Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Jaren terug was ik eens bij Kalsbeek in Zwolle. Daar stonden 5 x NR 750.
Weer jaren later stond er nog één voor €50000. Hij werd netjes vrijgezet voor mij zodat ik een mooie fotoreportage kon maken. Had ik hem maar gekocht.



DSCN2724.JPG
DSCN2725.JPG
DSCN2726.jpg
DSCN2728.JPG
DSCN2730.JPG
DSCN2732.JPG


Weer jaren later heb ik er toch één weten te bemachtigen:
IMG_20230310_204021.jpg


IMG_20230310_201635.jpg


En vorig jaar een zeer zeldzame folder, geen €50.000 maar €50
IMG_20230310_202533.jpg
IMG_20230310_202556.jpg
IMG_20230310_202609.jpg
IMG_20230310_202634__01.jpg
IMG_20230310_202637.jpg
IMG_20230310_202657.jpg

IMG_20230310_202617.jpg
 
Laatst bewerkt:
De laatste Honda NR750's gingen voor 60.000,- Dmark weg bij de D importeur van Honda, ze moesten er in 1992 van af en konden die dingen aan de straatstenen niet kwijt...
Als je kijkt waar ze voor worden aangeboden @Ghetto Bassie ..... (als je er al één kan bemachtigen, kost het je al gauw meer dan 100K in euro's...) Schat in dat het met die duc'jes ook wel zo is...
Zal vast wel hoor. Ik vind die modellen allemaal echt über dik, maar zal nooit binnen mijn bereik komen, helaas.
 
Motor (de groene) wisselt diverse malen van eigenaar maar niemand controleert de koelvloeistof.
expansievaatje compleet leeg (0.3l)
en radiateur kon 0.75 liter ontvangen.
Tja, zo gaat het........
IMG-20230309-WA0004.jpg
IMG-20230309-WA0007.jpg
IMG-20230309-WA0006.jpg
IMG-20230309-WA0005.jpg
 
Kalsbeek en NR750 RC40’s….dat was een mooi spektakel destijds bij de motorbeurs en machtig om te zien in de motorzaak in Zwolle met 4 stuks naast elkaar.

Volgens mij was het MBU 2009, daar stond toen op de stand een RC40 op een verhoging. Wat een blikvanger! En werd zelfs nog meerdere keren per beursdag gestart en wat toeren gemaakt…wat een bijzonder geluid was dat! En was te koop voor ik meen te herinneren een bedrag van 60.000€

Hier een foto…(is niet echt scherp helaas, een camera op een mobieltje van die periode was nog niet zo goed als tegenwoordig)

full


En dit was een foto van een advertentie op hun website van toen. Ergens heb ik nog beeldmateriaal opgeslagen, en misschien ook nog een videofragment (als ik erbij kan dan zal ik het posten).

full


Trouwens, nu weet ik het weer. Ik was daar in Zwolle om een pinlock te laten monteren in het vizier van mijn nieuwe Arai helm door een Arai NL service monteur. Kon ik mooi even in de zaak rondkijken en wat langer blijven kwijlen bij de NR’s.
 
Laatst bewerkt:
@mikestrike tipte me net voor deze. Het is wel jouw week @NC35 Race :

Bekijk bijlage 1855710

Bij Goedhart in Bodegraven ooit een aantal gezien. Tijdens een open dag een klant op prive desmocedici RR die even een bakje koffie kwam doen, en 1 in de zaak (nieuw, te koop). Geluid is inderdaad erg hard. Vraag me af hoe zoiets dan toch een geluidsmeting kan doorstaan en een goedkeuring van de RDW kan krijgen.
 
Kalsbeek en NR750 RC40’s….dat was een mooi spektakel destijds bij de motorbeurs en machtig om te zien in de motorzaak in Zwolle met 4 stuks naast elkaar.

Volgens mij was het MBU 2009, daar stond toen op de stand een Franse RC40 op een verhoging. Wat een blikvanger! En werd zelfs nog meerdere keren per beursdag gestart en wat toeren gemaakt…wat een bijzonder geluid was dat! En was te koop voor ik meen te herinneren een bedrag van 60.000€

Hier een foto…(is niet echt scherp helaas, een camera op een mobieltje van die periode was nog niet zo goed als tegenwoordig)

full


En dit was een foto van een advertentie op hun website van toen. Ergens heb ik nog beeldmateriaal opgeslagen, en misschien ook nog een videofragment (als ik erbij kan dan zal ik het posten).

full


Trouwens, nu weet ik het weer. Ik was daar in Zwolle om een pinlock te laten monteren in het vizier van mijn nieuwe Arai helm door een Arai NL service monteur. Kon ik mooi even in de zaak rondkijken en wat langer blijven kwijlen bij de NR’s.
Ik ben echt te laat geboren. Wat een tijd om in te hebben geleefd zeg 😍
 
Er zijn 53 NC35’s op NL kenteken, en 21 desmocedici’s…moet nog wel lukken om ze in het wild ooit eens te spotten

Maar een RC40…slechts 2..
 
Volgens mij staat er ook een NR bij SoloMoto in Geffen. Althans járen geleden toen ik daar nog weleens kwam stond er een in de showroom op een blok.
Ik heb er ook weleens achter gereden in Veghel en de bestuurder zou Marco Opheij geweest kunnen zijn (uit betrouwbare bron). Die schijnt er dus een gehad te hebben en of hij hem nu nog steeds heeft weet ik niet. Wat een herrie zo met die uitlaten recht in je gezicht gericht als je er achter rijdt...
Opheij heeft wel meer leuk spul staan overigens.
 
Motor (de groene) wisselt diverse malen van eigenaar maar niemand controleert de koelvloeistof.
expansievaatje compleet leeg (0.3l)
en radiateur kon 0.75 liter ontvangen.
Tja, zo gaat het........
Die verzamelaars blijven maar kopen, maar onderhoud.... 8)7
 
Jaren terug was ik eens bij Kalsbeek in Zwolle. Daar stonden 5 x NR 750.
Weer jaren later stond er nog één voor €50000. Hij werd netjes vrijgezet voor mij zodat ik een mooie fotoreportage kon maken. Had ik hem maar gekocht.



Bekijk bijlage 1856311Bekijk bijlage 1856312Bekijk bijlage 1856313Bekijk bijlage 1856314Bekijk bijlage 1856315Bekijk bijlage 1856317

Weer jaren later heb ik er toch één weten te bemachtigen:
Bekijk bijlage 1856336

Bekijk bijlage 1856320

En vorig jaar een zeer zeldzame folder, geen €50.000 maar €50
Bekijk bijlage 1856328Bekijk bijlage 1856329Bekijk bijlage 1856330Bekijk bijlage 1856332Bekijk bijlage 1856333Bekijk bijlage 1856334

Bekijk bijlage 1856335
Heb foto's van de prachtige NR750's gemaakt in Zwolle toen ze er nog 2 hadden staan. Helaas niet meer in het bezit van de foto's. Maar wat was het bijzonder om deze motoren in de showroom te zien staan :9~
 
Volgens mij staat er ook een NR bij SoloMoto in Geffen. Althans járen geleden toen ik daar nog weleens kwam stond er een in de showroom op een blok.
Ik heb er ook weleens achter gereden in Veghel en de bestuurder zou Marco Opheij geweest kunnen zijn (uit betrouwbare bron). Die schijnt er dus een gehad te hebben en of hij hem nu nog steeds heeft weet ik niet. Wat een herrie zo met die uitlaten recht in je gezicht gericht als je er achter rijdt...
Opheij heeft wel meer leuk spul staan overigens.
Ik heb hem wel eens gesproken toen ik daar was, dat is al lang geleden.
Hij had toen in de stellingen diverse exotisch fietsen o.a. R7, RC45, RC30, volgens mij ook een Desmocedici, allen gekrat. Ook ZXR750’s, andere Ducati‘s en veel 400’s van met name kawa ZXR.
 
Er zijn 53 NC35’s op NL kenteken, en 21 desmocedici’s…moet nog wel lukken om ze in het wild ooit eens te spotten

Maar een RC40…slechts 2..
Stond er een keertje naast bij gesloten Brienenoord brug.
Had hem ook bij Safe in Rotterdam gezien met die Honda en ging zelfde kant op als mij.
Was toen dat ding net uit was en was van een bekende tandarts die voor de rijken veel deed.
Heeft ook met een reportage ooit in motorblad gestaan.
 
Gert Brouwer had er een in zijn winkel staan in 1992. Voor de prijs van fl.157.000
Arie Molenaar sr reed er gewoon op rond. En liet Aoki er mee slalommen tussen andere amateurrijders door tijdens een circuitdag op Assen.
 
Volgens mij staat er ook een NR bij SoloMoto in Geffen. Althans járen geleden toen ik daar nog weleens kwam stond er een in de showroom op een blok.
Ik heb er ook weleens achter gereden in Veghel en de bestuurder zou Marco Opheij geweest kunnen zijn (uit betrouwbare bron). Die schijnt er dus een gehad te hebben en of hij hem nu nog steeds heeft weet ik niet. Wat een herrie zo met die uitlaten recht in je gezicht gericht als je er achter rijdt...
Opheij heeft wel meer leuk spul staan overigens.
Marco Opheij had in 2012 3 RC30's naast elkaar staan. En ook 2 R7's waarvan 1 in krat. En nog veel meer leuks. Zeker een bezoekje waard, je woont er vlakbij. Marco werd tijdens zijn race carrière ook gesponsord door Frits van Eerd en hielp Frits ook weer met motoren.

Yamaha R7 zijkant.JPG
 
Marco Opheij had in 2012 3 RC30's naast elkaar staan. En ook 2 R7's waarvan 1 in krat. En nog veel meer leuks. Zeker een bezoekje waard, je woont er vlakbij. Marco werd tijdens zijn race carrière ook gesponsord door Frits van Eerd en hielp Frits ook weer met motoren.

Bekijk bijlage 1856915
Ja, heb ze destijds ook gezien....R7 in krat!
Als je de stellingen op de achtergrond ziet van z'n site, dat is mooie aanblik...
35_0b1ad7a7b79268a1f4558db78e092446_m.jpg
 
Marco Opheij had in 2012 3 RC30's naast elkaar staan. En ook 2 R7's waarvan 1 in krat. En nog veel meer leuks. Zeker een bezoekje waard, je woont er vlakbij. Marco werd tijdens zijn race carrière ook gesponsord door Frits van Eerd en hielp Frits ook weer met motoren.

Bekijk bijlage 1856915
Klopt, en de motoren die hij onlangs of nog steeds op MP adverteert komen ook van dhr. Van Eerdt.
Ik ben er weleens geweest maar dat is lang geleden. Vriend van me heeft nog veel contact met Opheij.
Volgens mij staan er inmiddels zo'n 35 stuks zxr-rr Kawa's plus even zoveel zxr-750's.
Het is bijna een volwaardig museum daar.
 
Nog even wat zitten zoeken in het archief....en hier nog wat meer foto's van de RC40 op de MBU 2007 (was dus niet in 2009).
Vrijwel zeker dat dit geen Franse uitvoering is, omdat dat het dan een RC41 moet zijn op het plaatje, en met geknepen blokvermorgen van 100CV (PK).

Deze had slechts 300kms op de teller, 125PK (vol vermogen) en te koop voor 65000€...

full


full


full


full


full


full


full


En in de zaak stonden er nog zeker 2 uitvoeringen a 55000€ per stuk, ene met 1200kms en de ander met 7900kms...

full
 
Klopt, en de motoren die hij onlangs of nog steeds op MP adverteert komen ook van dhr. Van Eerdt.
Ik ben er weleens geweest maar dat is lang geleden. Vriend van me heeft nog veel contact met Opheij.
Volgens mij staan er inmiddels zo'n 35 stuks zxr-rr Kawa's plus even zoveel zxr-750's.
Het is bijna een volwaardig museum daar.
Ja inderdaad net een museum, heel bijzonder. Alleen jammer dat hij niet weet wat after-sales betekent. Mjah kleinigheidje houd je toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan