Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

stellingkast.nl. Je kunt daar ook alles heel mooi configureren.
Heel stevige constructie. Had al vier meter lengte met 30 cm planken
, nu dus extra 2 meter met 50 cm planken
 
De VFR400R was een beetje eenzaam, dus gister deze beauty opgehaald om haar gezelschap te houden.
Met dank aan @NC35 Race voor zijn prettig gezelschap en "aankoop keuring"!

2930b53b-941e-4a73-8447-a6ba2fdbd4d6.jpg
 
Mooi speelgoed! 😍
Veel plezier ermee en wees er zuinig op. Zo te zien zijn er nog maar twee in goede staat in Nederland met deze kleur 😇
 
Mijn vriendin rijdt ook een nc29 in deze kleurstelling. Deze staat nog op 25kw. Toch maar is uitzoeken of ik deze op vol vermogen kan krijgen bij RDW. Er zitten vernauwingen in de inlaatrubbers, deze zijn binnen een paar uurtjes er wel uit gehaald. Alleen staat het kenteken helaas ook op 25kw.
 
Mijn vriendin rijdt ook een nc29 in deze kleurstelling. Deze staat nog op 25kw. Toch maar is uitzoeken of ik deze op vol vermogen kan krijgen bij RDW. Er zitten vernauwingen in de inlaatrubbers, deze zijn binnen een paar uurtjes er wel uit gehaald. Alleen staat het kenteken helaas ook op 25kw.
Volgens mij gewoon laten keuren bij RDW en dan krijg je een nieuw kentekenbewijs. Kan ook met verklaring van Honda, maar de NC29 is officieel nooit geleverd in NL.
 
Een gast NC30 in de stal. Niet in mint conditie, maar het hart is goed en heeft wat afstelling nodig.
De benzinekraan was ooit door een vorige bezitter "omgebouwd" tot doorloopkraan. Met een ijzerdraadje en veel van de vacuumset ontbrak. Gelukkig zijn daar nog steeds nieuwe setjes voor en die gaat er dus netjes inkomen.

Resize of IMG_20210507_181208.jpg
Resize of IMG_20210507_184723.jpg
Resize of IMG_20210507_184736.jpg


Deze nieuwe set komt erin.

Resize of IMG_20210507_184820.jpg

Verder een carburateur waar van alles mis mee was. Uiteindelijk bleek het een Jap. carb te zijn, maar opgebouwd met diverse NC30 UK delen. UK nc30 zijn officieel geleverd in Engeland, maar waren behoorlijk aangepast . Andere gasschuiven ( van alu, niet van kuststof), en met twee luchtopeningen, andere A en B naalden (met ook een andere bevesting van de naald). Verder een totaal andere sproeierset. Ook de naaldbuizen hebben veel meer gaatjes. Verder heeft een UK NC30 een uitlaat met veel minder restrictie. Op een gewone Japanse uitvoering gaan al die zaken niet werken. Heb nu alles aangepast.


Resize of IMG_20210507_123815.jpg
Resize of IMG_20210507_123834.jpg
Resize of IMG_20210507_153144.jpg
Resize of IMG_20210507_153234.jpg
Resize of IMG_20210507_153242.jpg
Resize of IMG_20210507_153314.jpg
Resize of IMG_20210507_153448.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook de 4 grote rubbers waren duidelijk aan vervanging toe.

Resize of IMG_20210507_135021.jpg
Resize of IMG_20210507_135029.jpg

Nieuw geplaatst, maar nu aan het experimenteren door RVF rubbers op een NC30 te plaatsen. Terugplaatsen gaat dan veel gemakkelijker.
Wel een buisje moeten plaatsen voor het vacuumslangetje, want i.v.m de doorstroomkraan was het daar afgedopt.

Resize of IMG_20210507_132529.jpg


Resize of IMG_20210507_135048.jpg


Carbs eerst nog even gereinigd, daarna teruggeplaatst op de nieuwe rubbers en afgesteld.



Verder een mooie goudkleurige DID kettingset gemonteerd. Vind ik persoonlijk altijd mooi staan.

Resize of IMG_20210507_181218.jpg


Moer van het voortandwiel zat helaas muurvast.:(:(
Heb ik goed warm moeten stoken en kwam toen met de luchtsleutel los. Bleek ooit met loctite vastgezet te zijn. Leuk al die verrassingen, maar wanhopen doen we niet en ....weer opgelost.
IMG_20210501_121941.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit soort fietsjes komt natuurlijk bijna altijd met een stevige voorhistorie vorige eigenaars.
Ook al zijn ze niet perfect, niet altijd gerespecteerd en hebben ze duidelijk een verhaal geleefd, ik vind het gewoon super als ze levend gehouden worden en op straat komen.
 
Helemaal mee eens.
En als ik dan, ondanks de staat van welke motor dan ook, toch weer resultaat krijg en de zaak weer draait, word ik weer heel blij.})
 
Laatst bewerkt:
Ook de 4 grote rubbers waren duidelijk aan vervanging toe.

Bekijk bijlage 1629354Bekijk bijlage 1629355
Nieuw geplaatst, maar nu aan het experimenteren door RVF rubbers op een NC30 te plaatsen. Gaat veel gemakkelijker.
Wel een buisje moeten plaatsen voor het vacuumslangetje, want i.v.m de doorstroomkraan was het daar afgedopt.

Bekijk bijlage 1629382


Bekijk bijlage 1629357

Carbs eerst nog even gereinigd, daarna teruggeplaatst op de nieuwe rubbers en afgesteld.

Bekijk bijlage 1629359

Het mooiste aan de motor is eigenlijk nog de kettingset die ik heb gemonteerd.🤣🤣
Maar goed, het hart is nog goed. Verder gewoon China kuipen en kont.

Bekijk bijlage 1629363

Moer van het voortandwiel zat muurvast.:(:(
Heb ik goed warm moeten stoken en kwam toen met de luchtsleutel los. Bleek met loctite vastgezet te zijn. Leuk al die verrassingen, maar....weer opgelost.Bekijk bijlage 1629392
mooi dat je er weer 1 voor de toekomst heb kunnen veiligstellen.
en dat net op tijd voor het mooie motorweer dat er nu toch wel aan zit te komen.
oude foto's zie ik eigenlijk nog best een knap motortje.
 
Het verloren gewaande bijzondere uitlaatbeugeltje van de RVF gevonden: hing gewoon boven in de nok van een kamer.:z
De RVF RT is nu toch weer helemaal origineel.
Resize of IMG_20210508_110007.jpg
Resize of IMG_20210508_111059.jpg
Resize of IMG_20210508_111105.jpg
Resize of IMG_20210508_111128.jpg
Resize of IMG_20210508_112209.jpg
Resize of IMG_20210508_113349.jpg
Resize of IMG_20210508_113353.jpg
Resize of IMG_20210508_115506.jpg

Draait toch mooier rond met de OEM uitlaat.

En de weersvooruitzichten voor zondag lijken goed. Daarom alvast de RC45 geprepareerd. Klaar voor een ritje morgen.

Resize of IMG_20210508_121756.jpg


De beide RVF-jes zal ik niet heel veel mee rijden, maar zeker 1 x per maand een ritje zodat ze goed gangbaar blijven en ze niet zoals nu gebeurd is, ruim 10 jaar stil staan, en dan daardoor weer heel uitgebreid behandeld moeten worden.
 
Vandaag de nieuwe voorbandjes op de RVF-jes laten leggen. Thuis zelf gebalanceerd.
De achterbandjes komen eind mei. Michelin Pilot Power 2CT.

Resize of IMG_20210511_100042.jpg
Resize of IMG_20210511_100049.jpg
Resize of IMG_20210511_154922.jpg
Resize of IMG_20210511_131430.jpg


Verder in de Engeland nog stuurgewichtjes/dopjes gevonden voor de RVF. Niet de originele, maar keurige replica's.

Resize of IMG_20210511_202543.jpg
Resize of IMG_20210511_202601.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ze verkopen daar inderdaad nette replica's van niet meer te verkrijgen onderdelen. Ik heb mijn linker schakelaar en stuurgewichtjes voor de NC30 ook bij classic_bike_parts vandaan:
s-l1600.jpg

s-l1600 (1).jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan