Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Ja inderdaad net een museum, heel bijzonder. Alleen jammer dat hij niet weet wat after-sales betekent. Mjah kleinigheidje houd je toch.
Ik weet eigenlijk niet of hij überhaupt nog veel aan sales doet. Volgens mij koopt hij alleen nog in en is er voor de "gewone" man nog weinig te koop. Meer aan het verzamelen denk ik.
Ik heb er 1x iets gekocht, misschien een onderdeel maar geen motor o.i.d.
 
Ik weet eigenlijk niet of hij überhaupt nog veel aan sales doet. Volgens mij koopt hij alleen nog in en is er voor de "gewone" man nog weinig te koop. Meer aan het verzamelen denk ik.
Ik heb er 1x iets gekocht, misschien een onderdeel maar geen motor o.i.d.
Dan ben ik op tijd geweest O-):t
 
Remmerij onder handen genomen.
Dolgedraaide rempotje vervangen.
Denk nou niet: waarom in godsnaam een blauwe dop? Dat is origineel.
De stroop is eruit en lekkere verse remvloeistof erin.
IMG_20230313_121549.jpg
IMG_20230313_122319.jpg
IMG_20230313_121632.jpg
IMG_20230313_122327.jpg
IMG_20230313_123752.jpg
IMG_20230313_124901.jpg

Ook achter, daar twee ontluchtingsnippels.
IMG_20230313_130453.jpg
IMG_20230313_125259.jpg
IMG_20230313_125228.jpg


IMG_20230313_131006.jpg

Heerlijk machinaal ontlucht:
IMG_20230313_132410.jpg
 
Zooooooo daar ben ik weer na een lange afwezigheid.
Afgelopen aug de vfr meegenomen naar croatie noodgedwongen ,op wat kleine problemen na .
kortsluiting in de start knop na dag regen waardoor de startmotor het bleef doen .
Verder gewoon de 4500 km goed volgehouden .
Maar nu kwam ik er achter dat mijn dimlicht het niet deed .
dus hup alle lampen maar nieuw besteld en gemonteerd .
maar heb nu het volgende probleem stadslicht werkt .... even als grootlicht .......maar dimlicht niet bij beide lampen
waar zou ik het beste kunnen gaan beginnen met het zoeken in de kabelboom secu stekkers.....
 
Meestal hapert de drukknop grootlicht/ dimlicht . Goed inspuiten met bijv wd40. Blijft vaak hangen .staat hij op groot licht, dan krijg je hem niet op dimlicht. Goed inspuiten en een beetje alle kanten op bewegen
 
Laatst bewerkt:
En anders de kabels aan de lampen terug volgen tot je een stekker vindt, en die schoonmaken. Volgens mij zit die achter je tellerunit.
 
En anders de kabels aan de lampen terug volgen tot je een stekker vindt, en die schoonmaken. Volgens mij zit die achter je tellerunit.
Stekker aansluiting schakelaar-unit links op het stuur zit aan linkerkant bij bovenkuip achter de punt.
IMG_20230313_191425.jpg
IMG_20230313_191429.jpg


Maar in 90% is het de schakelaar die even toegesproken moet worden
 
Laatst bewerkt:
Even afstellen.......... Niet dus. Eerst al problemen om de benzinepomp te laten werken. Daarna starten, lopen, dan weer hard dan weer zacht, vrijwel geen reactie op afstelschroeven. Geluid van een tractor 😂


WRS de stationairsproeiers.
Carb eruit en idd een tweetal verstopt.
Morgen in de bak en dan weer verder.
IMG_20230314_180958.jpg
IMG_20230314_181008.jpg
IMG_20230314_182553.jpg
IMG_20230314_182559.jpg
IMG_20230314_182620.jpg

Op deze manier krijg je wel groene vingers 🐸
 
De groene tractor is geen landbouwvoertuig meer 😍 . Hij loopt weer zoals het hoort. Maar een Kawa loopt veel rauwer dan een honda die veel verfijnder is af te stellen.
Na schoonmaken carb/stat. sproeiers leek het wat beter maar nog steeds niet af te stellen en het vacuüm veel te laag op de meters. Vrijwel onderin.
Toen maar nieuwe inlaatrubbers. En dat is bij Kawa een operatie op zich. Een gedeelte van het rubber moet door een kleine opening en een nieuwe weer terug. Een crime om alles perfect om de inwendige randjes te positioneren.
Verwarmen en speciaal vet helpt, maar het was een klusje met ergernis.
IMG_20230316_102757.jpg
IMG_20230316_102808.jpg
IMG_20230316_102818.jpg
IMG_20230316_103943.jpg
IMG_20230316_112602.jpg
IMG_20230316_115451.jpg
IMG_20230316_115424.jpg

Carbsweer inbouwen en starten. Niet synchroon maar wel hoger in het vacuüm. Hoe hoger hoe beter. Bleef wat napruttelen en dat verholpen met een fijnafstelling van de pilotscrews. Synchroonstellen ging daarna zoals het moet gaan.






Staat eindelijk goed synchroon *O*
En alle vier cilinders een gelijke temperatuur
IMG_20230316_132909.jpg



Weer een 400 terug op de straat, al zal dat wrs nog even duren.

IMG_20230316_143945.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi te zien dat de fiets weer mooi loopt. Mis wel het gehuil van de tandwiel-aangedreven nokkenassen t.o.v. een Honda 400!
 
Tja, er moest ook zo veel gebeuren aan de groene, dat ik een onderdeel vergeten ben om terug te plaatsen. Zag het vanmorgen liggen.......
En morgen wordt de fiets al gehaald. 😭
Ik laat het maar zo. Wat niet weet wat niet deert.😇
Bovendien wordt er de komende jaren nog niet op gereden.
IMG_20230317_115908.jpg
IMG_20230317_115901.jpg
IMG_20230317_115927.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20230317_115908.jpg
    IMG_20230317_115908.jpg
    275,1 KB · Weergaven: 6
Dat is innovatief…vaste cilinderuitschakeling i.p.v. een automatische cylinderuitschakeling. Scheelt weer in het verbruik :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan