Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Natuurlijk eerst nog even een aantal unieke groepsfoto's.

Bekijk bijlage 1437023Bekijk bijlage 1437024Bekijk bijlage 1437025Bekijk bijlage 1437026

De derde RC30, de schuurvonds van een paar jaar geleden (met een gigantische hoeveelheid nieuwe onderdelen,) die ik helemaal heb opgebouwd tot nieuw, blijft.



Deze foto is vanaf nu niet meer te maken hier. Vier maal RC op rij.

Bekijk bijlage 1437030
Hoi, ik heb ook nog een paar brommerts op zolder staan... :o


Wat een collectie.... :9~ :9~ :9~
 
Iemand interesse? Uit 1994.
 

Bijlagen

  • 15742784984874820118476394553802.jpg
    15742784984874820118476394553802.jpg
    145,2 KB · Weergaven: 15
Onderdelen binnen en de CBR400RR NC29 draait weer fijn rond. Carbs waren al gedeeld en ultrasoon gereinig en compleet voorzien van viton o-ringen.
Wachten was op een benzinepomp en het benzinepomp relais. Oude pomp lekte; een o-ring had zich naar buiten gewerkt.
Inmiddels afgesteld en synchroon gezet.8-)
Ook de twee lange kelkjes vervangen door twee korte. Een Engelse expert in NC29 heeft dit aangeraden.. Kelkjes zijn zeer moelijk te vinden en duur.

P1001812.JPG

P1001813.JPG
P1001819.JPG
IMG_20191003_184200.jpg
IMG_20191122_161430.jpg
IMG_20191002_160941.jpg
IMG_20191002_161227.jpg


En een kort filmpje.

 
Laatst bewerkt:
Wat een prachtige foto’s in dit topic. Heb jaren geleden bij een nc30 gestaan die 1250 euro kostte en niet toegehapt (vond 400cc toen te weinig). Bij het lezen van dit topic krijg ik wel spijt. Keep it up, ik blijf meelezen.
 
Wat een prachtige foto’s in dit topic. Heb jaren geleden bij een nc30 gestaan die 1250 euro kostte en niet toegehapt (vond 400cc toen te weinig). Bij het lezen van dit topic krijg ik wel spijt. Keep it up, ik blijf meelezen.

400cc is misschien niet veel en veel motorrijders lachen erom. Maar man wat kun je met zo'n machientje veel plezier beleven. Less is more :Y
 
400cc is misschien niet veel en veel motorrijders lachen erom. Maar man wat kun je met zo'n machientje veel plezier beleven. Less is more :Y

Nou inderdaad, ik heb toen een gixxer 600 gekocht en na 3 jaar weggedaan omdat ik hem te snel vond! Ik reed er te weinig op om er echt wat mee te kunnen, en als je dan dom aan het gas gaat hangen dan is >100 pk wel leuk om rechtdoor te gaan maar het leverde me iets teveel spannende momentjes op.
 
Nou inderdaad, ik heb toen een gixxer 600 gekocht en na 3 jaar weggedaan omdat ik hem te snel vond! Ik reed er te weinig op om er echt wat mee te kunnen, en als je dan dom aan het gas gaat hangen dan is >100 pk wel leuk om rechtdoor te gaan maar het leverde me iets teveel spannende momentjes op.

Heb jaren een Trickertje gehad, 23pk. En met geen enkele andere motor zoveel plezier gehad. Trapje op, trapje af, zandpaden, grindpaden, bossen, vol door de plassen, het maakte niet uit. Toen was het motto al: Less is more :t
 
Same here, nu (weer) een transalp. Een wit/blauw/rode, daar past dus prima een nc30 bij in die kleuren. Loop ik vast nog wel eens tegenaan..
 
400cc is misschien niet veel en veel motorrijders lachen erom. Maar man wat kun je met zo'n machientje veel plezier beleven. Less is more :Y
Ik heb de mijne destijds (7 jaar oud en 25000km) ingeruild en kreeg er fl5000 voor terug. Ik had m beter op zolder kunnen zetten.....:')
 
Ik heb de mijne destijds (7 jaar oud en 25000km) ingeruild en kreeg er fl5000 voor terug. Ik had m beter op zolder kunnen zetten.....:')

ik heb die van mij gekocht en er 100000 mee gereden, denk dat ik dat er ok nooit meer voor krijg maar heb er wel van genoten
 
400cc is misschien niet veel en veel motorrijders lachen erom. Maar man wat kun je met zo'n machientje veel plezier beleven. Less is more :Y

Zeker voor mijn huidig gebruik met binnendoorritjes zou het nu wel een fijne motor zijn. iK heb er toen veel plezier mee gehad.
Ik had m destijds ingeruild voor een 600 na een keer naar Spanje heen en weer gereden te hebben. Als je dan kruist met 140-160 dan kreeg ik wel het gevoel dat ik m pijnigde met die toeren.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ben regelmatig met een NC30 en een RVF NC35 door de Franse Alpen, Zwitserland, Italie en Sauerland gereden. Ging prima en rijden daar met een V4-tje is geweldig.


DSCN4143.JPG


DSCN4206.jpg(2).jpg
IMG-20180918-WA0010.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Nou, ik ben regelmatig met een NC30 en een RVF NC35 door de Franse Alpen, Zwitserland, Italie en Sauerland gereden. Ging prima en rijden daar met een V4-tje is geweldig.


Bekijk bijlage 1445879

Bekijk bijlage 1445880Bekijk bijlage 1445887


Door de franse alpen en langs de costa brava was heel fijn rijden. De rijders van de 750cc's konden met wat geluk nog net 2 vierkante achterlichtjes zien ;-)

De weg daarnaar toe vond ik dus minder dat gekachel over de snelweg. (was ook een andere tijd, studeerde nog dus geen geld voor een auto+aanhanger).
Als ik de NC30 nu nog zou hebben dan was het wel mooi voor de binnendoorritjes op de veluwe.

Wat kost een goede NC30 of NC35 nu nog ?
 
Door de franse alpen en langs de costa brava was heel fijn rijden. De rijders van de 750cc's konden met wat geluk nog net 2 vierkante achterlichtjes zien ;-)

De weg daarnaar toe vond ik dus minder dat gekachel over de snelweg. (was ook een andere tijd, studeerde nog dus geen geld voor een auto+aanhanger).
Als ik de NC30 nu nog zou hebben dan was het wel mooi voor de binnendoorritjes op de veluwe.

Wat kost een goede NC30 of NC35 nu nog ?
Honda RVF 400 RR NC35 vfr
€ 6.750,00

 
Ik heb er 2 gehad een NC30 en RVF,maar beide vrij snel weer verkocht,voor mijn postuur toch net te klein en te weinig vermogen,daarna een
NS400R gekocht en dat beviel beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan