Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Hallo vfr liefhebbers, ik heb een kort vraagje.
Weten jullie een adres waar nor voor een NC 24 klepdekselpakkingen te koop zijn?
Of zouden NC 30 pakkingen passen?
Thanks
 
Hallo vfr liefhebbers, ik heb een kort vraagje.
Weten jullie een adres waar nor voor een NC 24 klepdekselpakkingen te koop zijn?
Of zouden NC 30 pakkingen passen?
Thanks

NC24 klepdekselpakkingen 12391-ML0-721 Heb gezocht, maar niet meer te leveren.

NC30 pakkingen hebben een ander nummer: 122391-MR8-000.
Of die passen weet ik niet.
Moet zeggen dat ik bij de vele 400-tjes die ik onder handen heb gehad nog nooit een klepdekselpakking heb hoeven te vervangen.
Deksel en pakking goed reinigen en gewoon nog eens proberen.
Of zoek eens op ebay UK.
 
Laatst bewerkt:
Weet hier misschien iemand waar halogeen lampjes te verkrijgen voor de NC30, te weten de 12V60/35W. Ik kom alleen behoorlijk prijzige lampjes op Ebay tegen tot nog toe.

Edit: Roel heeft al gereageerd met een briljante oplossing, thanks Roel :t
 
Laatst bewerkt:
NC24 klepdekselpakkingen 12391-ML0-721 Heb gezocht, maar niet meer te leveren.

NC30 pakkingen hebben een ander nummer: 122391-MR8-000.
Of die passen weet ik niet.
Moet zeggen dat ik bij de vele 400-tjes die ik onder handen heb gehad nog nooit een klepdekselpakking heb hoeven te vervangen.
Dekdel en pakking goed reonigen en gewoon nog eens proberen.
Of zoek eens op ebay UK.


Oke thanks, ik zal kijken hoe ze zijn
 
Een VFR "collega" in Texas kocht deze 400 en gaat er mee aan de slag


De vorige eigenaar had een paar interessante fixes.....

1585564978330.png




1585566686536.png




1585566709565.png

Maar ja, vind maar OEMs in Texas....


1585566748790.png





Hij vond deze onderin de "V"..... Waar is deze van/voor?
1585566854834.png
 
Ja net heerlijk mijn kop leeg gereden met een klein groepje. En wat was ik eraan toe zeg. Dan wel op de Yammie gezien de VFR opgeknapt wordt. En hier dan mijn eerste update. Inmiddels is de topkuip gerepareerd en gespoten en is met tips van oa. Roel het probleem met de koplampen opgelost.

Topkuip voor:

Scheur a.JPG



Scheur b.JPG


Topkuip na:

1586099626710.jpeg


Koplamp voor:

1586099784960.jpeg


Koplamp na:

1586099935994.jpeg


Zit er aan te denken om de eerstvolgende circuitdag die doorgaat met de VFR te gaan ipv met de tourmotor.
 
Ja net heerlijk mijn kop leeg gereden met een klein groepje. En wat was ik eraan toe zeg. Dan wel op de Yammie gezien de VFR opgeknapt wordt. En hier dan mijn eerste update. Inmiddels is de topkuip gerepareerd en gespoten en is met tips van oa. Roel het probleem met de koplampen opgelost.

Topkuip voor:

Bekijk bijlage 1482545


Bekijk bijlage 1482546

Topkuip na:

Bekijk bijlage 1482550

Koplamp voor:

Bekijk bijlage 1482551

Koplamp na:

Bekijk bijlage 1482553

Zit er aan te denken om de eerstvolgende circuitdag die doorgaat met de VFR te gaan ipv met de tourmotor.

Dat ziet er weer netjes uit :t
 
:(Langs de weg, gewoon bij iemand in de tuin stond een NC30 met daarop een bordje: te koop. SPOTPRIJS!!!.
Kleurstelling type 1 maar volgens framenummer en motornummer is het een 1990 er. Dus niet alles klopt, maar, het was een koopje . Er moet wel veel aan gebeuren. Stond al heel veel jaren stil. Tijd om orde op zaken te stellen en de fiets weer draaiend te krijgen.
Geen gemakkelijke klus, want wat vast kon gaan zitten zat ook echt vast of was stuk. Mooie uitdaging!!

Eerst de carbs ultrasoon.


Resize of IMG_20200324_220233.jpg
Resize of IMG_20200324_220311.jpg
Resize of IMG_20200324_220641.jpg

En weer ultrasoon schoon.

Resize of IMG_20200329_153521.jpg


Carbrubbers zo hard als steen en beschadigd.

Resize of IMG_20200329_175901.jpg


Voorvorken lek.
Bouten onderzijde totaal vern**kt.:( Maar daar heb ik een oplossing voor samen met de luchtsleutel. Want los zullen ze!!


Resize of IMG_20200330_132626.jpg
Resize of IMG_20200330_132629.jpg
Resize of IMG_20200330_133200.jpg
Resize of IMG_20200330_135901.jpg


Remklauwen voor en achter: alle zuigertjes echt muurvast.:(
Maar ook hier schrik ik niet meer van: alles weer los, echt goed schoon van binnen en voor 20 nieuwe rubbers en achter 6.



Resize of IMG_20200330_180727.jpg
Resize of IMG_20200330_182544.jpg
Resize of IMG_20200330_190136.jpg
Resize of IMG_20200330_195510.jpg
Resize of IMG_20200330_202540.jpg
Resize of IMG_20200331_103101.jpg


Volgende probleem. Remcilinder achter ook muurvast.:(
Dus reviseren met een nieuwe set. Ook was de bout aan de onderzijde (push rod) behoorlijk krom.

Resize of IMG_20200331_115025.jpg
Resize of IMG_20200403_131633.jpg
Resize of IMG_20200403_132303.jpg
Resize of IMG_20200403_133941.jpg


En de nieuwe set. Ook de push rod is nog gewoon te koop.

Resize of IMG_20200403_130254.jpg


Maar nog steeds geen druk. Bleek ook nog dat de remleiding achter verstop zat. Gelukkig had ik nog gebruikte originele leidingen, dus nu werkt de rem weer prefect. Later komen er wel Hell leidingen op.

Ja en dan ook maar een nieuwe spanningsregelaar*D
Laadsysteen met de nieuwe gelukkig in orde.

Resize of IMG_20200403_091326.jpg


Motortje draait sinds vrijdag weer prachtig rond.
 
Laatst bewerkt:
:(Langs de weg, gewoon bij iemand in de tuin stond een NC30 met daarop een bordje: te koop. SPOTPRIJS!!!.
Kleurstelling type 1 maar volgens framenummer en motornummer is het een 1990 er. Dus niet alles klopt, maar, het was een koopje . Er moet wel veel aan gebeuren. Stond al heel veel jaren stil. Tijd om orde op zaken te stellen en de fiets weer draaiend te krijgen.
Geen gemakkelijke klus, want wat vast kon gaan zitten zat ook echt vast of was stuk. Mooie uitdaging!!

Eerst de carbs ultrasoon.


Bekijk bijlage 1482607Bekijk bijlage 1482608Bekijk bijlage 1482609
En weer ultrasoon schoon.

Bekijk bijlage 1482611

Carbrubbers zo hard als steen en beschadigd.

Bekijk bijlage 1482612

Voorvorken lek.
Bouten onderzijde totaal vern**kt.:( Maar daar heb ik een oplossing voor samen met de luchtsleutel. Want los zullen ze!!


Bekijk bijlage 1482614Bekijk bijlage 1482615Bekijk bijlage 1482616Bekijk bijlage 1482617

Remklauwen voor en achter: alle zuigertjes echt muurvast.:(
Maar ook hier schrik ik niet meer van: alles weer los, echt goed schoon van binnen en voor 20 nieuwe rubbers en achter 6.



Bekijk bijlage 1482619Bekijk bijlage 1482621Bekijk bijlage 1482623Bekijk bijlage 1482626Bekijk bijlage 1482627Bekijk bijlage 1482629

Volgende probleem. Remcilinder achter ook muurvast.:(
Dus reviseren met een nieuwe set. Ook was de bout aan de onderzijde (push rod) behoorlijk krom.

Bekijk bijlage 1482635Bekijk bijlage 1482637Bekijk bijlage 1482638Bekijk bijlage 1482639

En de nieuwe set. Ook de push rod is nog gewoon te koop.

Bekijk bijlage 1482642

Maar nog steeds geen druk. Bleek ook nog dat de remleiding achter verstop zat. Gelukkig had ik nog gebruikte originele leidingen, dus nu werkt de rem weer prefect. Later komen er wel Hell leidingen op.

Ja en dan ook maar een nieuwe spanningsregelaar*D
Laadsysteen met de nieuwe gelukkig in orde.

Bekijk bijlage 1482645

Motortje draait sinds vrijdag weer prachtig rond.

Weer goed bezig geweest en ja wat een mooi verhaal dit. Heb je ook een plaatje met het kuipwerk erop? Ik ben heel benieuwd.
 
Heerlijk om de kleine V4 weer te horen brullen
 

Bijlagen

  • 7C84FB1C-1CAA-4754-A043-90BE65ED30F6.jpeg
    7C84FB1C-1CAA-4754-A043-90BE65ED30F6.jpeg
    898,9 KB · Weergaven: 10
  • D619D78D-FEC0-4452-9838-275CB185B656.jpeg
    D619D78D-FEC0-4452-9838-275CB185B656.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 12
Weer goed bezig geweest en ja wat een mooi verhaal dit. Heb je ook een plaatje met het kuipwerk erop? Ik ben heel benieuwd.

ha Roel, mijn dank is groot. Het is nu wachten op het kuipwerk en in de tussentijd alles mooie poetsen/polijsten. Nogmaals dank voor het goede werk!
 
ha Roel, mijn dank is groot. Het is nu wachten op het kuipwerk en in de tussentijd alles mooie poetsen/polijsten. Nogmaals dank voor het goede werk!

Ben jij die Lucky Fucker van dat mooie verhaal van de NC30 / VFR Type1 die ergens in de tuin in de buurt te koop stond?
 
Ben jij die Lucky Fucker van dat mooie verhaal van de NC30 / VFR Type1 die ergens in de tuin in de buurt te koop stond?

jup, stond bij een tuinder met een te koop bord erop. Daar ik een grote liefde heb voor alles waar HRC(voormalige sp1 eigenaar)ooit aan heeft gezeten ding blind gekocht.
Wist niet eens of het blok nog goed was.
Heeft de laatste 10 jaar amper gereden en nu aan het restaureren.
Ik zag haar staan en moest haar gewoon hebben, ondertussen al meer dan het aankoopbedrag kwijt aan de restauratie maar ik heb straks een hele strakke mini rc30 :)
 

Bijlagen

  • 67D38F1E-AC02-47BE-B9ED-F3CE1C9343A3.jpeg
    67D38F1E-AC02-47BE-B9ED-F3CE1C9343A3.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 19
jup, stond bij een tuinder met een te koop bord erop. Daar ik een grote liefde heb voor alles waar HRC(voormalige sp1 eigenaar)ooit aan heeft gezeten ding blind gekocht.
Wist niet eens of het blok nog goed was.
Heeft de laatste 10 jaar amper gereden en nu aan het restaureren.
Ik zag haar staan en moest haar gewoon hebben, ondertussen al meer dan het aankoopbedrag kwijt aan de restauratie maar ik heb straks een hele strakke mini rc30 :)

Wat een gaaf verhaal man en proficiat! :} :t

Ook herkenbaar hoor: Ben al een paar jaar op zoek naar dezelfde en pieste er 2 jaar geleden net naast toen er 1 in de Betuwe te koop stond. Naar een "liefhebber" gegaan die hem 2 maanden later voor 2K. E. meer doorverkocht. En 3 jaar geleden een RGV250 gekocht voor een stuk minder dan waar ze nu voor te koop staan. En inmiddels ook een vermogen aan uitgegeven. Maar erg gaaf dat je er tegen 1 aangelopen bent!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan