Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Stickers???

20210228_130533.jpg


:t
 
Vanmorgen verder gegaan met de NC30 patient. Ging helaas niet goed.:(
diverse vitale onderdelen moesten vervangen worden.
Allereerst het uitlaat systeem. Was niet origineel. Voorbochten muurvast in het achterste gedeelte. Moest dus in een geheel onder de motor weg. Maar de steigerconstructie verhinderde dat, en die kon ik niet zomaar weghalen. Motor achter omhoog gebracht middels balken, ( gelukkig kwam net de buurman langs) snel de steiger steun weg en toen kon de complete uitlaat eronder weg. Snel weer de steiger terug. Het zaakje ingespoten en morgen de bochten, die weer gebruikt moeten worden.proberen los te krijgen.

:Y
Krijgt straks een andere undertray. De huidige is links rechts en onder behoorlijk afgezaagd zodat de bevestiging voor de knipperlichten totaal afwezig is.

Resize of IMG_20210228_140850.jpg
Resize of IMG_20210228_140941.jpg
Resize of IMG_20210228_152524.jpg
Resize of IMG_20210228_152535.jpg
Resize of IMG_20210228_152551.jpg
Resize of IMG_20210228_153200.jpg
Resize of IMG_20210228_154108.jpg
Resize of IMG_20210228_154017.jpg
Resize of IMG_20210228_154358.jpg
Resize of IMG_20210228_154040.jpg
 
Vanmorgen verder gegaan met de NC30 patient. Ging helaas niet goed.:(
diverse vitale onderdelen moesten vervangen worden.
Allereerst het uitlaat systeem. Was niet origineel. Voorbochten muurvast in het achterste gedeelte. Moest dus in een geheel onder de motor weg. Maar de steigerconstructie verhinderde dat, en die kon ik niet zomaar weghalen. Motor achter omhoog gebracht middels balken, ( gelukkig kwam net de buurman langs) snel de steiger steun weg en toen kon de complete uitlaat eronder weg. Snel weer de steiger terug. Het zaakje ingespoten en morgen de bochten, die weer gebruikt moeten worden.proberen los te krijgen.

:Y
Krijgt straks een andere undertray. De huidige is links rechts en onder behoorlijk afgezaagd zodat de bevestiging voor de knipperlichten totaal afwezig is.

Bekijk bijlage 1601813Bekijk bijlage 1601814Bekijk bijlage 1601815Bekijk bijlage 1601816Bekijk bijlage 1601818Bekijk bijlage 1601819Bekijk bijlage 1601820Bekijk bijlage 1601821Bekijk bijlage 1601824Bekijk bijlage 1601825
Tis weer dolle pret daar zo te zien.
 
Vanmorgen verder gegaan met de NC30 patient. Ging helaas niet goed.
Ik vind dat het fantastisch gaat! Wellicht niet zoals gepland, maar na de "Excentriekkettingstelring fractuur" was het wachten op nog meer onderdelen die muurvast zitten. Mega-prestatie dat die uitlaatbochten nog bestaan na 31 jaar :}
Lasten we hopen dat de WD-40 z'n werk doet en dat de boel weer los komt.

Overigens is het als eigenaar van deze NC30 prachtig om de werkzaamheden op deze manier te volgen. Ik hou me ondertussen bezig met het in orde brengen van het kuipwerk. Vorige eigenaar heeft de gaten van de knipperlichten weggewerkt...

20210125_220406.jpg


20210125_220425.jpg


Met een Dremel de polyesterplamuur verwijderd, was een flinke klus om dit weer netjes te krijgen:

20210126_213141.jpg


Nu de andere kant nog...

20210220_211107.jpg


Klaar (nog wel bijspuiten)...

20210220_211214.jpg
 
Laatst bewerkt:
De OEM uitlaat zit erop. Dat ging vlotter dan het oude after market systeem verwijderen.:P
De oude koperen ringen hebben jarenlang dienst gedaan en nu uiteraard nieuwe.

Resize of IMG_20210301_125146.jpg
Resize of IMG_20210301_134349.jpg
Resize of IMG_20210301_134354.jpg


Carburateur uitgebouwd. Die mag wel even ultrasoon in bad 😂

Resize of IMG_20210301_144305.jpg


Koppen blootgelegd voor het kleppen stellen. Voor cil 2 en 4 nog even wiel en vorkpoten verwijderen.

Resize of IMG_20210301_143008.jpg
Resize of IMG_20210301_143013.jpg
Resize of IMG_20210301_143018.jpg
Resize of IMG_20210301_143058.jpg
Resize of IMG_20210301_144939.jpg
Resize of IMG_20210301_150739.jpg


Nieuwe bougies geplaatst.

Resize of IMG_20210301_143928.jpg
Resize of IMG_20210301_145301.jpg
Resize of IMG_20210301_150749.jpg
Resize of IMG_20210301_144913.jpg


Veel kleine onderdeeltjes ontbreken bij dit fietsje, zoals rubbers tank, subairfilter, claxon etc.
Ook veel niet originele boutjes waardoor ik vaak misgrijp bij het sleutelen.
Maar het blijft leuk, dat v4 sleutelen. :9~

Van de week verder.*O*
 
Alle kleppen zijn gecontroleerd en er moesten er 10 van de 16 gesteld worden. Drie uitlaatkleppen en een inlaatklep stonden echt te ruim, (buiten de tolerantie)😡 Alles staat nu keurig in het midden van het stelbereik.
Toen de laatste uitlaatklep gesteld moest worden en duidelijk werd welk plaatje ik nodig had, bleek dat bakje leeg :(
Gelukkig een dealer in de buurt en die had hem.:9~ De koppen konden dicht.

Resize of IMG_20210304_193741.jpg
Resize of IMG_20210304_152630.jpg


Radiateurs , vorken en wiel weer terug.

Resize of IMG_20210304_140755.jpg
Resize of IMG_20210304_121332.jpg
Resize of IMG_20210304_115635.jpg
Resize of IMG_20210304_173514.jpg


Binnenkort de carbs ultrasoon en een viton set. En een betere hugger.


Resize of IMG_20210304_173637.jpg
Resize of IMG_20210304_193647.jpg
 
Vraagje: Heeft dit slangetje aan het luchtfilterhuis een functie? Hij leidt van de buitenkant van het huis naar de onderzijde van de motor, als een soort overstortslangetje, maar het is zo een open verbinding van buitenlucht naar buitenlucht... Ik zie hem ook niet op de onderdelenlijst van het luchtfilterhuis staan.
Is dit weer zo'n Hondagrapje zoals de 'direct air intakes' die geen inlaten zijn? 😂
IMAG5962~3.jpg
IMAG5961~2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Open de tankdop. Links voor zie je aan de buitenzijde een kleine opening, Wanneer je bij een tankbeurt wat te wild tankt en daar komt benzine, dan stroomt die benzine door die opening en komt via een opening aan de onderzijde van de tank precies op het vlakke stuk terecht net boven de rode cirkel op jouw foto.
Vervolgens stroom het naar beneden en door de slang wordt het "afgevoerd".
Zo is het bij een NC30.
Maar een RVF heeft extra pijpje aan de onderzijde van de tank waar slangen op aangesloten zitten. Daar komt eventuele benzine dus niet op het luchtfilterhuis. Heeft dus niet die slang op het luchtfilterhuis. (nodig)

Jij hebt dus een NC30 constructie op jouw RVF.

Overigens zijn de luchtfilterhuizen (jouw eerste foto) gelijk. Twee verschillen:
1 het ontbreken van de slang bij de RVF
2 Het snorkel van de RVF is bekleed met een soort foam. Heeft te maken met een soort restrictie.

RVF (boven) en NC30
IMG_20210305_194529.jpg
IMG_20210305_194538.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat verklaart een hoop, had al zo'n vermoeden maar zag dat overtollige benzine inderdaad via een andere weg weggeleid werd bij een RVF.
Bedankt voor deze verheldering, dat slangetje haal ik er dan maar gewoon af 👍
 
Undertray van knipperlichten voorzien en gemonteerd.
Route kabelboom gewijzigd.
Originele moeren achtertandwiel. Zaten kleine Gamma moeren. 😡
Nog een uitlaatsteun gevonden en die een ultrasoon badje laten ondergaan.
Carburateur vast ontmanteld. Nou, die mag wel in bad!!

Er zit een grote Yamaha spanningsregelaar op trouwens.


Resize of IMG_20210305_110328.jpg
Resize of IMG_20210305_121948.jpg
Resize of IMG_20210305_121937.jpg
Resize of IMG_20210305_130146.jpg
Resize of IMG_20210305_141936.jpg
Resize of IMG_20210305_145216.jpg
Resize of IMG_20210305_145707.jpg
Resize of IMG_20210305_124843.jpg
Resize of IMG_20210305_190016.jpg
Resize of IMG_20210305_190033.jpg
Resize of IMG_20210305_190022.jpg
 
De NC30 carburateur is eerst in de ontvetterbak geweest en daarna heerlijk verwend in de ultrasoonbak. De messingdeeltjes mochten in de kleine bak met andere vloeistof.
Nu moet de carb nog compleet gedeeld om alle rubbertjes te kunnen vervangen door de speciale viton set.
Daarna weer opbouwen plaatsen, synchroniseren en afstellen.

Resize of IMG_20210308_111213.jpg
Resize of IMG_20210308_111830.jpg
Resize of IMG_20210308_105816.jpg
Resize of IMG_20210308_105823.jpg
Resize of IMG_20210308_105355.jpg
Resize of IMG_20210308_110725.jpg
Resize of IMG_20210308_112121.jpg
 
Heb al meerdere keren meegemaakt dat een carburateur niet goed af te stellen was, terwijl de carb gereinigd was en de goede sproeiers had.
Althans dat dacht ik. Maar in al die gevallen was met de sproeiers geknoeid. Vaak geprobeerd met een ijzerdraadje door te prikken en daarbij onbewust de sproeier wat ruimer gemaakt. NOOIT PRIKKEN.
Had laatst ook een setje "opgeboorde"stationair sproeiers. Kom daar maar eens achter. Heb je een grotere sproeier nodig, koop dan gewoon nieuwe exemplaren.

Daarom nu een prachtig tooltje aangeschaft om de grootte van de sproeiers nauwkeurig te meten. De sproeiers van de NC 30 waar ik nu mee bezig ben zijn juist en de gemeten waarde klop met het ingegraveerde opschrift.
Ik had al wel een sproeier meettool, maar veel tussenliggende maten ontbraken.
Het nieuwe tooltje is zeer precies.
Resize of IMG_20210308_110339.jpg
Resize of IMG_20210308_110106.jpg
Resize of IMG_20210308_110233.jpg
Resize of IMG_20210308_110421.jpg
 
Heb al meerdere keren meegemaakt dat een carburateur niet goed af te stellen was, terwijl de carb gereinigd was en de goede sproeiers had.
Althans dat dacht ik. Maar in al die gevallen was met de sproeiers geknoeid. Vaak geprobeerd met een ijzerdraadje door te prikken en daarbij onbewust de sproeier wat ruimer gemaakt. NOOIT PRIKKEN.
Had laatst ook een setje "opgeboorde"stationair sproeiers. Kom daar maar eens achter. Heb je een grotere sproeier nodig, koop dan gewoon nieuwe exemplaren.

Daarom nu een prachtig tooltje aangeschaft om de grootte van de sproeiers nauwkeurig te meten. De sproeiers van de NC 30 waar ik nu mee bezig ben zijn juist en de gemeten waarde klop met het ingegraveerde opschrift.
Ik had al wel een sproeier meettool, maar veel tussenliggende maten ontbraken.
Het nieuwe tooltje is zeer precies.
Bekijk bijlage 1605230Bekijk bijlage 1605232Bekijk bijlage 1605233Bekijk bijlage 1605234
Jij hebt ook voor alles een mooi stuk gereedschap he. Helemaal niet jaloers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan