
full



Ook dit gedeelte maar eens goed gereinigd en de binnenpoten licht gepolijst.

full


De scherpe randen afdekken anders is de nieuwe keerring al beschadigd voordat er één meter gereden is.

full
full

full

full
full




Buitenpoot beetje warm maken zodat straks de geleidebus er inglijdt en er geen geweld uitgeoefend hoeft te worden. Anders kans op braamvorming. Ook voor de keerring geldt: zo gaan werken dat alles rustig op z'n plaat glijdt en je niet hoeft te slaan op de keerring.
(allemaal geleerd van Ohlins). :P Was daar een keer toen ik op Assen met een lekke keerring stond.
Plek rondom verhitten. Zelf gebruik ik altijd een oude, doorgeslepen keerring bovenop de nieuwe om beschadiging van de nieuwe te voorkomen en hij glijdt er zonder al te veel kracht in. Wel wat vorkolie rondom. Gebruik je een oude hele keerring als bescherming dan zitten er twee vast in de poot '( . Dus eerst een oude doorslijpen.

full

full

full

full

full


Het slagstuk een keer uitgeleend. Duidelijk te zien dat er toen wel op geslagen is om de keerring en de geleidebus erin te plaatsen. :(

full
full
full

full

full

full


Ik heb nu alleen geen olie. Komt volgende week. 20W. Hyperpro schrijft voor deze vork met de zwaardere verenset dus 20W voor. Dus afvullen, ontluchten,luchtkamer afstellen en de rest volgt binnenkort en daarna kan dit oude vorkje weer probleemloos vele jaren mee. Want het is weer gewoon als nieuw. :Y *O*



Heb me weer prima vermaakt. :) :t in mijn " bijna " woonkamer :+
 
Laatst bewerkt:
Roel ik zie dat je druk bent, hoop dat je er een beetje lol aan hebt.
Ondertussen heb ik maar een rondje op mijn reserve fiets gedaan, eigenlijk een halve V4
full
 
Leuk hè, met vering spelen. *D

Tenminste dat vind ik wel altijd.

Wat werk je altijd ontzettend netjes! :}
 
Na het eten van alle in de werkplaats verstopte eieren :+ maar weer verder gewerkt aan de RVF.

Het complete veerelement en het linksysteem moest eruit.
En dat komt er altijd vies uit.

full


full


Schoongemaakt en alle naaldlagers voorzien van nieuw vet.

full


Het Wilbers element leverde meteen al een klein probleem op.
Deze ruimte heeft de bovenzijde nodig onder het T-stuk:

full



Bij de Wilbers heb ik er een nieuwe ronding in moeten vijlen.
In de oude situatie wilde de bout er niet door.
Alles is opgelost,.

full

full
full


Tijdelijke oplossing voor het reservoir.

full
full

full


En een nieuwe Hel remleiding achter gemonteerd.

full


Er komen toch twee nieuwe klepdekselpakkingen op:

full



full


En dan nu een heerlijk Belgisch biertje. Dat heb ik wel verdiend. :P :9
 
Hoop dat je het nog een beetje leuk project vindt roel. Echt leuk om een vakman aan het werk te zien.
Zit mezelf wel een beetje te schamen hoe de brommer er bij stond, en dat terwijl hij al jaren mijn lieveling is ;-)



Na het eten van alle in de werkplaats verstopte eieren :+ maar weer verder gewerkt aan de RVF.

Het complete veerelement en het linksysteem moest eruit.
En dat komt er altijd vies uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

Schoongemaakt en alle naaldlagers voorzien van nieuw vet.

[afbeelding]

Het Wilbers element leverde meteen al een klein probleem op.
Deze ruimte heeft de bovenzijde nodig onder het T-stuk:

[afbeelding]


Bij de Wilbers heb ik er een nieuwe ronding in moeten vijlen.
In de oude situatie wilde de bout er niet door.
Alles is opgelost,.

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Tijdelijke oplossing voor het reservoir.

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

En een nieuwe Hel remleiding achter gemonteerd.

[afbeelding]

Er komen toch twee nieuwe klepdekselpakkingen op:

[afbeelding]


[afbeelding]

En dan nu een heerlijk Belgisch biertje. Dat heb ik wel verdiend. :P :9
 
Hoop dat je het nog een beetje leuk project vindt roel. Echt leuk om een vakman aan het werk te zien.
Zit mezelf wel een beetje te schamen hoe de brommer er bij stond, en dat terwijl hij al jaren mijn lieveling is ;-)

Koop maar vast (heel veel) :+ schoonmaak spullen en poetsspullen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan