NC35 Race
MF veteraan
Die plek is altijd nat en vies. Kettingvet hoopt zich daar samen en wordt wat vloeibaar door de warmte daar.
Ook zijn inderdaad de bouten vaak nat van olie. Bijna altijd. Gewoon de plek schoonmaken.
En waarom de waterpomp los? Als daar aan de onderzijde, kleine opening geen olie uitkomt is het gewoon goed.
En checken van de twee O-ringen betekent alleen maar dat je na lossen van de waterpomp sowieso twee nieuwe O-ringen moet monteren. Terug mogen ze niet. Indien geen zichtbare lekkage, gewoon laten zitten. Gewoon schoonmaken daar rondom kettingtandwiel.
Koelvloeistof langzaam vullen met motor schuin, dus op jiffy.
Olie: 10W40 halfsyntheet. Geen volsyntheet. Verversen 1 x per jaar en max 5000 km. Er zit maar 2.5 l in en de blokken zijn hoogtoerig
En warm aftappen.
Ik gebruik Motul 5100 10W40 halfyntheet
Ook zijn inderdaad de bouten vaak nat van olie. Bijna altijd. Gewoon de plek schoonmaken.
En waarom de waterpomp los? Als daar aan de onderzijde, kleine opening geen olie uitkomt is het gewoon goed.
En checken van de twee O-ringen betekent alleen maar dat je na lossen van de waterpomp sowieso twee nieuwe O-ringen moet monteren. Terug mogen ze niet. Indien geen zichtbare lekkage, gewoon laten zitten. Gewoon schoonmaken daar rondom kettingtandwiel.
Koelvloeistof langzaam vullen met motor schuin, dus op jiffy.
Olie: 10W40 halfsyntheet. Geen volsyntheet. Verversen 1 x per jaar en max 5000 km. Er zit maar 2.5 l in en de blokken zijn hoogtoerig
En warm aftappen.
Ik gebruik Motul 5100 10W40 halfyntheet
Laatst bewerkt: