Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

DSCN4143.JPG
DSCN4165.JPG
DSCN4205 - kopie.JPG
DSCN4152.JPG
DSCN4252.JPG
 
Gisterenmiddag noodoproep uit Kroatie.😭
NC30 met problemen. Bij op contact zetten begint de startmotor spontaan te draaien, motor start , maar gaat niet meer uit totdat je het contact uit zet. Jongen zat aan het startrelais te denken.
Zat zelf meer te denken aan het startknopje dat op de een of andere manier voordurend contact maakt.
Advies: open de rechter schakelaar en maak alles schoon, inspuiten etc.

Kreeg net bericht dat de schakelaar/startknop het probleem was en ook nu pas de mededeling dat die schakelaar de hele dag water heeft gevangen.........
De NC30 draait gelukkig weer en de vakantie, die net twee dagen oud was, kan worden voorgezet.:9~*O*
 
Laatst bewerkt:
Er staat nu een VFR400R te koop met wel een heel apart kontje. Uiteraard niet origineel, maar wel cool!
Ik vraag me wel af hoe asociaal het klinkt en of het wel lekker loopt met die tweetakt dempertjes.
Bekijk bijlage 1799967
Bekijk bijlage 1799968
Doe mij die RD maar :t
 
Er staat nu een VFR400R te koop met wel een heel apart kontje. Uiteraard niet origineel, maar wel cool!
Ik vraag me wel af hoe asociaal het klinkt en of het wel lekker loopt met die tweetakt dempertjes.
Bekijk bijlage 1799967
Bekijk bijlage 1799968
Die staat al ongeveer 4 jaar te koop bij Knoppert.
Af en toe duikt ie weer op en hij wordt steeds duurder geadverteerd.
 
Voor de helft zou ik hem al niet willen kopen.
Zelfs hier is al over het ding gesproken.
In 2013!!!
Toen stond ie er al.
 
Die staat al ongeveer 4 jaar te koop bij Knoppert.
Af en toe duikt ie weer op en hij wordt steeds duurder geadverteerd.
Nee, die staat weer te koop. Ergens in 2000 al omgebouwd, dacht ik en ja, het ding loopt prima. Is afgesteld op een testbank.

Plaatje van de brommer hier voor het pand:
repsol02.jpg
 
1 van de motoren waarvan ik het eeuwig zonde zal vinden om er geen te hebben gehad.
Ik heb geraced met zxr400 en de enige andere 400 die partij kon bieden aan de zxr400 was de NC30.
Eigenlijk was die beter. Maar toen al een tikkeltje duurder. Voor 1000 had je een zxr en voor 2500 een vfr400
Ben bij de zxr 400 gebleven uit luiheid omdat ik kennis had van de 4 in lijn.
Als je beide motoren standaard op circuit zette dan was die verdomde nc30 steeds sneller weg uit trage en middeltrage bochten.
De zxr400 reed een tikkeltje harder, maar dan moest je hopen dat het rechte stuk lang genoeg was.
Plaats piloten van hetzelfde niveau op deze 2 standaard fietsen en de vfr400 zal winnen. Want deze was iets vergevingsgezinder. Als je te laag in toeren kwam met de zxr 400 door een foutje of vermoeidheid bouwde de vfr een voorsprong op die je dan probeerde dicht te rijden en opnieuw meer kans op een fout.

IMG_7486[2].jpg
IMG_7489[1].jpg
zxr 400 (ik) en vfr 400. Geen idee wie eerst over de streep kwam.
Daartussen reden er 125cc 2takt moskito's met een bochtensnelheid waar je duizelig van werd. (45pk en 90kg) Geschikt voor pygmeeën na 3 weken hongerstaking.
 
Laatst bewerkt:
Ben gaan "graven" op de Honda Japan website, en toch weer wat leuks gevonden.
Bijvoorbeeld press releases van alle oude Honda motoren.

Hier beginnen Honda | 2輪製品アーカイブ
En dan kom je bijvoorbeeld hier uit Honda | バイク製品アーカイブ 「VFR400R」

Ook de Japanse instructieboekjes zijn terug te vinden.
Hier beginnen Honda | 取扱説明書/パーツカタログ | バイク
En dan hier bijvoorbeeld boekje RVF400 http://2rom-prd-data.hondamotopub.com/om/HMJ/RVF400/1994/RVF400_30MR8620_0.pdf

Oja, wel de vertaalfunctie van je browser gebruiken...
 
De V4 mancave heeft nieuwere, fellere ledverlichting gekregen.
Het ledlicht is nu zo vreselijk scherp, ik hoef een carburateur niet meer te openen om te zien of er een verstopping zit.
Dat is nu van buiten af te zien. Zo fel is het licht.:YIk had deze lampen veel eerder moeten aanschaffen. *O*
IMG_20220926_124020.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige maand mijn diabolo rosso III (geen 4) helemaal tot volle tevredenheid op circuit versleten met een triumph street triple 765. 3 jaar nodig gehad en zo'n 6 a 7 circuitdagen voor de achterband.
Altijd op het droog.
 
Iemand van hier die zijn NC30 kuip(en) op dit moment laat spuiten in het oosten van NL (omg. Hengelooooo)? Ik was vandaag bij "mijn" spuiter voor een tussenstand van het spuitwerk aan m'n tiger blade, en het viel mij op dat de spuiter met 2 sets NC 30 kuipen bezig was om te herstellen naar OEM (NH 196K kleurstelling volgens mij, als ik google.)..

Had overigens nog wel meer (porno)spul om te spuiten, lag ook een achterkant van een '92 (NH196) blade..
 
Helaas niet, eigenlijk moet ik mijn tank laten spuiten in rood/zwart van het type 7. Ben erg benieuwd of iemand hier nog een goed adres heeft.
 
Alvast nieuw schoeisel voor de V4 voor volgend seizoen. 🤣
Bekijk bijlage 1807860




Bekijk bijlage 1807862
Waarom heeft u zo'n brede band nodig?
Ik zou voor het 160mm model zijn gegaan. Geeft massa's grip in die maat.
Technisch kan ik me er geen idee van vormen. Misschien emo-gerelateerd.

Ik heb geraced met 120mm achterbanden met 55pk op het achterwiel. Ook een andere race brommer met 130mm achterband en 80pk op het achterwiel. 130mm voor 100pk en 100Nm op onze gpz1100
Dat laatste was wel wat weinig. We zijn naar 150mm gegaan.
Hier nog 130mm.
2013-07-28%201395%20Chimay%20(End%20Classic%202)[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan