Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Die plek is altijd nat en vies. Kettingvet hoopt zich daar samen en wordt wat vloeibaar door de warmte daar.
Ook zijn inderdaad de bouten vaak nat van olie. Bijna altijd. Gewoon de plek schoonmaken.
En waarom de waterpomp los? Als daar aan de onderzijde, kleine opening geen olie uitkomt is het gewoon goed.
En checken van de twee O-ringen betekent alleen maar dat je na lossen van de waterpomp sowieso twee nieuwe O-ringen moet monteren. Terug mogen ze niet. Indien geen zichtbare lekkage, gewoon laten zitten. Gewoon schoonmaken daar rondom kettingtandwiel.

Koelvloeistof langzaam vullen met motor schuin, dus op jiffy.

Olie: 10W40 halfsyntheet. Geen volsyntheet. Verversen 1 x per jaar en max 5000 km. Er zit maar 2.5 l in en de blokken zijn hoogtoerig
En warm aftappen.
Ik gebruik Motul 5100 10W40 halfyntheet
 
Laatst bewerkt:
Het ding is dus dat ik vrijwel zeker weet dat het motorolie is. De druppels hingen onder het carter en Ik gebruik alleen witte S100 kettingspray, die loopt niet zo als andere kettingsprays. De geur was ook overduidelijk van motorolie.
Ik heb het in ieder geval helemaal schoongemaakt nu, maar toch lijkt me niet helemaal normaal. Het is voornamelijk ook de kleur en helderheid van de oude olie die me zorgen geeft.

Olie en filter ververs ik bij alle motoren ieder jaar, toevallig met dezelfde motorolie die jij gebruikt. Dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen. 😊
 
Ja, maakt dat zo'n verschil? Toevallig net ook koud de olie van de MC22 afgetapt, zelfde olie die er al langer in zit en die was kraakhelder.
 
En druppels olie kunnen langs kleppendeksels komen, en een klein beetje olie hier en daar en dan zit het na verloop van tijd onder aan je blok.
Je hebt de fiets net, schoonmaken en gewoon rijden.
Hier komt vrijwel geen nc die niet vettig is
 
Dan zal het wel zo zijn, ik maak me gewoon te snel zorgen om het oude beestje denk ik 😅
Morgen maar afvullen en van het weekend rijden dan maar 😁

Normaal tap ik olie ook altijd warm af, maar vandaag had ik geen zin om te wachten. Voortaan maar geduldig zijn en wel weer doen dan. 😇
 
Deze ook trouwens, maar dat kan ik niet betalen 😢

Rode vleugels op de tank is volgens mij alleen bij de amerikaanse uitvoering. De europese hadden de gouden vleugels. Dan moet er ook een mijlenteller inzitten en rc 30 op de kont staan ipv vfr750r.

Voor dat geld moet het wel kloppen..
 
Rode vleugels op de tank is volgens mij alleen bij de amerikaanse uitvoering. De europese hadden de gouden vleugels. Dan moet er ook een mijlenteller inzitten en rc 30 op de kont staan ipv vfr750r.

Voor dat geld moet het wel kloppen..
Roel heeft er ook 1 gehad met rode vleugels op de tank en VFR750R achterop. Maar zie wel wat je bedoelt:

 
Vanaf een bepaald framenummer, is de wing van geel naar rood gewijzigd. Ook kwam daarbij in de bovenste kroonplaat het rechthoekige honda logo. Dat hadden de voorgaande framenummers niet .En het vaste puntstuk voor de radiateur kreeg een soort uitsparing omdat bij hard remmen in de racerij er net te weinig speling overbleef.
De Amerikaanse markt kreeg de levering veel later dan de rest en daardoor zijn door de hogere framenummers de logo"s daar sowieso rood. Zij hebben ook inderdaad RC 30 op de kont.
Verder zijn er heel veel kleine verschillen per land. Zwitserland heeft een lelijke rechthoekige koplamp (denk aan de NC24), en minder PK's, maar wel het enige land met een juiste breedte van voorwiel, 3.50 inch, net als de motoren nu, terwijl de rest van de wereld een RC 30 rijdt met een smallere velg, 3.25 inch.Frankrijk heeft extra stickers op de bovenkuip, Bol D,Or. De Japanse uitvoering heeft maar rond de 60 PK en de kleine NC30 koplamjes, en een teller net als onze NC 30tigs, tot 180 km. En zo zijn er nog veel meer wetenswaardigheden.
RC45 logo is weer wit met hele dunne gouden randjes.

IMG_20191017_171948.jpg
IMG_20191017_171929.jpg
Bike0195.JPG
IMG_20171012_135202.jpg
Resize of IMG_20170407_155155.jpg
Roel RC45.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo'n Zwitserse zag ik laatst bij Iconic Motorbike Auctions staan. Inderdaad echt lelijk, past totaal niet bij de rest van de motor, maar het heeft met de wetgeving van toen daar te maken ofzo. Had dan op z'n minst zo'n smalle rechthoekige gedaan zoals bij de latere NSR250's.
Screenshot_20210219-221935~2.png
Screenshot_20210219-221939~2.png
 
Heerlijk weer, maar ik moet nog even wachten. Dinsdagmorgen geholpen en nu kan (en mag) ik alweer lopen en fietsen. (scheur in miniscus)
Gelukkig nu geholpen en niet midden in het motorseizoen.


Resize of IMG_20210216_160537.jpg
Resize of IMG_20210217_145721.jpg


Beetje eigen schuld. Altijd maar dat rechter knietje over het asfalt 😂
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan