Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Vandaag weer verder met de RVF.

Nieuwe bougies geplaatst. Geen NGK maar Denso.
4 nieuwe carb rubbers.
Nieuwe bougiekabel en dop voor cilinder 2 en de koppen weer gesloten.

full

full

full

full

full


Carburateur eerst in de ontvetterbak. Zo komt het ergste vuil niet in de dure ultrasoonvloeistof. Daarna volledig ontmantelen.

full

full

full

full


Daarna heerlijk badderen.
En na 90000 km weer als nieuw.

full

full

full

full

full


Ook de messing delen/sproeiers. Die gaan weer in andere vloeistof.

full

full


Volgende keer het pakket weer opbouwen, dan de lektest en vervolgens inbouwen, afstellen en synchroniseren.

full
 
Vanavond het voorspatbord van mijn HRC-kleur NC30 gepolijst en gepoetst.
Had ik eind van het jaar al gespoten. Is nu goed uitgehard en na de behandeling super glad en glanzend. :9~ Kan binnenkort de weg weer op.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
RVF carburateur dus weer als nieuw en inmiddels weer alle 475 deeltjes teruggebouw.


full


De vlotterhoogte stond ook niet helemaal goed, dus die ook maar even afgesteld. Afstand was wat te klein en daardoor staat de carb wat te rijk.
Ook de pilot schroeven waren veel te ver uitgedraaide. Nu weer 1 5/8.

full


Ook de choke stang deed na 90000 km zijn werk niet meer correct, maar dat is nu ook verholpen.

full


Dan is het tijd voor de lektest.

full


En gelukkig: dicht. :P :9

Daarna weer inbouwen.

full


In tegenstelling tot een NC30 heeft een RVF kelken van verschillende lengte. Dit voor een beter middengebied.

full

full


Subairfilter was al bezig te vergaan. De restjes worden naar binnen gezogen en komen dan onder het membraan te liggen. Niet fijn voor een carb.

full

full


Radiateur inbouwen, systeem doorspoelen en afvullen.
full


En klaar voor de volgende stap: afstellen en synchroniseren.

full



wordt vervolgd. :Y
 
Laatst bewerkt:
De RVF is gereanimeerd. Is nu afgesteld en gesynchroniseerd.

Het beestje draait weer parmantig rond. *O*

Hier het filmpje.


Maar nu hebben we een ander probleem. Te weinig laadspanning. Waarden van de dynamo zijn niet al te best en de stekker is lekker verbrand. :(
Zal verder moeten onderzoeken. ;( Maar eigenlijk weet ik wel hoe ,laat het is. :(
 
Laatst bewerkt:
En het was laat. Te laat. :+

SR en SR stekkers zijn oke. (Hier geen blokje).

full

full


Maar de dynamostekker niet. :( Ohm waardes ook niet goed.

full


Dan maar meteen slopen.

full

full

full

full

full

full

full


En gelukkig, de krukas zit erin. *O*

full


Had nog een nieuwe dynamo liggen.

full


Morgen wel verder. Nu eerst eten, koffie en een lekker Belgisch biertje. :P
 
Laatst bewerkt:
De (oliegestookte) krachtcentrale is gemonteerd.

full

full

full


Proefdraaien. Laden ging nu richting 13V, i.p.v. 11 V, maar nog steeds te weinig.
Had gisteren de SR gemeten en wist al dat die eigenlijk ook niet goed was. Maar ik wil alles uitsluiten.
Een SR van mijzelf erop en toen keurig 14.2- 14.5. :t
Morgen kom er een Mosfet SR binnen van Carmo. De RR58. Die hebben een beveiliging die inkomt als de SR te warm wordt bij problemen. Heb er een paar besteld, want straks op vakantie met twee NC 30-tigs gaat er wel één mee. :Y

full


Toen ik de foto van de drie kabeltjes zag dacht ik dat ik er één niet goed had gekrimpt, maar bij controle kwam de blanke draad toch wel ver genoeg. *D
Heb het dit keer niet gesoldeerd maar gewoon nieuwe stekkers gebruikt.
Bij de Sr zijn losse stekkertjes gebruikt. Er zit nu te weinig "vlees" om een grote stekkers te plaatsen.

full

full


Vorkolie 20W is net binnen. Nu aan de slag met de vorken en kan daarna de RVF weer op eigen benen staan. :W

MOSFET SR.

Rectifier has more efficient current transmission, voltage regulator disconnects alternator, when battery is fully charged instead of shorting it to earth like conventional RR, given huge reduction in both generator and reg/rec running temperatures.
 
Laatst bewerkt:
De vorken afgevuld en de voorgeschreven luchtkamer aangeghouden. Door de dikke olie (20W) waren de poten moeilijk te ontluchten. Ingebouwd en de remvloeistof voor vervangen en de zaak netjes ontlucht.
Daarna de Hyperpro voorvork afgesteld en de nieuwe Wilbers achter. Beiden nu mooi in balans. Dat gaat straks heerlijk strak sturen. :9~

full


Ze staat dus weer op eigen benen. *O*

full

full


UPS kwam met een pakketje uit Engeland.

full

full

full


Van een RC30 bezitter. Vorige week kreeg ik het verzoek om zijn carburateur ultrasoon te reinigen.
Nou, en dat wil ik wel. :Y
 
alvast bedankt roel, ga er weer veel lol mee beleven


De vorken afgevuld en de voorgeschreven luchtkamer aangeghouden. Door de dikke olie (20W) waren de poten moeilijk te ontluchten. Ingebouwd en de remvloeistof voor vervangen en de zaak netjes ontlucht.
Daarna de Hyperpro voorvork afgesteld en de nieuwe Wilbers achter. Beiden nu mooi in balans. Dat gaat straks heerlijk strak sturen. :9~

[afbeelding]

Ze staat dus weer op eigen benen. *O*

[afbeelding]
[afbeelding]

UPS kwam met een pakketje uit Engeland.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Van een RC30 bezitter. Vorige week kreeg ik het verzoek om zijn carburateur ultrasoon te reinigen.
Nou, en dat wil ik wel. :Y
 
Mooi hoor. :) Is hij in de juiste kleur voor jouw NC30 of moet je er nog mee aan de slag?

Is de juiste kleur. Ik voorzie hem alleen nog van de originele rode streep die dan doorloopt tot in de kont.
Honda heeft origineel nooit een seatcover geleverd toch?
 
Zaterdagmorgen kwam de spanningsregelaar voor de RVF binnen. Uiteraard meteen gemonteerd.

full

full


En meteen keurig 14.2V - 14.4 V :9~ Heerlijk.

Daarna een testrit. Maar toen ging het mis. Bij 4000 5000 RPM werd plotseling één bobine uitgeschakeld. Hetzelfde gebeurt als de snelheidmeter 180 per uur aantikt. Bij lagere RPM was het weer normaal.
Misschien zit de stekker achter de snelheidsmeter los of is niet aangesloten. Dat geeft dan ook dit effect. Als je die stekker losmaakt, en in de contrastekker een speciaal bruggetje plaats is de motor niet meer begrensd.
Maar al die stekkers zijn hier niet meer aanwezig. ;( Hier zit een electronisch dashboard op, met een nieuwe eigen kabelboom.
Zoeken en nadenken. |(
Gelukkig was er een oplossing. In de bijgeleverde doos met onderdelen zat nog een HRC CDI. En een HRC cdi heeft via de computer de snelheidbegrenzer al overbrugd.
CDI gewisseld en.... een enorm felle en schitterend reagerende RVF. Gelukkig.

Vanavond de ontbrekende kuipdelen geplaats en ook dit RVF-je kan er voorlopig weer tegen.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ook de RC30 caburateur van een RC30 bezitter uit de UK is inmiddels al lekker in bad geweest.

full

full

full

full


En er herboren (lees: nieuw ) weer uitgekomen.

full

full


(Wat heb ik toch een supergave hobby :9~ ).
 
Laatst bewerkt:
Eventjes de schijnwerper van Roel af hoor, ik heb een vraagje :+)

De spiegels van mijn NC24 zijn niet fris meer. De "steel" is gaan het scheuren en ook het glas heeft corrosie (bruine vlekken). Hoe kan ik dit het beste oplossen? Nieuw lijken ze niet leverbaar te zijn. Zijn er spiegels van een andere modellen die netjes passen? Spiegels van een CBR1100xx misschien zelfs?
 
Eventjes de schijnwerper van Roel af hoor, :+

:') maar waar blijven dan al die stukjes, verhaaltjes, werkzaamheden en foto's van al die andere leden van het forum? Blijkbaar heeft (bijna ) niemand meer iets te vertellen of te laten zien over zijn of haar V4. :N
De laatste tijd komen er meer reacties van buitenstaanders dan VFR/RVF forumleden. Ik denk dat ze nog steeds met de winterslaap bezig zijn.
Maar ik ga gewoon door. :Y *O* }) :+ Genieten. :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan