Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Kraan zit inmiddels weer netjes in elkaar, is lekvrij en draaien met de draaiknop gaat weer soepel.
Vacuum getest en ook dat is oke.

full

full

full


De vaccumslangaansluiting en de beluchting zitten op een RC30 anders dan op een NC30.

full

full

full


Misschien is het ook wel een goed idee om een RC30 RC45 topic te openen.
Dan kan dit soort info daar naar toe.
 
Quote: Misschien is het ook wel een goed idee om een RC30 RC45 topic te openen.
Dan kan dit soort info daar naar toe.

Of je nu een NC of een RC V4 onderhanden neemt, veel zaken blijven in principe hetzelfde qua handeling. Ik zou i.p.v. foto's een filmpje maken van alle handelingen, dat op youtube zetten en verwijzen in dit topic middels een link. Scheelt weer scrollen door de vele foto's.
 
Ik vind de vele foto's juist leuk om te bekijken. Ik denk dat als je op zoek bent naar een specifiek onderdeel, je deze foto's best goed zou kunnen gebruiken als referentie, ze zijn vaak erg gedetailleerd. Maar dat zijn alleen maar mijn 2 cents... :)
 
Laatst bewerkt:
Quote: Misschien is het ook wel een goed idee om een RC30 RC45 topic te openen.
Dan kan dit soort info daar naar toe.

Of je nu een NC of een RC V4 onderhanden neemt, veel zaken blijven in principe hetzelfde qua handeling. Ik zou i.p.v. foto's een filmpje maken van alle handelingen, dat op youtube zetten en verwijzen in dit topic middels een link. Scheelt weer scrollen door de vele foto's.

Die filmpjes, (mijn filmpjes) staan daar genoeg. Mijn kanaal: NC35Race (NC35Race)

En de link naar MF staat er ook al regelmatig bij, vooral bij projecten. En steeds een doorverwijzing naar mijn hobby website.

Bovendien genieten de meesten hier juist enorm van de fotoreportages en scrollen met plezier.

Zie net dat jij sinds 2010 nog maar 1 uur en 55 minuten op het forum gezeten hebt.
Tja, en als je dan af en toe eens komt, wordt het inderdaad scrollen. :+
Maar zoals gezegd, een v4 liefhebber doet dat met plezier.

En ik ga heerlijk door met plaatsen. Bovendien, als ik alleen maar filmjes zou maken op you tube, dan blijft dit forum wel heel erg leeg en stil :+ ;(

De (v4) lezers moeten ook eens wat plaatsen. :Y

Wat de RC's betreft in vergelijk met de NC's: veel handelingen zijn redelijk gelijk, maar heel veel zaken zijn totaal anders.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de vele foto's juist leuk om te bekijken. Ik denk dat als je op zoek bent naar een specifiek onderdeel, je deze foto's best goed zou kunnen gebruiken als referentie, ze zijn vaak erg gedetailleerd. Maar dat zijn alleen maar mijn 2 cents... :)

Helemaal mee eens. Ook is er bij foto's een veel betere uitleg te geven.
En sleutelen en filmen tegelijk in je eentje is toch wat moeilijk.
 
Dat MF account was primair gebruikt om mijn NC35 destijds te verkopen. De statistieken die je van MF hebt kloppen ook (1 uur 55 minuten). Ik log nooit in anders dan om te reageren, dus vertrouw nooit statistieken, deze kunnen een vertekend beeld geven.

Als ik MF bezoek dan is het dit topic (of BMW GS1200 Adventure en/of CB1300 gerelateerd) en ook alleen omdat jij soms informatieve zaken weet te melden m.b.t. NC, RC en MC's. De rest sla ik over. Overigens en niet relevant maar mijn originele inlog is van vrijdag 23 september 2005 15:59 (12 jaren, 11 maanden, 13 dagen en 21 uren geleden) onder een andere naam. Ik lees dus al een tijdje mee op dit forum en moet erkennen dat er veel gebakken lucht of geen informatieve zaken worden geplaatst waar ik echt wat aan heb.

Anyways... Ik deel jouw passie voor honda V4's, vanuit een enginerings perspectief zitten die machines goed en doordacht in elkaar en ik mocht er zelf ook graag aan sleutelen indien noodzakelijk.

Toch...ik denk dat jij meer in je hebt en dat veel personen (niet alleen in NL) het gewelding zouden vinden als jij werkzaamheden zoals beschreven in een Haynes Manual van een NC30/35, van A tot Z middels video's op YouTube weet te plaatsen. Ik weet dat is veel werk maar het geen jij doet (gepassioneerd) vraagt om next level te gaan.

Uiteindelijk doet mijn mening er wellicht niet toe maar een goed voorbeeld is dit kanaal van een Duitser (ZAMsChannel) m.b.t. CB1300 werkzaamheden. Erg leerzaam en informatief (als je Duits verstaat).

ZAMsChannel
 
Ja, gaaf ding. Bizar weinig kilometers ook. Maar ja, een Yamaha heb ik al. Als het nu een groene ZXR geweest was van juiste type:
Kawasaki-ZXR250-95.jpg
 
Vandaag de RC's afgetankt met 102 octaan competition ( 0 % ethanol) en een fuel stabilizer toegevoegd. Flinke ronde gemaakt en de fietsen gewassen en gepoetst.
Zij maken dit seizoen geen kilometers meer.
Op de andere fietsjes ga ik nog even door.*D

IMG_20181009_172811.jpg
IMG_20180930_174642.jpg
IMG_20181009_173156.jpg
IMG_20181009_173515.jpg
IMG_20181009_173424.jpg
 
Vandaag ook maar de OKI racer eens uit de garage gehaald. Heeft al ruim een jaar niet gelopen.
Gelukkig destijds weggezet met 102 octaan benzine zonder ethanol.
Het was starten en lopen. Verse benzine toegevoegd en een stabilizer.
Mag (nu al) in winterslaap8-)
IMG_20150926_144433.jpg


Hier een filmpje van vandaag.
 

Bijlagen

  • IMG_20150926_144518.jpg
    IMG_20150926_144518.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Ondertussen rijdt de VFR400 van mijn vriendin het hele seizoen al probleemloos. Helaas wel lekkende voorvork. Roel, is dat naaf gruis ook te verwachten bij NC24?
full

Ja, dat gruis is ook bij een NC24 te verwachten.
De exentrische as is een beetje anders opgebouwd als bij een NC30, maar het principe is gelijk.

IMG_20181011_194020.jpg
Maar ook hier de opening voor in de swingarm en de sleuf waar het vuil en rommel zich ophoopt.

IMG_20181011_194125.jpg
IMG_20181011_194056.jpg

Hier dus bij een NC30.

IMG_20180623_112013.jpg

Overigens kun je bij een NC24 niet de lippen "stukslaan/tikken"tijden het kettingstellen, zoals bij een NC30/35. (Maar je moet natuurlijk de stelsleutel gebruiken):)
Bij een NC24 gaat het verstelling van de exentric na het lossen van de twee bouten, d.m.v. twee openingen in de naaf.

IMG_20181011_193956.jpg
\

Deze ellende dus niet.

IMG_20180623_111716.jpg
 
Binnenkort ook maar weer eens aan de slag met de twee MC22 fietsjes. CBR250RR.
Staan nu al twee jaar stil.:( Tijd voor onderhoud de komende winter.
Ook volgend jaar maar weer een paar circuit sessies.
Een MC22 heeft een China kuip. Orgineel veilig opgeborgen.
Mijn tweede heeft gewoon de origine kuip.

DSCN6088.JPG


DSCN5661.JPG


178478_744213865626479_3854042318186278407_o (2).jpg
12%20AR-8692-566.jpg


Hier met tyga einddemper.


Hier een testritje.

Circuitdagje Assen.

En klepjes stellen. De nokkenasjes en klepjes lijken wel speelgoed.8-) Fantastisch mooi chirurgerwerk.:9~
 
Laatst bewerkt:
Avond :W

Vanmiddag op de brommert nog even langs Motoport Rockanje geweest, daar stond dit plaatje... :9~
DSC_0001.JPG
DSC_0003.JPG


Deze hadden ze overgenomen van een oud-collega die inmiddels al even overleden is. Die hebben ze daar neergezet ter ere van hem, Erg mooi gebaar :}
Helaas dus niet te koop...
 
Terug
Bovenaan Onderaan