Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Ze heeft wel wat puntjes hoor, met name de onderkuip aan de linkerkant zijn de stickers niet meer zo mooi. Velgen hebben wat lak missend. maar we mogen niet klagen. Er moeten nog stuurgewichten op (ik heb voor tijdelijk wat op Ali besteld) en het zelfde met de koppelingshendel, daar moet een originele op. Maar ook daar kan Ali voor tijdelijk een oplossing voor bieden.

Enige echte probleem is dat de remlichten niet werken als ik de voorrem inknijp. Achterrem functioneert goed, maar die gebruik ik nooit ;)
 
Een hele goeie morgen allemaal. Mijn vader (niet actief op MF) en ik Maikel hebben afgelopen zaterdag samen een RVF 400 ('95) gekocht. er zitten nog enkele werk puntjes aan maar ik hoop dat ik hier wat hulp daarin kan vinden. Mijn vaders "daily" is een Honda Goldwing 1800, ikzelf rijdt een Honda CB1000R Limited Edition, maar heb vroeger een witte RC36-I en een rode RC46 gereden. Maar eerst tijd voor wat plaatjes. Ze is niet overal even mooi, maar wat wil je met een fiets van bijna 25 jaar oud! Bekijk bijlage 1432453

Gaaf man, proficiat! Daar krijg je geen spijt van :]
 
Hoe zit het met verbruik van een RVF 400? Hoeveel liter tank en qua kilometers?

Gefeliciteerd met je RVF aankoop.

Tankinhoud: 15 liter, waarvan 2 liter reserve.
Doorgaans gaan al mijn 400-tjes rond de 200 km op reserve. (met OEM uitlaat en origineel luchtfilter). Ze zijn dan ook het mooist af te stellen en lopen ook het mooist.

OEM Remhandel en koppelingshandel zijn nog gewoon nieuw bij Honda te bestellen.

Bij jouw RVF is waarschijnlijk gewoon de remlichtschakelaar stuk. Ook gewoon bij een hondadealer te halen. Zitten op heel veel honda's.

En omdat het zo leuk is, een paar filmpjes:+



 
Laatst bewerkt:
Morgen wordt deze NC30 gehaald. Heb hem verkocht. Gaat naar een liefhebber.

IMG_20191002_160929.jpg
IMG_20191002_160907.jpg


Overigens ga ik de komende tijd een deel van mijn v4 verzameling van de hand doen. Ik heb gewoon te veel.
In ieder geval een RC30. Deze:

Bike0173.JPG
Bike0176.JPG
Bike0184.JPG
Bike0195.JPG
Bike0203.JPG
 
Zaterdag deze NC30 type 2 verkocht.

Bekijk bijlage 1428571

Nu eerst nog even een grote beurt.

Bekijk bijlage 1428572Bekijk bijlage 1428573Bekijk bijlage 1428574Bekijk bijlage 1428575Bekijk bijlage 1428578


Synchroonstellen was echt wel nodig. Heb nog nooit een V4 gezien die zo beroerd stond te stampen.
Zie ook dat mijn telefoon aan vervanging toe is. Beeldkwaliteit is niet meer goed.
Zit te denken aan een oneplus 7 of de Xiaomi Mi 9T Pro.


morgen komt trouwens een redacteur van een motorblad een reportage maken over de RC308-)
Ze weten je wel te vinden he?
 
Ik zit op iets van 75,000km. Het is een Honda :t Met regelmatig onderhoud geen probleem.
 
Morgen wordt deze NC30 gehaald. Heb hem verkocht. Gaat naar een liefhebber.

Bekijk bijlage 1433163

Mede dankzij aanwijzingen van enige mensen hier, vandaag deze mooie VFR op kunnen halen.
Ik ben er blij mee. Heb er in verband met het slechte weer nog geen meter op kunnen rijden maar desondanks beleef ik er al plezier aan.
Hopen dat ik komende dagen nog de kans krijg en dan zal hij langzaam aan in winterslaap gaan.

DSCF0813.JPG
 
Mede dankzij aanwijzingen van enige mensen hier, vandaag deze mooie VFR op kunnen halen.
Ik ben er blij mee. Heb er in verband met het slechte weer nog geen meter op kunnen rijden maar desondanks beleef ik er al plezier aan.
Hopen dat ik komende dagen nog de kans krijg en dan zal hij langzaam aan in winterslaap gaan.

Bekijk bijlage 1433411

Erg gave VFR :} Proficiat en veel veilige kilometers gewenst. En zo te zien heb je meer leuke speeltjes staan :Y
 
RossoCorsa.
Je bent veilig thuisgekomen met je nieuwe aanwinst. :t
Heel veel plezier met dit prachtige V4 speeltje.
Ik heb weer iets meer ruimte.:+
Hier nog even het vertrek.

IMG_20191003_133018.jpg
IMG_20191003_133033.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na het vertrek van de NC 30 meteen verder met de CBR400R.
Benzinelekkerij
bleek veroorzaakt te worden door een intern lekkende brandstof pomp.
Is niet te demonteren, maar inmiddels in Duitsland al een nieuwe gevonden.
Hier het zieke exemplaar. Een O-ring had zich naar buiten gewerkt.

IMG_20191003_152624.jpg
IMG_20191003_152642.jpg


Carbs zijn inmiddels "leeg" gemaakt en worden ultrasoon gereinigd.


IMG_20191003_163351.jpg
IMG_20191003_163211.jpg
IMG_20191003_165214.jpg
IMG_20191003_165846.jpg
IMG_20191003_174008.jpg
IMG_20191003_174022.jpg
IMG_20191003_174029.jpg


IMG_20191003_174038.jpg


Na het reinigen worden de vier carburateurs gedeeld en voorzien van viton rubbers, zodat de ethanol in de benzine geen schade meer kan aanrichten.


IMG_20191003_200704.jpg
 
Mede dankzij aanwijzingen van enige mensen hier, vandaag deze mooie VFR op kunnen halen.
Ik ben er blij mee. Heb er in verband met het slechte weer nog geen meter op kunnen rijden maar desondanks beleef ik er al plezier aan.
Hopen dat ik komende dagen nog de kans krijg en dan zal hij langzaam aan in winterslaap gaan.

Bekijk bijlage 1433411
Leuke brommer die VFR, maar ik ben meer onder de indruk van die Fiat Dino!
 
Leuke brommer die VFR, maar ik ben meer onder de indruk van die Fiat Dino!

Knap dat je het herkent, er is uberhaupt haast nooit iemand die weet wat het is....respect! Overeenkomst met de VFR is in iedergeval de race achtergrond van de motor.


Erg gave VFR :} Proficiat en veel veilige kilometers gewenst. En zo te zien heb je meer leuke speeltjes staan :Y

De TRX is mijn daily commuter maar daar heb ik ook ontzettend veel plezier van. De verzameling bestaat echter vooral uit vierwielers maar goed gezelschap is er in iedergeval. Hij komt te overwinteren naast een andere V4, een Lancia. Pasta en Sushi kan best samen denk ik zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Knap dat je het herkent, er is uberhaupt haast nooit iemand die weet wat het is....respect! Overeenkomst met de VFR is in iedergeval de race achtergrond van de motor.




De TRX is mijn daily commuter maar daar heb ik ook ontzettend veel plezier van. De verzameling bestaat echter vooral uit vierwielers maar goed gezelschap is er in iedergeval. Hij komt te overwinteren naast een andere V4, een Lancia. Pasta en Sushi kan best samen denk ik zo.
De TRX is ook goed gekeurd :+
maar wat voor Lancia is het? :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan